استاندار همدان یاور تولیدکنندگان بود


استاندار همدان یاور تولیدکنندگان بود

همدان- ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: محمدناصر نیکبخت استاندار همدان همیشه یاور و یار تولیدکنندگان بود و برای رفع مشکلات بخش تولید و تامین منابع مالی این واحدها با حرارت و جدیت بسیار تلاش می کرد.

اکبر رنجبرزاده روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار سرمایه گذاران استان در دوران مدیریت نیکبخت افزایش یافت و وی در کنار تیمش نمره قابل قبولی در این بخش کسب کردند.
وی یکی از نقاط قوت نیکبخت را تلاش برای جذب سرمایه گذار اعلام و اضافه کرد: استاندار همدان اندوخته بزرگی از تجربه در امور اجرایی به ویژه در مباحث اقتصادی و برای استان همدان مفید است.
رنجبرزاده با بیان اینکه نیکبخت مدت مدیدی در همدان مسئولیت داشت، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و ایجاد اشتغال از دغدغه های نیکبخت بود و ما شاهد هستیم که وی از هیچ کوششی در این حوزه ها دریغ نکرد.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مستمر استاندار همدان در وزارتخانه های مختلف برای پیگیری امور استان، گفت: نیکبخت در حمایت از مردم دیار هگمتانه مردی خستگی ناپذیر و با نشاط بود.
عضو هیات رئیسه مجلس یادآوری کرد: نیکبخت آنچه در توان داشت برای آرامش استان و تعامل با مجموعه های مختلف بکار گرفت و انسانی دلسوز و پای کار بود.
وی با بیان اینکه در مجموع اعضای مجمع نمایندگان استان از نیکبخت رضایت دارند، گفت: پیش از این در دولت دوازدهم تعدادی از استانداران جابه جا شدند اما تقریبا اکثریت قاطع نمایندگان همدان با حضور در وزارت کشور خواستار ماندن نیکبخت در راس مدیریت این استان شدند.
به گزارش ایرنا، حدود پنج سال پیش در چنین روزهایی با حکم وزیر کشور سکان مدیریت استان همدان از محمدعلی آزاد به محمدناصر نیکبخت واگذار شد؛ مردی که در روزهای اخیر نام وی در فهرست مدیران بازنشسته و در شرف جابجایی مطرح شده است.
ارتقای رتبه همدان در دریافت تسهیلات رفع موانع تولید، میزبانی متعدد از وزیران و مسئولان رده بالای دولتی و اخذ موافقت های مناسب، نشست های متعدد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در همدان و تهران، رشد واگذاری مناصب و مسئولیت های اداری به بانوان، توجه و علاقه مندی به ورزش با هدف نشاط افزایی جوانان، سپردن مسئولیت ها به مدیران با تجربه و امتحان پس داده و اهتمام فراوان به تکمیل طرح های نیمه تمام بخشی از تلاش های پنج ساله و به ثمر نشسته نیکبخت در مسیر رسیدن همدان به توسعه پایدار است.
از دیگر سو تکمیل راه آهن تهران - همدان، تکمیل سه سد و 9 مجتمع آبرسانی، رشد 26 درصدی تعداد واحدهای فعال تولیدی، گازدار شدن 994 روستا و انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح، توسعه گردشگری و میزبانی از 2 رویداد بزرگ جهانی گردشگری در سال 2018 نیز بخش دیگری از کارنامه موفق وی در همدان است.
پس از توجه به مشکلات تولیدی، صنعتی و خدماتی به عنوان چرخه اصلی اقتصادی استان همدان، نیکبخت با هدف رسیدن به اقتصادی پویا، رفع موانع تولید را در اولویت قرار داد؛ گامی مهم که نتیجه آن، تحسین فعالان اقتصادی و صنعتی را برانگیخت.
نیکبخت برای تحقق این هدف و استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی نیمه فعال که می توانند سهم قابل توجهی از بار اقتصادی کشور را بر دوش بکشند، کارگروه های تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید استان را با جدیت فعال کرد تا چرخ به خواب رفته تولید دوباره به حرکت در آید.
در این بین آنچه که بیش از همه باید مد نظر قرار گیرد، حفظ و فعال تر کردن واحدهای تولیدی موجود است که برغم شرایط تحریم همچنان پابرجا مانده و از چرخه اقتصاد کشور کنار نکشیده اند.
7527/2090

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی