رأی گیری دوباره لایحه CFT در صورت ترجمه اشتباه/ استیضاح و بازخواست عاملان پیگیری می شود


رأی گیری دوباره لایحه CFT در صورت ترجمه اشتباه/ استیضاح و بازخواست عاملان پیگیری می شود

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: اگر قرار است دولت متنی را اشتباه ترجمه کند باید پاسخگو هم باشد و اگر واقعا چنین اتفاقی در مورد ترجمه CFT رخ داده باشد آن موقع باید به تمامی لایحه های ارسالی دولت شک کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، "شادمهر کاظم زاده"، رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده حوزه انتخابیه دهلران در خصوص ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT گفت: مشکلی که در رابطه با CFT وجود دارد این است که هنگامی این کنوانسیون پذیرفته شود، عملا حق تحفظ دیگر معنایی ندارد.

وی اظهار کرد: اگر مفاد یک قرارداد و یا هر معاهده دیگری در مجلس وارد شود، این اعتماد میان دولت و مجلس و سایر دستگاه ها وجود دارد و همه باید منافع ملی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدنظر داشته باشند.

این نماینده مجلس افزود: نمایندگان با توجه به اینکه وقت اصلی خود را بر روی رأی آوری طرح ها قرار می دهند و از طرفی ترجمه متن ها را دولت انجام می دهد، لذا اگر دولت اشتباهی در ترجمه CFT مرتکب شد قطعا ضربه جبران ناپذیری وارد می کند.

نماینده دهلران در مجلس ادامه داد: نمایندگان آنچه را که بعنوان رأی گیری مدنظر قرار می دهند، لایحه دولت است نه صرف دسترسی به متن و ترجمه ها و چنانچه متنی اشتباه ترجمه شود خود به خود لایحه مزبور زیر سوال می رود.

کاظم زاده بیان کرد: تمام نمایندگان به دولت اعتماد دارند و اگر قرار است دولت متنی را اشتباه ترجمه کند باید پاسخگو هم باشد و اگر واقعا چنین اتفاقی در مورد ترجمه CFT رخ داده باشد آن موقع باید به تمامی لایحه های ارسالی دولت شک کرد.

وی تصریح کرد: اگر دولت در ترجمه یک متن انگلیسی دچار اشتباهی شده باشد و در نهایت آن ترجمه غلط بعنوان لایحه به مجلس وارد شود، قطعا باید به طور کلی بازنگری و استیضاح و بازخواست های لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در