حضور طراحان نهضت مردمی پوستر انقلاب در عرصه بین‌الملل


حضور طراحان نهضت مردمی پوستر انقلاب در عرصه بین‌الملل

یک مدرس دانشگاه گفت: در سال‌های اخیر طراحان نهضت مردمی پوستر انقلاب به‌جایی رسیده‌اند که کارهایی در سطح بین‌المللی ارائه می‌دهند و ما قبلاً در پوسترهای انقلابی نمونه‌های خلاق کمی داشتیم ولی الآن به شکل قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

حامد مغروری مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص لزوم برگزاری کارگاه‌های طراحی پوستر برای علاقه‌مندان اظهار کرد: در کارگاه «پوستر و تبلیغات شهری با محوریت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی» که به همت گروه هنری شهید علی تاج احمدی در قزوین برگزار شد، روش‌ها و تکنیک‌های مختلف ایده‌یابی و موضوعات جشنواره «هنر مقاومت» مطرح شد.

وی ادامه داد: در ابتدای این کارگاه، موضوعات مطرح و نشانه‌ها و نمادهای آن بررسی شد و هنرمندان به ایده‌پردازی و تکمیل ایده‌های خود پرداختند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: کارگروهی و همفکری روی یک موضوع نتایج بهتری به بار می‌آورد و کارگاه‌ها کمک می‌کنند هنرآموزان کنار هم جمع شوند و با تجمیع افکار به یک نتیجه بهتر برسند؛ همچنین می‌توانند دیدگاه‌های مختلف ایده‌پردازی را ببینند و تجربه کنند.

وی اضافه کرد: کارگاه‌ها در یک مدت‌زمان محدود افراد را ملزم می‌کنند کاری را انجام دهند و اگر این کارگاه وجود نداشته باشد اتفاقات دیگری می‌تواند منجر به ایجاد وقفه در کار شود.

مغروری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسانه‌هایی که زمان انقلاب و در دفاع مقدس شکل گرفت روحیه‌دهی در قالب شعارها و روی پلاکاردها و حتی چوب‌نویسی‌ها در زمان دفاع مقدس بود که البته آن زمان، آن رسانه احتیاج بوده و در حال حاضر باید از رسانه‌های روز و طراحی‌های قوی‌تری بهره برد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: افراد حاضر در کارگاه، خواهان این کار هستند و تلاش خود را می‌کنند و ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد تا به ایده‌های تازه‌ای برای طراحی پوستر و تبلیغات شهری برسند.

مغروری در پایان یادآور شد: در سال‌های اخیر طراحان نهضت مردمی پوستر انقلاب به‌جایی رسیده‌اند که کارهایی در سطح بین‌المللی ارائه می‌دهند و ما قبلاً در پوسترهای انقلابی نمونه‌های خلاق کمی داشتیم ولی الان به شکل قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

به گزارش ایسنا، حامد مغروری هنرمند اصفهانی، مدرس کارگاه تولید پوستر جشنواره هنر مقاومت بود که چندی‌پیش در استان قزوین برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی