«ترومای سرخ» روایتی موبایلی از عشق و زندگی


«ترومای سرخ» روایتی موبایلی از عشق و زندگی

ارومیه- ایرنا- فیلم سینمایی «ترومای سرخ» ساخته اسماعیل میهن دوست، پیوندی میان ساحت اخلاقی ـ انسانی و تکنولوژی است و بر اساس اصل ارتباط شکل می گیرد؛ ارتباطی که از طریق شهر، رنگ و وسیله ارتباطی چون تلفن، عشق و زندگی را به نمایش می گذارد.

به گزارش ایرنا «پریوش نظریه» و «آتش تقی پور» بازیگران اصلی این اثر سینمای «هنر و تجربه» هستند و هنرمندان دیگری چون مهتاب کرامتی، ویشکا آسایش، باران کوثری، رضا کیانیان و مهرداد صدیقیان در آن نقش آفرین می کنند.
مخاطب در این اثر شخصیت محور، با یک روز از زندگی شخصیتی میانسال به نام «نگار» /با بازی پریوش نظریه/ با بستری پرمشغله و روایتی از یک عشق همراه است.
دیگر بازیگران این فیلم به نحوی با این شخصیت متصل می شوند تا پرده گشای راز زندگی یک زنِ درگیر در فضای زندگی شهری باشند.
موبایل در این فیلم دربرگیرنده دنیاهای اجتماعی متنوع است که گذشته، حال و آینده را به هم می‌پیوندد.
این فیلم را می‌توان کنکاشی پیرامون وفاداری و عهدشکنی در زمانه‌ای دانست که عشق از آن حالت افسانه‌ای خود، تهی شده و به اتفاقی پیش‌پاافتاده نزول کرده است.
نویسنده و کارگردان «ترومای سرخ» در نشست نقد و بررسی این اثر با اشاره به اینکه موبایل هر چند انسان ها را به هم نزدیک کرده اما ارتباطات چهره به چهره را تقلیل داده است، گفت: استفاده شخصیت اصلی از گوشی در نگاه ظاهری و سطحی، منفی ارزیابی می شود اما این امر موضع مورد نظر این فیلم نیست.
اسماعیل میهن دوست در پاسخ به یکی از منتقدان درباره انتخاب کلمه سرخ برای عنوان این فیلم گفت: سرخ تداعی گر عشق، عاطفه، خشونت و خطر است و من در این فیلم به دنبال روایتی از یک زندگی عاشقانه همراه با مشکلات پیش رو هستم.
وی در ادامه درباره دلیل استفاده از موسیقی های مختلف ترکی آذربایجانی در این اثر گفت: تنوع فرهنگ ها و فولکلور و استفاده از زبان ترکی در این فیلم رابطه مستقیم با روایت درام آن دارد.
بازیگر مطرح سینما و یکی از بازیگران شاخص این فیلم سینمایی هم در سخنانی با اشاره به دیالوگ محور بودن این فیلم گفت:
هر بازیگر این فیلم روایتگر یک معضل اجتماعی موجود در جامعه بوده و در این اثر به چالش کشیدن موضوع عشق بحث اصلی فیلم است.
تقی پور به استفاده کارگردان از موسیقی آذربایجانی در این فیلم هم اشاره کرده و بیان داشت: عشق میهن دوست به فولکلورآذربایجان زیاد بوده و علت استفاده از موسیقی «ساری گلین» نشانگر اهمیت عشق ورزی در فرهنگ آذربایجانی است.
رییس خانه تئاتر آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این فیلم روایت هایی گوناگون از زنی امروزین با معضلات اجتماعی مختلف است.
امیر زینالپور به رنگ های مورد تاکید کارگردان فیلم اشاره کرد و افزود: زرد در این اثر نماد جدایی و قرمز، تداعی گر عشق است.
علی آقاسی بازیگر پیشکسوت آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: موضوع فیلم در ارتباط با فضای فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه بوده و روابط خانواده ها و همچنین سبک زندگی تغییر یافته انسانِ امروزی فلسفه ساخت این فیلم است.
به گزارش ایرنا «ترومای سرخ» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی اسماعیل میهن دوست در سال 1395 تولید و طی هفته جاری در سینما شمس خوی اکران شد.
پریوش نظریه، آتش تقی پور، نیکان راست قلم، الهام طهموری، ایران مسعودی، النا آهی، مهتاب کرامتی، رضا کیانیان، ویشکا آسایش، مهوش افشار پناه، باران کوثری و مهرداد صدیقیان از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
7132/7129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!