کلاهبردار حوزه ساخت و ساز در تبریز به خارج متواری شد


کلاهبردار حوزه ساخت و ساز در تبریز به خارج متواری شد

تبریز-ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد: کلاهبردار حوزه ساخت و ساز با اغفال و فریب تعدادی از شهروندان به خارج متواری شده است.

به گزارش پنجشنبه ایرنا، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری در سی و یکمین همایش اتحادیه کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور در تبریز، افزود: این فرد 40 واحد آپارتمانی را به 80 نفر فروخته و سپس با دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ 50 میلیارد ریال به خارج از کشور فرار کرده است.
وی با بیان اینکه نبود آگاهی های عمومی از قوانین و مقررات مربوط به معاملات از جمله دلایل مهم به وجود آمدن چنین مشکلاتی است، اظهار داشت: حال که این کلاهبردار با مبالغ هنگفت شامل پول بین المال و اشخاص حقیقی فرار کرده است، دستگاه قضایی باید پاسخگوی 80 نفر از کسانی باشد که به نوعی خود را صاحب حق می دانند.
حجت الاسلام مظفری ادامه داد: نقطه قابل توجه در این پرونده این است که فردی بیسواد و بساز و بفروش با سوء استفاده از عدم آگاهی های عمومی به قوانین، اقدام به فروش هر واحد آپارتمانی به 2 نفر و سپس با سند مالکیت آن اقدام به اخذ وام از یکی از بانک های دولتی می کند.
وی با بیان اینکه وکلا می‌ توانند در حوزه‌های مختلف کمک حال قوه قضاییه باشند، موضوع فرهنگ سازی در حوزه های قضایی را مهم و موثر برشمرد و گفت: کانون های وکلا در این راستا نقش تعیین کننده و موثری دارند تا با فرهنگ سازی و ایجاد ارتباط نزدیک با مردم، جلوی ورود پرونده به دادگاه را بگیرند.
حجت الاسلام مظفری اضافه کرد: طبق آمارهای موجود 80 درصد از مجموع پرونده های ورودی به دستگاه قضایی مربوط به اختلافات ملکی است که دلیل اصلی و مهم آن عدم آگاهی مردم به قوانین است و شاید با مراجعه اولیه به وکیل بسیاری از مشکلات این حوزه قابل حل باشد.
وی با بیان اینکه دادگستری آذربایجان شرقی برای مقابله با مشکلات حوزه اختلافات ملکی افراد، اقدام به اجرای طرح آموزش صاحبان بنگاه های معاملاتی کرده است، از آموزش سه هزار مشاور املاک و نمایشگاه خودروی استان طی یک سال اخیر خبر داد و افزود: پس از حضور در این دوره های آموزشی پروانه تخصصی به آنها داده می شود تا مردم با خیال آسوده تر معاملات خود را تنها در این واحدها انجام دهند.
حجت الاسلام مظفری خواستار تبدیل طرح فوق به قانون شد تا بدین طریق آحاد مردم ملزم به مراجعه به واحدهای دارای پروانه رسمی از سوی دادگستری ها شوند تا با این اقدام جلوی بسیاری از کلاهبرداری ها در حوزه ساخت و ساز و ملک گرفته می شود.
وی، استقلال وکیل در امر وکالت را لازم و مهم دانست و گفت: همان گونه که استقلال برای قاضی لازم و ضروری است برای وکیل هم این امر مهم است، اما باید توجه داشت که استقلال شرط کافی نیست و وکیل در مقام وکالت باید در حدود نیازمندی ها حرکت کند.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، موضع گیری انقلابی در موضوعات مختلف از جانب وکلا را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی با مشکلات زیاد خارجی روبرو است و یکی از رسالت‌های بزرگ کانون های وکلا موضع گیری در قبال ظلم هایی است که علیه ملت ایران از سوی استکبار انجام می شود.
3038/518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام