شکوری‌راد: مسألۀ امروز«توفان پرسش‌گری» است


شکوری‌راد: مسألۀ امروز«توفان پرسش‌گری» است

دبیر کل حزب اعتماد ملت در افتتاحیه کنگره چهارم گفت: کاسه کوزه «کوتاهی دولت در تحقق برخی وعده‌ها و ناکامی در برجام به خاطر خروج ترامپ» بر سر اصلاحات شکست...

شکوری‌راد: مسألۀ امروز«توفان پرسش‌گری» است عصر ایران- علی شکوری‌راد دبیر کل حزب اتحاد ملت در نطق افتتاحیۀ کنگره این حزب -که امروز جمعه 25 آبان 1397 در حال برگزاری است- مسألۀ امروز را «توفان پرسش گری» دانست و گفت: «امروز فرزندان ما از هجوم پرسش‌هایی رنج می‌برند و استیصال رنج‌آور ما در برابر پرسش‌هایی است که ریشه در سال های خوش آغازین دارد. سؤال‌هایی که در آن زمان باید می‌پرسیدیم و نپرسیدیم و اگر می‌پرسیدیم چه بسا پاسخ درخور می‌گرفتیم.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: « ما بسیار چیزها را پذیرفتیم بی آن که دربارۀ آنها سؤالی کرده باشیم. انبوه آن سؤالات، به صورت توفانی کوبنده ذهن فرزندان ما را فرا گرفته و مسألۀ امروز ما این توفان پرتلاطم است. همان گونه که نمی توان، توفان های طبیعی را انکار یا محکوم کرد این توفان را نیز نمی توان.»

دبیر کل حزب اتحاد ملت آن گاه این پرسش را مطرح کرد: «‌ما با این توفان چه باید کنیم؟ این پرسش اصلی امروز ما فارغ از اختلافات سیاسی رایج است و این مسألۀ تنها من و شما و یک جناح نیست. مسألۀ امروز جامعه و کشور ماست. همان گونه که توفان طبیعی بر اثر اختلاف دما در دو نقطه از جوّ به وجود می‌آید توفان پرسش‌گری بر اثر اختلافات تند بین ذهن‌های سیال و گداختۀ نسل حاضر ایجاد شده و چنین است که خانمان برانداز می‌نماید.»

او هشدار داد: «اگرپرسش ها پاسخی درخور نیابند به انکار می‌انجامند. تخطئۀ پرسش‌گر و واداشتن او به رها کردن پرسش‌هایش چارۀ کار نیست. باید پاسخ درخور داد و باید باب گفت وگوی بدون انکار و تخطئه را با این نسل باز کرد. آن ها دربارۀ همه چیز سؤال می‌پرسند و پرداختن به این سؤالات نه تنها ممکن است مشکل آنها را حل کند بلکه مشکل ما را نیز حل می کند؛ مشکل مواجهه با آینده را.»

دبیرکل حزب اتحاد ملت تصریح کرد: «برای پاسخ دهی به این پرسش ها باید از بن آن و از بنیاد آغاز کرد. اما پاسخ دهندگان ظرفیت بازگشتن بیش از چند گام به عقب را ندارند. برخی از پذیرفته ها بدیهی تلقی می شود. در حالی که برای ذهن پرسش‌گر امر بدیهی وجود ندارد. از آنجا که هر پذیرفته و باوری مانند وزنۀ تعادل برای پذیرنده عمل می‌کند ما خیر خواهانه می‌خواهیم این وزنه‌های تعادل را به جان جوانان‌مان بیاویزیم تا آن ها به تعادل و آرامش برسند. اما ذهن پرسش‌گر آنها این اجازه را نمی‌دهد. ما آنان را به آرامش جامدات فرامی‌خوانیم و آنها از سرخوشیِ سیّالیّت خبر می دهند».

شکوری‌راد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «نهاد دولت و حاکمیت به دلیل ناکارآمدی و گسترش فساد سیستمی به شدت زیر سؤال رفته و اعتماد و سرمایه اجتماعی بسیار کاهش یافته است. شعله‌ور شدن اعتراضات در دی ماه سال گذشته که همه را غافل‌گیر کرد بیان‌گر همین بی‌اعتمادی بود. اگرچه مردم به آن اعتراضات کور نپیوستند اما همدلی‌های گسترده با نفس اعتراضات مشهود بود.»

دبیر کل حزب اتحاد ملت در همین نطق گفت: «در حالی که اصلاح‌طلبان از حذف یک پاره در سال 88 جان به در بردند و در انتخابات 92 و 94 و 96 پیروزی‌های بزرگ به دست آوردند و توانستند گام‌های بزرگی بردارند، یک‌باره همۀ کاسه‌ها و کوزه‌ها بر سر آنان شکسته شد و به دلیل کوتاهی دولت در تحقق برخی وعده‌ها و ناکامی در بهره‌گیری از برجام پس از روی کار آمدن ترامپ، یک‌باره جریان اصلاح‌طلبی به زیر سؤال برده شد و اصلاح‌طلبان به انفعال کشیده شدند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟