رکود مشاغل وابسته به دام


رکود مشاغل وابسته به دام

رئیس­ اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه گفت: صادرات بی رویه و قاچاق دام زنده،­ سبب کمبود آلایش دام در بازار و رکود این صنف وابسته به دام، شده است.

رکود مشاغل وابسته به دامغلام حسین شیرازی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه مصرف دل،­ جگر و قلوه در تهران حدود 5 تن در روز است افزود: با کاهش دام زنده و کشتار در تهران و واردات گوشت پاک شده ، هم اکنون 500 کیلو از آلایش تازه گوسفند از شهرستان و 500 کیلو نیز از داخل تهران تامین می شود که این حجم پاسخگوی نیاز واحدهای صنفی فعال در این بخش نیست.
وی با بیان اینکه 700 تا 800 واحد صنفی فروشنده دل جگر و قلوه در تهران فعالیت می کنند گفت: به دلیل کمبود فعلی واحد های صنفی برای گذران امورات خود اقدام به فروش قارچ، کتف و مواد خوراکی از این نوع کرده اند.
رئیس اتحادیه فروشندگان دل جگر و قلوه با اشاره به اشتغال زایی قابل توجه در این بخش ادامه داد: ما در گذشته آلایش گوسفند را کیلویی 35 هزار تومان و گوساله را 25 هزار تومان خریداری می کردیم و دل و جیگر، سیخی 3 هزار تومان به فروش می رسید و هم اکنون نیز گوسفند را 85 هزارتومان و گوساله را 55 هزارتومان می خریم اما بازهم قیمت هر سیخ دل و جیگر همان 3 هزار تومان است.
شیرازی گفت: هر سیخ دل و جیگر با وزن 25 گرم 3 هزار تومان است که به ازاری هر 5 گرم افزایش وزن 500 تومان به آن اضافه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام