پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی چیزی جز هدر دادن وقت نیست


پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی چیزی جز هدر دادن وقت نیست

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: پیش نویس قطعنامه ای که در سازمان ملل متحد علیه ایران ارائه شد چیزی جز هدر دادن وقت نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه بشار الجعفری گفت: ما با سیاسی کردن مسائل حقوق بشری مخالف هستیم. ما با استفاده از ساز و کارهای سازمان ملل متحد برای هدف قرار دادن برخی کشورهای خاص مخالفیم. اینگونه اقدام ها برای خدمت به منافع برخی کشورهای ذی‌نفوذ در این سازمان و همپیمانان شان صورت می گیرد.
همچنین هیئت کشور من برخورد دوگانه آشکار با مسائل حقوق بشر را محکوم می کند، برخوردهای دوگانه ای مانند برخوردی که در پیش نویس قطعنامه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل با عنوان «وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران» نمایان شده است.
شگفت آنکه در حالی برخی کشورها پیش نویس این قطعنامه ضد ایرانی را ارائه کرده اند که اکثریت کشورهای عضو سازمان ملل متحد با خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران با کشورهای پنج به علاوه یک مخالفت کرده و از نقض تعهدات از سوی آمریکا و بازگشت به شیوه خصمانه و اعمال تحریم علیه ایران و ایجاد تنش عمدی در منطقه خلیج فارس با هدف سوق دادن کشورهای منطقه به سوی درگیری به گونه ای که ثروت های این منطقه را بر باد داده و امنیت و ثبات این منطقه را تهدید کند انتقاد کرده اند.
هیئت کشور من تأکید می کند که رویکرد درگیری و دشمن تراشی و اتهام زنی و تلاش برای منزوی کردن دیگران راه مناسبی برای تحقق اهداف مشترک ما نیست. اهداف مشترکی که منشور سازمان ملل متحد بر آن تاکید کرده است اهدافی همچون تثبیت روابط دوستانه میان کشورهای عضو سازمان ملل متحد. شیوه دیپلماسی و گفتگو که مبتنی بر احترام به مبانی حاکمیت ملی و دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها است راه صحیح حل و فصل اختلافات و بزرگداشت ارزش های حقوق بین الملل و حقوق بشر است.
پافشاری ارائه کننده پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی صرفاً منجر به برنامه های تنش آفرین خطرناک در روابط بین الملل می شود و به طور مستقیم مسائل شریف حقوق بشری را برای تضعیف اعتبار ایمان کشورهای عضو به ساز و کارهای توافقی جهت حمایت و تقویت مسائل حقوق بشری به کار می گیرد.
برخی با وجود ضعف دستاویزهای واهی شان باز هم تلاش بسیاری به خرج می دهند و از نفوذ سیاسی، اقتصادی و مالی شان بهره می جویند تا از ساز و کارهای سازمان ملل متحد با هدف ضربه زدن به برخی دیگر از کشورهای عضو سو استفاده کنند. این تلاش ها به نظر بسیاری تلاش برای ترور آرزوهای مؤسسان سازمان ملل متحد جهت حفظ امنیت و صلح بین المللی و غالب کردن زبان گفتگو دیپلماسی بر زبان تجاوز، دروغ و نفاق در روابط بین المللی است.
در پایان باید بگویم پیش نویس قطعنامه ای که علیه ایران ارائه شده بود چیزی جز هدر دادن وقت و تلاش های این کمیته نیست. ارائه این پیش نویس سیاسی کردن آشکار کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد است در نتیجه هیئت دیپلماتیک کشور من علیه این قطعنامه رای می دهد و از کشورهای دوست و دوستدار صلح می خواهد که درست بر همین اساس گام بردارند و علیه پیش نویس این قطعنامه رای بدهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی