توقف راه‌اندازی زباله‌سوز در تهران/ فرنگی‌ها انگیزه سرمایه‌گذاری ندارند


توقف راه‌اندازی زباله‌سوز در تهران/ فرنگی‌ها انگیزه سرمایه‌گذاری ندارند

رییس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران از توقف راه‌اندازی زباله‌سوز در تهران، در پی کاهش شدید ارزش پولی کشور خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ صدرالدین علیپور درباره سرانجام خرید زباله‌سوز در تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: زباله‌سوزی توسط شرکت چینی چندسال پیش به ایران آمد که روزانه 200تن زباله می‌سوزاند، حرارت حاصل از آن تبدیل به برق می‌شود و تولیدکننده در ازای فروش برق، درآمد کسب می‌کند.

وی ادامه داد: بنا بود زباله‌سوزهای 3هزار و 3هزار و 500تنی وارد کشور شود، حتی شرکت‌های سرمایه‌گذار نیز آمدند و مناقصه هم انجام شد اما در حال حاضر به دلیل کاهش ارزش پول، سرمایه‌گذران خارجی دیگر تمایلی به این کار ندارند، زیرا آن‌ها باید با دلار هزینه کنند و به جای آن درآمدشان با تومان باشد. در نتیجه فرایند راه‌اندازی زباله‌سوز در تهران متوقف شده است.

رییس مرکز مدیریت محیط‌زیست شهرداری تهران همچنین معتقد است که در حال حاضر ما باید به سمت تفکیک از مبدا و تولید کمپوست با کیفیت برویم که بعد کمپوست مورد استفاده قرار بگیرد اما از آنجایی که در تهران تفکیک از مبدا به صورت درست انجام نمی‌شود در نتیجه بازیافت زباله هم کیفیت بالایی ندارد و اغلب مورد اقبال گلخانه‌ها و باغبان‌ها قرار نمی‌گیرد. هر چند با همین کیفیت هم می‌شود در برخی از فعالیت‌ها مانند جنگل‌کاری در سطح وسیع از آن‌استفاده کرد.

علیپور با اشاره دوباره به کارکرد زباله‌سوزها گفت: در دنیا از زباله‌سوز حرارتی عبور کرده و به سمت تجزیه زباله رفته‌اند تا اثرات زیست‌محیطی سوختن زباله که اغلب به شدت آلوده و مخرب است به حداقل برسانند. البته اگر خروجی زباله‌سوز مدام بررسی شود، می‌تواند کم‌ترین اثر را برای هوا داشته باشد. خروجی زباله‌سوزی که در تهران فعالیت می‌کنند، مدام از سوی محیط‌زیست بررسی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی