صادرات شیر از استان مرکزی به خارج از کشور/ تولید سالانه 330 هزار تن شیر در استان مرکزی


صادرات شیر از استان مرکزی به خارج از کشور/ تولید سالانه 330 هزار تن شیر در استان مرکزی

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی یکی از صادرکننده‌های شیر است گفت: شرکت صلا در سال گذشته حدود یک‌میلیون دلار صادرات داشته و امسال این صادرات بیشتر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز شنبه با حضور در شرکت صلا، گفت: شرکت صلا یا صنایع لبنی اراک با قدمتی بیش از ۵۰ سال تقریباً شناسنامه اراک محسوب می‌شود.

آقازاده با اشاره به اینکه این شرکت نیازمند توجه ویژه و حمایت جدی است اظهار کرد: شرکت متأسفانه در سال گذشته شرایط خوبی نداشت و به تعطیلی و مشکلات این‌چنینی دچار می‌شد، اما با حمایت‌ها و مدیریت جدید شرکت نه‌تنها مدیریت بحرانی را پیشت سر گذاشت، بلکه به یکی از صنایع لبنی فعال کشور تبدیل شد.

استاندار مرکزی ضمن یادآوری اینکه سال گذشته شرکت با استفاده از تنها ۶-۷ تن شیر برای تولید محصول لبنی افزود: سال گذشته شرکت صلا با این حجم کم در آستانه ورشکستگی و تعطیلی بود ولی در حال حاضر، روزانه حدود ۶۰ تن شیر را تبدیل به فرآورده می‌کند.

آقازاده عنوان کرد: شرکت صلا نه‌تنها تولید محصولات لبنی را در داخل کشور، هم در استان مرکزی و هم در استان‌های دیگر تأمین می‌کند بلکه یکی از موفقیت‌های شرکت این است که یکی از صادرکننده‌های عمده استان مرکزی است.

وی بابیان اینکه سال گذشته حدود یک‌میلیون دلار صادرات داشته و امسال این صادرات بیشتر خواهد شد، اضافه کرد: با افزایش خرید شیر، تولید محصولات و به‌تبع آن صادرات بیشتر خواهد شد.

آقازاده دلیل حضور خود را در این شرکت، حمایت هرچه بیشتر عنوان کرد و از همه مسئولان خواست که همه تلاش خود را در حمایت از این شرکت به‌کارگیرند.

وی بیان کرد: در این راستا برای حل مشکلات شرکت درزمینهٔ تسهیلات بانکی و انشعاب آب و .. جلسه‌ای که امروز در شرکت برگزار شد، همه مسئولین دستگاه‌های زی ربط حضور داشتند و تصمیماتی گرفتیم که ان شاالله به نفع شرکت خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

تولید سالانه ۳۳۰ هزار تن شیر در استان مرکزی

مجید آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سالیانه در مجموع حدود ۳۳۰ هزار تن شیر تولید می‌شود و ۵۰ درصد مازاد بر مصرف استان است و به صنایع لبنی سایر استان‌ها ازجمله استان فارس، خراسان، تهران و اصفهان... فرستاده می‌شود. همچنین بخشی از تولیدات لبنی به کشورهای هم‌جوار صادر می‌شود.

آنجفی افزود: در رتبه تولید شیر در کشور در نوسان بین رتبه ۹ تا ۱۲ هستیم. در حال حاضر مجوز دو واحد بزرگ را در استان خواهیم داد که جزء بزرگ‌ترین واحدهای تولید شیر در کشور است و رتبه استان را به‌مراتب بالاتر می‌برد.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟