دستاوردهای دولت و نظام به طور ویژه برای مردم تبیین شود


دستاوردهای دولت و نظام به طور ویژه برای مردم تبیین شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و توطئه های مختلف دشمنان برای ارائه ناکارآمدی نظام، باید دستگاه های اجرایی دستاوردهای دولت و نظام را به صورت ویژه برای مردم تبیین و تشریح کنند.

به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم دوشنبه شب در نشست کارگروه عمرانی و امور نمایشگاه های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: نیاز است توانمندی های دولت و نظام را به صورت برجسته به اطلاع مردم برسانیم و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کنیم نظام ما استکبارستیز است و مقابل تمامی توطئه های دشمنان همچنان راست قامت و محکم ایستاده است.
وی بیان کرد: ما اعتقاد داریم که خون پاک شهدا موجب اقتدار و استحکام نظام اسلامی شده است، از این رو با همین اعتقاد باید کارها را پیش برد، همانگونه که تاکنون نیز انجام شده و به برکت خون شهدا، امروز هیچ بن بستی در کارها وجود ندارد.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس بیانات مقام معظم رهبری اگر کشور با تدبیر، عقل و توجه به شعائر اعتقادی و مذهبی اداره شود، هیچ بن بستی وجود ندارد.
وی افزود: دشمنان به دنبال هستند که نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند در حالی که ما از مکتبی تاسی گرفته ایم که هرگز در برابر دشمنان و تهدیدات و فشارهای آنان خم به ابرو نخواهیم آورد و با قامت استوار مسیر پراقتدارمان را ادامه خواهیم داد.
علوی مقدم اظهار داشت: انتقال مفاهیم دقیق و مدون از انقلاب اسلامی به نسل جوان جامعه ضروری است و اگر انتقال مفاهیم به شکل مقایسه ای با دوران قبل از انقلاب باشد، موثرتر خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی باید از تمامی فرصت ها و روش ها به نحو احسن بهره گرفت، گفت: سنگرهای نماز جمعه ظرفیت بسیار مهمی است که باید برای معرفی توانمندی های نظام مقدس جمهوری اسلامی و عملکرد دولت بیش از گذشته از این ظرفیت استفاده شود.
وی از فرمانداران خواست با هماهنگی دستگاه های اجرایی فرصت ها، پتانسیل ها، توانمندی ها و شاخص های مهم توسعه ای شهرستان‌ها را که در 40 سال گذشته حاکمیت و نظام به آن رسیده احصا کنند و در قالب نمایشگاه برای مردم به نمایش بگذارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: صدا و سیمای استان فرصتی را در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد که دستگاه ها به صورت تخصصی عملکرد مقایسه ای نظام مقدس جمهوری اسلامی را با زمان قبل از انقلاب برای مردم تشریح کنند.
وی گفت: با توجه به همزمانی ایام دهه فاطمیه با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید به حرمت این دهه، فضاسازی جامعه منطبق بر آیین های معنوی و مذهبی باشد.
علوی مقدم با بیان اینکه در 40 سال گذشته اقدامات خوبی در تمامی بخش ها و روستاها به مردم ارائه شده است ادامه داد: در زمینه گازرسانی به روستاها جهش خوبی در استان صورت گرفته و در حال حاضر عملیات گازرسانی به 200 روستای استان در حال انجام است.
معاون استاندار خراسان جنوبی بیکاری به خصوص در روستاها را یکی از مشکلات استان ذکر کرد و گفت: با توجه به شرایط استان باید برای اشتغالزایی از ظرفیت گسترده صنایع دستی و گردشگری بیش از گذشته استفاده شود.
وی اظهار داشت: چند دهه قبل تنها تعداد محدودی از شهرهای استان برق دار بود در صورتی که در حال حاضر علاوه بر اینکه تمامی روستاهای بالای 10 خانوار استان برق دار هستند، دولت با استفاده از پنل خورشیدی برق رسانی به مناطق عشایری و روستا های کم جمعیت را نیز انجام می دهد.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: 6 ماه نخست امسال گازرسانی به 101 روستا و سه شهر استان انجام شده و هم اکنون عملیات گازرسانی به 200 روستا در حال انجام است که 102 روستا تا پایان امسال از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
سید محمود هاشمی اضافه کرد: گازرسانی به شهر دیهوک طبس در حال انجام است که با تکمیل این طرح و افتتاح در دهه فجر تمامی شهرهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
شهردار بیرجند هم گفت: پنج پروژه شاخص شهرداری بیرجند با اعتبار 14 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری می رسد که یکی از این طرح های مهم طرح فرزان و افتتاح پل موسی بن جعفر (ع) است.
محمدعلی جاوید بیان کرد: باید امسال با شرایط ویژه تری جشن انقلاب اسلامی را برگزار کنیم چرا که انقلاب ما با گذشت 40 سال به پختگی، استقلال و خودکفایی رسیده است.
7556*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی