فعالیت 256 سورتینگ غیرمجاز در مازندران


فعالیت 256 سورتینگ غیرمجاز در مازندران

سرپرست استانداری مازندران بر لزوم نوسازی واحدهای شالیکوبی و سورتینگ جهت تکمیل خلاء‌ها و ظرفیت‌های خالی بخش کشاورزی در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد حسین زادگان در جلسه شورای برنامه ریزی که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، افزود: برگزاری جلسه مشترک با نمایندگان سه قوا برای بررسی مسائل و مشکلات مختلف استان ضروری است.

سرپرست استانداری مازندران با بیان اینکه صنایع بر اساس عرضه و تقاضا باید ایجاد شوند، یادآور شد: متاسفانه بسیاری از صنایع تبدیلی و مورد نیاز کشاورزی در استان ایجاد و جانمایی نشده و در این راستا باید نوسازی واحدهای شالیکوبی و سورتینگ نسبت به تامین نیازمندهای موجود برنامه ریزی شود تا خلا و ظرفیت های خالی این بخش تکمیل شود.

*256 سورتینگ غیرمجاز در مازندران فعال است

عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه تعداد سورتینگ های غیرمجاز استان را ۲۵۶ واحد بدون پروانه اعلام کرد و گفت: ظرفیت سورتینگ های مرکبات مجاز وغیرمجاز استان بیش از هزار و ۱۰۰ تن است.

وی با اشاره بر لزوم ساماندهی سورتینگ های غیرمجاز در استان خاطرنشان کرد: در محمودآباد یک واحد، نوشهر دو واحد سورتینگ و در مجموع ۳۹ واحد سورتینگ در استان نیاز است و طی برنامه پنج ساله باید ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ایجاد انبار فنی در همه سورتینگ ها یادآور شد: در مجموع ۱۶۵ انبار فنی در برنامه پنج ساله نیاز داریم و باید انبارهای غیرمجاز نیز ساماندهی شوند.

شهیدی فر افزود: ظرفیت تولید مرکبات استان 2 میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده و برای حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر در سورتینگ های استان اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به برنامه های فراروی بخش کشاورزی از جمله برنج اشاره کرد و یادآورشد: طبق اسناد و ظرفیت های موجود استان مازندران، ۲۸ واحد برنج نیازمند بهسازی بوده و یک واحد مدرن نیز باید ایجاد شود.

شهیدی فر بر لزوم اصلاح ساختار شالیکوبی ها در استان تاکید کرد و گفت: ۶۴۷ واحد شالیکوبی سنتی و مدرن در استان وجود دارد که باید تا سال ۱۴۰۰ بهسازی و احیا شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ظرفیت تولید شلتوک برنج در شالیکوبی های مدرن دو برابر شالکوبی های سنتی بوده و ظرفیت کارخانه های مدرن ۹۰۰ هزار تن است.

وی از وجود ۲۵ واحد شالیکوبی مازاد در استان خبر داد و گفت: ظرفیت تولید شلتوک در استان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است.

* لزوم کاهش تعرفه واردات برنج قهوه ای

در ادامه این جلسه محمد پورعمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز تصویب سند ویژه آمایش استان را امری ضروری دانست و گفت: جانمایی طرح های صنعتی و کشاورزی در سند آمایش باید مشخص شود.

وی در مورد فعالیت شالیکوبی ها افزود: فاصله بین تعرفه واردات برنج سبب می شود کل شالیکوبی های استان در طول سال فعالیت داشته باشند، باید نظارت لازم در این زمینه انجام شود. باید برای فعالیت واحدهای شالیکوبی در طول سال برنامه ریزی شود تا تعرفه واردات برنج قهوه ای پایین و تعرفه برنج سفید افزایش یابد زیرا برنج قهوه ای در سلامت موثر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در مورد فراروی مرکبات خاطرنشان کرد: توسعه فرواری مرکبات در استان باید در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان