به گزارش پارس نیوز،  در این مطلب می خوانید

تپل شدن کودک آرزوی هر مادری است و فکر می کنند در صورتی که بچه ها چاق باشند حتما در سلامت کامل هستند به همین دلیل به دنبال راه هایی برای افزایش وزن کودکان هستند. در این مقاله تپل شدن کودک به صورت کاملا طبیعی، در سریعترین زمان را بیاموزید.

بهترین مواد غذایی برای چاقی کودکان

کودک احتیاج به مواد غذایی دارد که علاوه بر کمک به وزن گیری مناسب ، برای او مقوی و مغذی هم باشد . یکی از نگرانی های اصلی مادران کم بودن وزن نوزاد و یا کودک نو پای خود است. حقیقت این است که اگر یک نوزاد سالم باشد و تغذیه خوبی داشته باشد به هیچ وجه جای نگرانی نیست ، اما اگر نگران کمبود وزن فرزند خود هستید، با غذاهای پر کالری و مغذی می توا نید وزن بچه ر ا افزایش دهید .

اگر میخواهید کودک چاق تر داشته باشید باید به کودک خود غذاهای چاق کننده بدهید. در واقع غذاهای مقوی چاق کننده هستند اما چگونه غذای مصرفی کودک را مقوی کنیم؟

منظور از مقوی کردن غذای کودک این است که انرژی کودک بیشتر شود. بخصوص کودکانی که دچار اختلال رشد شده اند باید انرژی بیشتری به بدنشان برسد. برای اینکه انرژی غذای کودک بیشتر شود بر اساس سن کودک در هر زمان می توان به غذای او موادی اضافه نمود .

منظور از مغذی کردن، اضافه نمودن موادی است که علاوه بر انرژی، پروتئین، ویتامینها و املاح غذایی کودک را بیشتر میکند.

مواد غذایی چاق کننده و مقوی برای کودکان

مواد غذایی و پروتئینی برای رشد کودک ضروری اند برای اینکه پروتئین غذای کودک بیشتر شود میتوانید:

حتی الامکان مقداری گوشت بصورت تکه ای یا چرخ کرده (مانند:گوشت مرغ، ماهی، گوسفند و گوساله ) به غذای کودک اضافه کنید.

حبوبات مثل نخود، لوبیا، عدس، ماش منبع خوبی از پروتئین هستند. با شروع 9 ماهگی برای تأمین پروتئین مورد نیاز کودک حبوبات کاملاً پخته و له شده به سوپ کودک اضافه کنید.

افزودن تخم مرغ به غذای کودک میتواند پروتئین غذای کودک را بیشتر کند. برای مثال:تخم مرغ آب پز را داخل پوره سیب زمینی و یا سوپ کودک بعد از طبخ رنده کنید ( در مورد کودکان زیر یکسال باید فقط زرده تخم مرغ به کودک داده شود).

برای افزایش ویتامینها و املاح غذای کودک از چه مواد غذایی می توان استفاده کرد ؟

سبزیجات منابع غنی از ویتامینها هستند. استفاده از سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج، جعفری، شبت و گشنیز و یا هر نوع سبزی دیگری که در دسترس است در داخل سوپ و سایر غذاهایی که به کودک داده می شود ویتامینها و برخی از املاح مورد نیاز برای رشد کودک مثل آهن را تأمین میکند ( فراموش نکنید در زیر یکسال به کودک نباید اسفناج داد) .

سبزیجات زرد و نارنجی رنگ مثل :کدو حلوایی، هویج و گوجه فرنگی دارای ویتامین A هستند و استفاده از این سبزیجات در غذای کودک به تأمین ویتامین A مورد نیاز برای رشد کودک کمک میکند.

برای کودکان از 9 ماهگی تا 1 سالگی یک زرده کامل تخم مرغ، یک روز در میان و از 2 سالگی به بعد براساس میل کودک 6-5 تخم مرغ در هفته مجاز است.

اگر

مادری به کودک شیرخوارش از روی علاقه و محبت ، بیش از حد شیر بدهد ، تعداد

سلولهای چربی بدن او بیش از حد طبیعی ساخته می شود و چاق خواهد شد.

اگر

کودکی در ماه های اول تولد خود زیاد گریه کند و مادر برای آرام کردن او

دائما به او شیر بدهد ، کودک به خوردن زیاد از حد شیر عادت خواهد کرد و چاق

خواهد شد.

اگر

مادر غذای سفت و پرکالری را زود شروع کند و به کودک بیش از حد بدهد، معده ی

کودک به تدریج مقدار بیشتری از مواد غذایی را طلب می کند تا ارضا شود و

سبب افزایش وزن و چاقی او می گردد.