تلاش برای معرفی شناسنامه صنعت غذای مشهد


تلاش برای معرفی شناسنامه صنعت غذای مشهد

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - امیر شهلا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، محسن شرکا، عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به همراه جمعی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی به بهانه برگزاری دومین...


شهرآرا آنلاین - امیر شهلا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، محسن شرکا، عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به همراه جمعی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی به بهانه برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی از کارخانه بزرگ فراپخت بازدید کردند. این مجموعه بزرگ صنعتی که از ٢ سال قبل فعالیت خود را در شهرک صنعتی مشهد آغاز کرده است، با ظرفیت پخت ٢۵ هزار پرس در هر وعده، بزرگ‌ترین کارخانه تولید غذا در کشور محسوب می‌شود. عضو شورای اسلامی شهر مشهد در جریان بازدید از این کارخانه تخصیص اعتبارات و منابع محدود به نیازهای نامحدود انسان را یکی از ضروریات در علم اقتصاد برشمرد و گفت: با توجه به اینکه هر روز از میزان منابع کشور کاسته می‌شود، ناگزیر هستیم که برای مدیریت بهینه منابع به سمت استفاده صنعتی از ملزومات و امکانات برویم.

امیر شهلا افزود: فراپخت یکی از مجموعه‌های صنعتی مشهد به شمار می‌رود که پخت غذا را با کیفیت ثابت و مستمر و در تیراژ بالا انجام می‌دهد و توانسته است برای افراد زیادی در این مجموعه اشتغال‌زایی کند.وی با بیان اینکه تضمین کیفیت در طبخ غذا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: مصرف‌کننده‌ای که امروز از یک برند غذایی استفاده می‌کند، باید در طول روزها، ماه‌ها و سال‌های آینده احساس کند که کیفیت این کالای مصرفی یکسان و مستمر است.

﷯ تضمین کیفیت، ویژگی مجموعه فراپخت

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: فراپخت با ایجاد واحد تضمین کیفیت و مهندسی ارزش در این مجموعه، کیفیت غذا را به صورت مستمر پایش، و این اطمینان را در مخاطب ایجاد کرده است که کیفیت محصول تولیدی با گذشت زمان هیچ تغییری نمی‌کند. وی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری بسیاری خوبی در فراپخت انجام شده است، بنابراین آینده بسیار درخشان و رو‌به‌رشدی را برای این مجموعه پیش‌بینی می‌کنیم و امیدواریم در انجام رسالت خود موفق باشند.شهلا گفت: مجموعه فراپخت بهتر است که در دیگر بخش‌های صنعت غذا هم سرمایه‌گذاری کند تا شرایط برای ایجاد زنجیره پیش و پس از رسیدن کالا به کارخانه فراهم شود.وی با بیان اینکه تغییر کیفیت مواد اولیه باعث افت کیفیت غذا می‌شود، اظهار کرد: اگر نتوان ماده اولیه را با کیفیت ثابت تأمین کرد، غذا هر روز با یک کیفیت عرضه می‌شود و در نتیجه آن برندسازی شکل نمی‌گیرد. عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: چرا هر زمان که به رستورانی مانند پسران کریم مراجعه می‌کنید با یک کیفیت غذایی یکسان مواجه می‌شوید، زیرا کیفیت مواد اولیه و مراحل پخت در طول زمان هیچ تغییری نکرده و به همین دلیل به یک برند ملی تبدیل شده است.

﷯ جذب گردشگر با معرفی صنعت غذا

شهلا در ادامه این بازدید با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی، مشارکت ویژه مجموعه فراپخت از این رویداد ملی را در خور تحسین ارزیابی کرد و گفت: مشهد با دارا بودن بالغ بر ٣٠ میلیون زائر و مسافر در سال، یک قطب گردشگری زیارت محسوب می‌شود و برگزاری چنین رویدادی یک ضرورت انکارنشدنی است. وی با بیان اینکه غذا یکی از اساسی‌ترین نیازهای مسافران و زائران در سفر چند‌روزه به مشهد است ادامه داد: مشهد و شهرهای اقماری آن مانند طرقبه و شاندیز در برخی محصولات غذایی به برند کشوری تبدیل شده‌اند و معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های این‌چنینی صنعت غذا به جذب بیشتر گردشگر کمک می‌کند. عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: معرفی شاخص‌ها و شناسنامه صنعت غذایی مشهد و خراسان رضوی می‌تواند به ایجاد رضایت روحی و روانی در زائران و جذب بیشتر گردشگران کمک کند.

﷯ توانمندی واحدهای صنعتی در حوزه غذا

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در جریان این بازدید گفت: واحدهای صنعتی استان در طی سال‌های اخیر به خوبی نشان داده‌اند که به لحاظ کیفیت و کمیت توانایی تأمین برخی از نیازها -به ویژه در صنعت غذا- را دارند. محسن شرکا افزود: برنامه‌‌ریزی شده است که بیمارستان‌ها برای تعطیلی آشپزخانه‌های خود اقدام کنند و برای تأمین غذای مورد نیاز مراکز درمانی از ظرفیت واحدهای صنعتی طبخ غذا استفاده شود.

مدیرعامل کارخانه فراپخت هم که خبرنگاران و مدیران را در بازدید از این مجموعه همراهی می‌کرد، گفت: مجموع ظرفیت کارخانه تولید غذا ٧۵ هزار پرس در ٣ وعده صبحانه، ناهار و شام است که اکنون با ٢۵٠ نفر نیروی انسانی و دو‌سوم ظرفیت درحال طبخ غذا و عرضه به بازار هستیم. رحیم غروری افزود: علی‌رغم نوسان بازار، اواسط امسال و در بحبوحه نوسانات ارزی، ٢٠ نفر نیروی انسانی جدید به مجموعه اضافه شدند تا ظرفیت تولید افزایش یابد و مشکلی در تأمین نیازهای مشتریان ایجاد نشود. وی با بیان اینکه در حوزه تأمین مواد غذایی مشکلاتی وجود دارد، اظهار کرد: زمانی می‌توانیم در حوزه برندسازی درست عمل کنیم که مواد اولیه یکدست در طول دوره‌های زمانی تأمین و در اختیار مجموعه قرار گیرد. مدیرعامل کارخانه فراپخت با بیان اینکه از ٢ سال قبل تأمین غذای خطوط ریلی به شرکت فراپخت واگذار شد، ادامه داد: نگرانی بابت تأخیر در رسیدن غذا به ساعت حرکت قطارها یک دغدغه جدی بود که خوشبختانه با برنامه‌ریزی درست درحوزه حمل‌و‌نقل، شرایط مدیریت شده است. غروری با بیان اینکه فراپخت در ٢ سال اخیر به استانداردهای غذایی‌ای دست یافته است که در هیچ‌جای ایران وجود ندارد، گفت: تلاش کرده‌ایم با تأمین مواد اولیه باکیفیت زمینه استمرار کیفیت غذا فراهم شود؛ البته باید در حوزه تأمین مواد اولیه همچنان دقت داشته باشیم. وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت فراپخت در سنوات گذشته گفت: این شرکت با خدمت‌رسانی به زائران بیت‌ا... الحرام و حرم نبوی از سال ١٣۵۴ کار خود را آغاز کرد و حجم پخت بالا و کسب تجربه در مهار عوامل بحرانی پخت باعث رشد چشمگیر تیم فراپخت شد. مدیرعامل کارخانه فراپخت خاطرنشان کرد: به پشتوانه این تجربه و ارائه خدمات به زائران بیت‌ا... الحرام در مکه مکرمه، مدینه منوره و عتبات عالیات با هدف استاندارد‌سازی حوزه تغذیه، اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولید غذا در کشور با به‌کارگیری مدرن‌ترین دستگاه‌های تمام اتومات و صنعتی تأسیس شد. وی افزود: مجموعه فراپخت با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و ماهر در زمینه طبخ و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و سالم، تحت شرایط خاص بهداشتی و یکسان‌سازی پخت به کیفیت مطلوب و کمیت مشخص رسیده است. غروری ادامه داد: بهترین غذاها در واحد صنعتی توس با کیفیت مناسب و با استفاده از بهترین متدهای روز دنیا بسته‌بندی و ارائه می‌شود. این مجموعه همواره خود را ملزم به ارائه محصولی با تنوع در منو، کیفیت بالا و قیمت مناسب کرده، که منجر به استقبال شایسته مشتریان شده است. وی بیان کرد: علاوه بر تأمین غذای مورد نیاز پرسنل کارخانجات و زائران، غذای شرکت قطارهای ریلی رجا، دستگاه‌های دولتی مانند شرکت گاز‌، شرکت برق، کمیته امداد امام خمینی (ره)، معاونت امداد و مستضعفین آستان قدس رضوی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و گلبهار توسط کارخانه فراپخت تأمین می‌شود.

﷯ فراپخت حامی اصلی نمایشگاه صنعت غذا

مدیرمسئول کانون سپهر پارسیان هم در بخش پایانی این بازدید، به حمایت گسترده مجموعه بزرگ فراپخت از دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی اشاره کرد و گفت: حضور پررنگ کارخانه فراپخت در این رویداد ملی می‌تواند به معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های صنعت غذای مشهد کمک کند. آرزو رجب‌پور افزود: مجموعه فراپخت به عنوان حامی اصلی برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در مدت ٢ سال فعالیت، توانسته است به یکی از برندهای مطرح در این صنعت تبدیل شود و جایگاه مشهد در این عرصه را ارتقا دهد. وی مطرح کرد: حرکتی که رویداد و جریان ستاره‌ها آغاز کرده در راستای توسعه و ارزش‌آفرینی است و با نگاه ویژه به صادرات محصولات داخلی و تبادلات بین‌المللی، علم، تکنولوژی و تجارت طی مسیر می‌کند. لذا برگزاری رویدادی هدفمند و تأثیرگذار و همگام شدن با استانداردهای بین‌المللی قطعا راهی بسیار سخت و ناشناخته است. وی افزود: حرکتی که رویداد و جریان ستاره‌ها آغاز کرده است، در راستای توسعه و ارزش آفرینی با نگاه ویژه به صادرات محصولات داخلی و تبادلات بین المللی اعم از علم، تکنولوژی و تجارت است لذا برگزاری رویدادی هدفمند و تاثیرگذار و همگام‌شدن با استانداردهای بین‌المللی در این راستا راهی بسیار سخت و ناشناخته است.

رجب پور ادامه داد: برگزاری این رویداد ملی مستلزم صرف هزینه‌های زمانی و انرژی و مالی بیشتری نسبت به رویدادهای معمول است بنابراین اهمیت حمایت برندهای معتبر و قوی جهت معرفی هرچه بهتر پتانسیل‌های موجود بسیار حائز اهمیت است که منافع چند جانبه‌ای را برای تمام مشارکت‌کنندگان و رونق شهری و برندینگ کشوری و ارتقا سطح بین‌المللی تولیدات ایرانی خواهد داشت. وی با بیان اینکه حمایت بی‌دریغ برندهای مطرح از این چنین حرکت‌های هدفمندی باعث دلگرمی و قوت قلب برگزارکنندگان خواهد شد، گفت: در این شرایطی برگزارکنندگان با پشتوانه‌های بهتری روند مدنظر را دنبال کرده و اهتمام لازم را در پوشش تمام اهداف مدنظر مدیران پر تلاش‌بخش خصوصی به کار می‌بندند. مدیرمسئول کانون سپهر پارسیان بیان کرد: رفتار حمایتی برندهای معتبر از این رویداد تخصصی و بین‌المللی مصداق توسعه است و بنده به عنوان برگزار کننده رویداد ستاره‌های صنعت غذا، خداوند را شاکرم که با تلاش تیم جوان و پر تلاش سپهر پارسیان توانسته‌ایم با برنامه‌ریزی دقیق و صرف انرژی و استفاده از متخصصین امر طراحی در راستای توسعه بازار طرح‌ریزی کنیم که مورد استقبال و حمایت بزرگان صنعت گردشگری و غذای استان و کشور واقع شود.

وی گفت: در این مسیر که آغاز کردیم پیوسته نیازمند مشاوره بزرگان و فعالان این بخش و همینطور حمایت‌های صادقانه و صمیمانه مدیران محترم بوده و امیدواریم که راه آغاز شده در تمامی عرصه‌ها و اهداف تجاری، توسعه‌ای، اجتماعی و فرهنگی موثر واقع شود.

رجب‌پور ادامه داد: امیدوارم خداوند بزرگ همواره راهنمای ما در همه امور باشد و همه فعالان تجاری و اجتماعی جامعه با نگاه سودآوری جمعی و گروهی کنار هم به فعالیت بپردازند که رمز موفقیت فردی و توسعه جمعی در یک جامعه پیشرفته فقط همین است و بس.

وی بیان کرد: به امید خداوند مهربان رویداد ستاره ها نمونه بارز و زیبایی از یک کارگروهی جذاب بین مدیران و حتی ملل مختلف خواهد بود تا ثابت کنیم که می‌شود دست در دست هم موفق‌تر و شادتر زندگی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش