نگاهى به خط تولید نیسان میکرا | فیلم


نیسان میکرای کاملاً جدید در شرف عرضه به بازار بوده و مخصوصاً با هدف گرفتن مشتریان اروپایی طراحی شده است. پنجمین نسل این خودرو وظیفه‌ی برطرف کردن مشکلات نسل قبلی را بر عهده دارد. میکرا یک خودروی حیاتی برای نیسان بوده و برای اولین بار از سال 2003 تاکنون روی پلتفرم تازه‌ای بنا شده است. این خودرو برای رقابت با فورد فیستا ساخته شده و کارلوس گوسن گفته...

نیسان میکرای کاملاً جدید در شرف عرضه به بازار بوده و مخصوصاً با هدف گرفتن مشتریان اروپایی طراحی شده است. پنجمین نسل این خودرو وظیفه‌ی برطرف کردن مشکلات نسل قبلی را بر عهده دارد. میکرا یک خودروی حیاتی برای نیسان بوده و برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ تاکنون روی پلتفرم تازه‌ای بنا شده است.

این خودرو برای رقابت با فورد فیستا ساخته شده و کارلوس گوسن گفته که این خودرو انتظارات مردم از یک سوپرمینی را افزایش داده است.

نگاهى به خط تولید نیسان میکرا | فیلم

میکرا | تگ

همان‌طور که انتظار می‌رفت طراحی خارجی میکرا از کانسپت Sway نمایش داده شده در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ الهام گرفته است. بدنه‌ی جدید متمایز به‌طور چشمگیری طویل‌تر، پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر از نسل قبلی بوده و مشخصه‌ی خاص نیسان یعنی جلوپنجره‌ی V شکل در آن به چشم می‌خورد. خطوط شانه‌ی برجسته که از جلو به سمت بال‌ها کشیده شده و سپس به سمت درب‌ها خیز برداشته از نکات قابل‌توجه طراحی این خودرو به شمار می‌روند. در عقب یک سقف شناور و چراغ‌های بوم‌رنگ شکلی را شاهد هستیم. جزئیات ظریف نظیر دستگیره‌های عقبی پنهان میکرا را جالب‌تر ساخته‌اند. نیسان قول داده که رنگ‌های متنوعی برای بدنه وجود داشته باشد و آپشن های شخصی‌سازی وسیع به خریداران اجازه خواهد داد تا خودرویی دلخواه خود داشته باشند. همچنین در طراحی بدنه آئرودینامیک نیز در نظر گرفته شده و ضریب درگ ادعایی ۰٫۲۹ برای میکرا عددی رقابتی است.

نیسان قول خودرویی با فضای زیاد کابین را داده است. مدل قبلی از نظر فضا و اندازه در حد یک سوپرمینی و خودروی شهری عمل می‌کرد اما مدل جدید تلاش دارد تا به اندازه‌ی یک واکسهال کورسا جادار باشد. نیسان همچنین روی خلق موقعیت رانندگی کم ارتفاع‌تر و اسپورت تر نیز کار کرده و موقعیت صندلی‌ها، پدال‌ها و کنترل‌ها باعث درگیری و هیجان راننده می‌شود.

صفحه لمسی مرکزی ۷ اینچی میکرای جدید اجازه‌ی کنترل سیستم ناوبری و مدیا را می‌دهد و البته ارتباط و اتصال گوشی هوشمند از طریق اپل کارپلی نیز میسر شده است. از آپشن های این خودرو می‌توان به سیستم صوتی جدید Bose با ۶ بلندگو اشاره کرد. یک بلندگو نیز به منظور ایجاد صدای مناسب در پشت‌سری صندلی راننده جای گذاری شده است.

(۴۹)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...