صعود 1400 تومانی قیمت مرغ در بازار یزد


صعود 1400 تومانی قیمت مرغ در بازار یزد

رئیس اتحادیه صنف لبنیات یزد گفت: مرغ در بازار ظرف یک هفته گذشته 1400 تومان افزایش قیمت داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتحادیه صنف لبنیات یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ گرم در بازار به ازای هر کیلوگرم 11هزار تومان است که نسبت به هفته گذشته هزارو400 تومان افزایش قیمت داشته است.

«سیدضیاء فروزانی» با بیان اینکه قیمت مرغ گرم در هفته گذشته 9هزار و 600 تومان بوده است، اذعان داشت: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ گرم در کشتارگاه 10هزار و 600 تومان است.

وی در رابطه با علت افزایش مرغ گفت: وارداتی بودن دانه های خوراکی مرغ، کاهش جوجه ریزی و خالی بودن سالن های پرورش و صادرات علل اصلی افزایش قیمت است.

فروزانی، افزود: قیمت مرغ توسط شرکت تعاونی اتحادیه مرغ داران تعیین می شود و از آنجا که اکثر خوراک مرغ و طیور کشور وارداتی است به همین خاطر با اندک نوسانات قیمت ارز قیمت خوراک افزایش می یابد.

رئیس اتحادیه صنف لبنیات یزد تاکید کرد: افت خرید مرغ در بازار به خاطر گرانی ناچیز بوده است و چون گوشت مرغ جزو کالای های اساسی محسوب می شود در سبد خرید اکثر مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: گران شدن جوجه های گوشتی مرغ نیز از علل دیگر افزایش قیمت تمام شده این نوع گوشت است و اگر دولت برای کنترل صادرات و نرخ نهاده های دامی برنامه ای نداشته باشد، شاهد افزایش دوباره قیمت مرغ خواهیم بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل