شکارچیان کبک در شاهین دژ دستگیر شدند


شکارچیان کبک در شاهین دژ دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین دژ گفت: چهار شکارچی متخلف کبک با تلاش یگان حفاظت این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

وحید چمنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان موفق شدند این شکارچیان را در ارتفاعات روستای «اوزان سلفی» این شهرستان هنگامی که در حال شکار این پرنده بودند، به دام بیندازند.
وی ادامه داد: 6 قطعه کبک، سه قبضه اسلحه شکاری، 50 عدد فشنگ و سایر ادوات شکار از این شکارچیان کشف و پرونده آنان جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.
چمنی بیان کرد: یگان حفاظت این اداره به صورت شبانه روزی نسبت به گشت زنی و پایش حوزه های استحفاظی در این شهرستان اقدام کرده و با هرگونه تخلفی به شدت برخورد می کند.
وی با اشاره به اینکه شکارچیان متخلف در بیشتر موارد برای شکار کبک، کبوتر و خرگوش وارد این زیستگاه ها می شوند، افزود: با توجه به ممنوع بودن شکار با افراد متخلف برخوردهای قانونی انجام می شود.
به گزارش ایرنا، محیط طبیعی شاهین دژ شامل رودخانه زرینه رود، مسیر سد شهید کاظمی، منطقه بیان، گونه های گیاهی و جانوری بومی منطقه، رودخانه های فصلی، مناطق ییلاقی از جمله ییلاق سلیم خان، ییلاق محمودخان، آق داش و قلوز است.
شاهین دژ در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9903/6185/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل