کتابخوانی مرهمی برای بال شکسته فرهنگ مطالعه است


کتابخوانی مرهمی برای بال شکسته فرهنگ مطالعه است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: امروز بال و پر شکسته فرهنگ مطالعه در کشور نیازمند مرهمی چون کتابخوانی است.

به گزارش ایرنا، استاندار سمنان روز سه شنبه در پیامی به مناسبت 24 آبان روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» ضمن تبریک این روز آورده است: امروز بال و پر شکسته فرهنگ مطالعه نیازمند مرهمی چون کتابخوانی است و مجالست با کتاب زمینه ساز حرکت های علمی و فرهنگی بیشماری خواهد بود و این موضوع طلب می کند از کتاب و از نقش کتابخانه‌های عمومی به عنوان راهی برای رشد فرهنگی افراد جامعه غافل نباشیم.
در پیام استاندار سمنان آمده است: 24 آبان ماه هر سال به‌منظور ارج گذاری به قشر فرهیخته کتابداران و نویسندگان بی چشم داشت عرصه علم و دانش و تمام متولیان فرهنگ مکتوب کشور، به‌عنوان روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار ثبت شده است.
در این پیام چاوشی تاکید کرد: روز کتاب روزی که در تقویم‌ها ماندگار شد تا اهمیت و جایگاه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم در ذهن‌ها جاودانه شود و همچون برگ زرینی در تاریخ بدرخشد.
وی ادامه دارد: ما مسلمانان مفتخر به داشتن کتابی ژرف، به نام قرآن هستیم، بی پایان و پرگهر و دین اسلام که پرچمدار اندیشه و معرفت بن مایه کتاب، صدها اندیشمند بزرگ جهان اسلام گواه روشنی است بر جایگاه رفیع علم و کتابت در بین مسلمانان.
این پیام استاندار سمنان، کتابخانه‌های عمومی را از نمادهای حضور یک ملت در دنیای جدید عنوان کرد و افزود: برای درک دنیا ناگزیر از کتاب هستیم و چه جایی بهتر از کتابخانه‌های عمومی که مردم و کتاب را همزمان گردهم می آورد.
استاندار سمنان در این پیام افزود: کتابخانه‌های عمومی این فرصت را برای همه افراد جامعه فراهم می کند که به شکلی فعال در امور فرهنگی و اجتماعی جامعه خود دخالت داشته و در فرآیند‌های فرهنگی جامعه نقش موثری ایفا کنند.
استاندار سمنان در این پیام خاطر نشان کرد: عزم این نهاد، کمک به بالندگی و شکوفایی استعدادهای فردی در راستای تولید اندیشه، علم و غنای فرهنگ جامعه است و وظیفه همگان است که با استقبال از این مکان ارزشمند، بر شکوفایی استعدادهای نهفته میهن اسلامی‌مان بیفزاید. این پیام می افزاید: استان سمنان دیار دارالمرحمه، به عنوان مهد عرفان و خرد برخود می بالد که اندیشمندان و بزرگانی همچون بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی، علاء الدوله سمنانی و ابن یمین فریومدی، در طول سده های تاریخی در دامان خود رشد داده است و در زمان حاضر نیز با وجود کتابداران مشاور، امین و آگاه سعی در بستر سازی برای شکل گیری و هدایت افراد برای تبدیل شدن به سرمایه اجتماعی و فرهنگی دارد.
چاوشی در انتهای پیام آورده است: 24 آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به خادمان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، تلاشگران عرصه اندیشه و قلم و پاسداران فرهنگ مکتوب به ویژه کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت و سربلندی را برای یکایک این عزیزان دارم.
در استان سمنان حدود 61 هزار نفر در 70 کتابخانه عمومی عضویت دارند.
7342/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟