مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: 25 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ساکن خوابگاه هستند. در این خصوص صد درصد دانشجویان غیر بومی متقاضی خوابگاه، در حال حاضر در خوابگاه های دانشجویی اسکان داده شده اند.

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، احمد لسانی مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای 8 دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، دارو سازی، پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت، بهداشت، دانشکده پرستاری مامایی و پیراپزشکی لنگرود و دانشکده بین الملل انزلی می باشد که در این دانشکده ها بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو، اشتغال به تحصیل دارند که از این تعداد بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ نفر پسر و تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ نفر نیز دانشجو دختر هستند.

وی ادامه داد: با آغاز سال تحصیلی جدید بالغ بر یک هزار و ۱۰۰نفر دانشجو درخوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اسکان داده شده اند که از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر دانشجو دختر و ۴۰۰ نفر دانشجوی پسر هستند.

اسکان ۱۰۰ درصدی دانشجویان غیر بومی در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان

لسانی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد دانشجویان غیر بومی متقاضی خوابگاه‌ در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان اسکان یافته اند، گفت: پس از اسکان دانشجویان غیر بومی، در الویت های بعدی دانشجویان بومی راه دور و تعدادی از دانشجویان بومی نزدیکتر از ۶۰ کیلومتر که متقاضی خوابگاه بودند نیز در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اسکان داده شدند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: تمامی دانشجویان دختر در ۴ خوابگاه دولتی کوثر، شهید فیاض بخش، فاطمیه و خوابگاه مشارکتی شمشاد که کاملا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان است اسکان داده شده اند.

وی اضافه کرد: بالغ بر ۴۰۰ نفر از دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز درخوابگاه بوستان، جابر راد و خوابگاه خودگردان میلاد اسکان یافته اند و همچنین ۳ واحد از ۱۱ واحد خوابگاه متاهلین که قابلیت استفاده دارد در اختیار دانشجویان متاهل قرار گرفته است.

وجود یک هزار و ۱۰۰ دانشجوی علوم پزشکی در خوابگاه ها

لسانی با اشاره به وجود یک هزار و ۱۰۰ دانشجوی علوم پزشکی در خوابگاه ها تاکید کرد: همه تلاش دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر این است تا امکانات رفاهی موجود در خوابگاه های دانشجویی را استاندارد سازی نماید تا دانشجویان این دانشگاه بدون دغدغه و در فضای فیزیکی مناسب تری به تحصیل خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: اغلب خوابگاه های ملکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان قدیمی هستند، و هر ساله با تلاش مسوولان دانشگاه و بر اساس الویت بندی تعدادی از این خوابگاه ها در ایام تابستان و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید بهسازی می شوند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به وضعیت تغذیه دانشجویان نیز اشاره کرد و گفت: به دانشجویان متقاضی تغذیه در خوابگاه ها و دانشکده ها وعده غذایی گرم داده می شود و دانشجویان با افزایش اعتبار و انجام رزرو اینترتی و همچنین از طریق دستگاه های رزو اتوماسیون تغذیه می توانند غذای خود را دریافت کنند و در این خصوص کارشناسان تغذیه دانشگاه بر فرایند تهیه، پخت و فراوری غذای دانشجویان نظارت کامل دارند تا غذایی سالم و با کیفیت در اختیار دانشجویان قرار داده شود.

وی ادامه داد: پیمانکاران تغذیه متعهد هستند تا برای پخت غذا از برنج محلی گیلان که بسیار مرغوب است، استفاده کنند.