تویسرکان به دنبال جذب گردشگر مذهبی


تویسرکان به دنبال جذب گردشگر مذهبی

‌حبقوق نبی(ع) از پیامبران صاحب کتاب بنی‌اسرائیل و از نسل حضرت موسی(ع) بوده و با دانیال نبی(ع) و الیاس نبی(ع) معاصر بوده است.

‌به گزارش ایسنا، ‌این پیامبر الهی در زمان خودش نگهبان معبد سلیمان(معبد بزرگ یهودیان) در اورشلیم (بیت‌المقدس کنونی) بوده و به همین جهت دارای شأن و مقام مذهبی خاصی نزد پیروان دین یهود است و نام ایشان در کتاب تورات عهد عتیق که برای یهودیان بسیار معتبر است، ذکر شده است.

آرامگاه این پیامبر الهی در شهرستان تویسرکان قرار دارد و هر ساله گردشگران و زائران بسیاری را به خود جذب می‌کند که بحث اسکان این افراد بسیار مهم است، به همین جهت جویای طرح‌های موردنظر در این زمینه شدیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان در گفت‌وگو با ایسنا، از ساخت زائرسرا درجوار آستان حبقوق نبی(ع) خبر داد.

حمیدرضا نوروزی بیان کرد: مردم و مسئولان طی چندین سال خواستار اجرای طرحی مفید و موثر در آرامگاه حبقوق پیامبر بودند که به لطف خدا و یاری تمام مسئولان طرحی مصوب شد.

وی ادامه داد: تصویب طرح موردنظر و اجرای آن 3 سال طول کشید و در حال حاضر منابع ابتدایی و نقشه ساخت بنا را آماده کرده و پروژه در مرحله فونداسیون است.

نوروزی درباره مدت زمان ساخت کامل این طرح، مطرح کرد: با توجه به اعتبارات و منابعی که داریم اسکلت فلزی این سازه تا یک‌ماه آینده برپا خواهد شد اما با این حال با کمبود اعتبار مواجه هستیم و به مشکل بر خواهیم خورد.

وی در توضیح طرح‌های مصوب شده، گفت: در نقشه ساخت با توجه به فضای پیش‌بینی شده، بحث اسکان زائران درنظر گرفته شده است که اجرای این طرح زمان‌بر بوده و ما چشم‌اندازی بلندمدت در این‌باره داریم.

رئیس اداره اوقاف تویسرکان اضافه کرد: در فاز اول این طرح قصد ساخت 28 زائرسرا به صورت تک‌خواب، دوخواب و سوئیت معمولی داریم و در فاز دوم اگر مسئولان اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنند به ساخت تالار قرآن و شبستان برای برگزاری مراسمات مذهبی شهرستان می‌پردازیم.

وی با اشاره به بحث دستبرد دو سارق به این بنای مقدس، تصریح کرد: این اتفاق مربوط به دهه 70 بوده که به بخشی از قسمت قبر این پیامبر آسیب زده و بخشی از جمجمه ایشان که سالم بوده، مشخص شده است.

نوروزی در پایان گفت: طی سال‌های اخیر هرگز دستبردی رخ نداده و مستندات اتفاق قبلی شامل فیلم و عکس‌های مربوط به این دستبرد موجود است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس