مقابله با سوداگران حوزه سلامت نیازمند نظارت دقیق است


مقابله با سوداگران حوزه سلامت نیازمند نظارت دقیق است

تهران- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق بر فضای مجازی، عکس العمل سریع نهادهای متولی سلامت در خصوص تبلیغات غیرقانونی و وسوسه انگیز را لازمه مبارزه با سوداگران حوزه سلامت دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا امیررضا معتبر روز سه شنبه در دومین کنگره بین‌المللی بزرگان جراحی پلاستیک در ارتباط با سوداگری در جراحی زیبایی افزود: نظارت بر تبلیغات غیرقانونی جراحی های زیبایی در فضای مجازی کافی نیست و همین مساله سبب شده است بیشتر جراحی‌های پلاستیک و زیبایی توسط کسانی انجام می‌شود که حتی آشنایی با اصول و تکنیک‌های ساده جراحی را هم ندارند.
وی اظهار داشت: در دنیای امروز افرادی هستند که به جای کسب علم و مهارت و داشتن خلاقیت سعی می کنند با داشتن چهره متفاوت برای خود اعتبار و شهرت کسب کنند تا شاید مورد تعریف و تمجید بسیاری در فضای حقیقی یا مجازی قرار گیرند.
معتبر ادامه داد: این نگرش فرصت مناسبی را برای سودجویان به وجود آورده است که با پیشنهاد انواع و اقسام شیوه ها و اعمال جراحی زیبایی مدعی می شوند می توانند افراد را در مدتی کوتاه به یک فرد ایده آل و زیبا تبدیل کنند.
وی افزود: بسیاری از این سوداگران برای جذب مشتری و پر رونق کردن کسب و کار خود قیمت‌های وسوسه انگیزی را به مراجعین خود پیشنهاد می دهند با این ادعا که شما می توانید در مدتی کوتاه با هزینه کم زیبا و جذاب شوید. باید همواره این نکته را در نظر داشت که ورود به این بازار راحت بوده ولی خروج از آن قطعا با دشواری فراوان همراه است.
این فوق‌تخصص جراحی پلاستیک ادامه داد: بیشتر این جراحی‌ها توسط کسانی انجام می‌شود که حتی آشنایی با تکنیک‌های ساده جراحی و اصول علمی هم ندارند و گاهی سابقه کار محدود در برخی مراکز درمانی را داشته اند و تنها مسائل مادی و کسب درآمد دلیل ورود آنها به این حوزه است، البته گاهی پزشکان غیرمتخصص، یا پرسنل درمانی غیرپزشک نیز به این حوزه ورود می‌یابند.
معتبر ادامه داد: مردم باید آگاهی داشته باشند که تنها جراحان صاحب صلاحیت می‌توانند مشاوره لازم برای اعمال جراحی زیبایی را به آنها بدهند زیرا آنها علاوه بر داشتن تسلط علمی در این زمینه به اصول حرفه‌ای نیز به خوبی آگاهی دارند. متأسفانه سوداگران در فضای مجازی بازاریابی کرده و با پیشنهادهای اغواکننده مردم را به گمراهی می‌اندازند که نتیجه آن عوارض مختلفی از جمله نقص عضو فرد است.
وی با اشاره به انجام جراحی‌هایی همچون چشم گربه‌ای،‌ دماغ خوکی، لب شتری، زبان ماری، گوش الاغی و غیره گفت: این اعمال جراحی مورد تایید هیچ منبع یا مرجع علمی نیست. جراحی هایی همچون چشم‌گربه‌ای یا تغییر رنگ چشم می‌تواند سبب اختلال در عملکرد ساختار طبیعی چشم و عوارضی همچون خشک شدن قرنیه و عفونت شود و گاهی این معضلات فرد را تا پایان عمر گرفتار می‌سازد. اغلب اینگونه اعمال جراحی نه تنها باعث زیبایی نمی شوند بلکه سلامت روح و روان فرد را بسیار آزرده می کند.
اجتمام*9022*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی