تشریح فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی استان مرکزی


تشریح فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی – معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی ضمن گرامیداشت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها، به تشریح اقدامات قرآنی جهاددانشگاهی پرداخت.

تشریح فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی استان مرکزی

محسن مرادی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن گرامیداشت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها، به تشریح اقدامات قرآنی جهاددانشگاهی پرداخت.
وی گفت: از آنجا که خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نقش مهمی در پیشبرد اهداف قرآنی و فرهنگی جامعه بر عهده دارد، لذا پوشش خبری و تصویری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی در دستور کار این خبرگزاری قرار گرفت و بحمدالله امروز شاهد نتایج عملکرد مثبت این مجموعه در جریان برگزاری مسابقات و حتی پیش و پس از اتمام مسابقات هستیم.
مرادی ادامه داد: برگزاری برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» یکی دیگر از برنامه‌های معاونت فرهنگی جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی است که هر هفته دوشنبه‌ها با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در محل خبرگزاری ایکنا برگزار می‌گردد. البته در ایام ماه محرم و صفر برنامه دوشنبه‌های قرآنی، جای خود را به برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) در ساختمان مرکزی داد و جهادگران در این برنامه حضور فعال و گسترده‌ای داشتند.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: برپایی نشست‌های تخصصی پیش و پس از برگزاری مسابقات سراسری قرآن از دیگر اقدامات خبرگزاری ایکنا بود که با حضور مسئولین اجرایی، اتاق فکر مسابقات و جمعی از جامعه قرآنی استان مرکزی تشکیل شد.
مرادی هم‌چنین به فعالیت‌های سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به برگزای دومین دوره طرح تربیت دانشجومعلم قرآنی در سال گذشته و نتایج مثبت این طرح، در سال جاری نیز سومین دوره طرح تربیت دانشجو‌معلم قرآنی از جمله برنامه‌های در دستور کار جهاددانشگاهی استان مرکزی است که هم‌اکنون در مرحله ثبت‌نام قرار دارد و با استقبال گسترده دانشجویان روبرو شده است. این طرح به زودی با همکاری دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اجرایی خواهد شد.
وی هم‌چنین به برگزاری 2 دوره آموزشی به همت خبرگزاری ایکنا شعبه استان مرکزی اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره «تربیت خبرنگار قرآنی» و «آشنایی مدیران موسسات قرآنی با رسانه» نیز با همکاری دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی و معاونت قرآن و عترت اداره کل ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: به همت خبرگزاری ایکنا شعبه مرکزی، در آینده‌ای نزدیک جلسه هم‌اندیشی مجمع قرآنیان استان مرکزی، با حضور استاندار مرکزی، عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور و سیدمحمدجواد شوشتری مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و جامعه قرآنی استان، در استانداری مرکزی برگزار خواهد شد که جزئیات این جلسه متعاقبا اعلام می‌شود.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی در پایان گفت: دفتر خبرگزاری ایکنا در شهرستان محلات نیز به زودی با حضور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رئیس واحد استان مرکزی، امام جمعه محلات و دیگر مسئولین افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها