دارو و تجهیزات پزشکی برای اولین بار نشان دار شد/ تصمیمات دولت از پیچیدگی نظارت بر ارز و گمرک می‌کاهد


دارو و تجهیزات پزشکی برای اولین بار نشان دار شد/ تصمیمات دولت از پیچیدگی نظارت بر ارز و گمرک می‌کاهد

مسائلی گفت: نظارت بر ارز و گمرک مطرح سختی و پیچیدگی خاص خود را دارد که با تصمیمات دولت این مشکلات کم خواهد شد. به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان (/fa/component/roojanews/frame.html?href=https://www.yjc.ir/fa/sicence/57) گروه علمی پزشکی...

دارو و تجهیزات پزشکی برای اولین بار نشان دار شد/ تصمیمات دولت از پیچیدگی نظارت بر ارز و گمرک می‌کاهد

مسائلی گفت: نظارت بر ارز و گمرک مطرح سختی و پیچیدگی خاص خود را دارد که با تصمیمات دولت این مشکلات کم خواهد شد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: هدف از اعمال تحریم‌های اقتصادی نمایش ناکارآمدی نظام است و ما به عنوان مسئولان در حوزه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی باید بتوانیم با تلاش برای انجام کار خوب اجازه ایجاد این تفکر را ندهیم، اگر خداوند مسئولیتی به ما داده، برای آن است که تلاش کنیم تا به بهترین شکل انجام شود تا کلید واژه ناکارآمدی به حاکمیت ورود نکند و کوتاهی در این راستا نداشته باشیم.

فعالیت در نظام جمهوری اسلامی نعمت بزرگی است

وی بیان کرد: ما با افتخار در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنیم که این نعمت بزرگی است؛ در حوزه تجهیزات پزشکی برای ٢٨٠ هزار قلم کالا طبقه بندی داریم که در ٦ هزار سطح تأمین می‌شوند؛ با یک تنوع و گستردگی وسیعی رو به رو هستیم که این وابسته بودن به خارج کشور را کمتر می‌کند.

مسائلی ادامه داد: از فروردین ماه سال جاری ماموریتی پیدا کردیم که در حوزه تجهیزات پزشکی نظارت داشته باشیم؛ در این راستا کمبودها را اعلام و تحلیل و پردازش می‌کنیم، علت را بررسی و در نهایت مشکل را رفع خواهیم کرد.

راه‌اندازی سامانه مدیریت بر ارز در تجهیزات پزشکی

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی افزود: نظارت بر ارز و بحث گمرک مطرح است که سختی و پیچیدگی خاص خود را دارد که با تصمیمات دولت این مشکلات کم خواهد شد؛ برای اولین بار دارو و تجهیزات پزشکی نشان دار شد، سامانه مدیریت بر ارز راه‌اندازی شد همچنین در بحث توزیع تجهیزات پزشکی سامانه‌ای طراحی شده است که باید قیمت ها در آن توزیع و حواله صادر شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع اینترنی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: توزیع تجهیزات دندانپزشکی در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ تمام موارد توسط کارشناسان رصد می‌شود و به وزارتخانه ارسال شده است و بر اساس آن دستور کار اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک