یورو هم به زنجیره‌ ارزانی پیوست/قیمت یورو از کجا به کجا رسید؟


یورو هم به زنجیره‌ ارزانی پیوست/قیمت یورو از کجا به کجا رسید؟

کاهش 1300 تومانی یورو، 560 هزار تومانی سکه و 80 هزار تومانی هر گرم طلا مهم‌ترین اتفاقات بازارهای مالی در هفته‌ قبل بود. نوشته یورو هم به زنجیره‌ ارزانی پیوست/قیمت یورو از کجا به کجا رسید؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازارهای مالی هفته گذشته (هفته منتهی به ۲۵ آبان ماه سال ۱۳۹۷) به طور عمده با افت قیمت همراه بود.

با کاهش قیمت طلا، سکه و دلار در هفته گذشته یورو نیز با ۷٫۸ درصد کاهش قیمت همراه بود.

در دوره مذکور قیمت یورو در بازار آزاد با ۷٫۸ درصد کاهش از ۱۶ هزار و ۵۵۰ تومان در ابتدای هفته به ۱۵ هزار و ۲۶۰ تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت یورو مسافرتی امروز (۲۶ آبان ماه سال ۱۳۹۷) در بانک‌ها حدود ۱۳ هزار تومان است که نسبت به هفته قبل ۱۵۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

همزمان با افت قیمت یورو دیگر بازارها نیز ریزش قیمت را تجربه کردند.

در بازار سکه، هر سکه امامی با ۱۲٫۵ درصد کاهش قیمت (معادل ۵۶۵ هزار تومان) مواجه شده و از چهار میلیون و ۵۲۵ هزار تومان در ابتدای هفته به سه میلیون و ۹۶۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

همچنین طی هفته گذشته قیمت دلار وارد کانال ۱۱ هزار تومان شد.

بر اساس آمارهای شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۸٫۵ درصد کاهش قیمت حدود ۸۰ هزار تومان از ارزش آن کاسته شده و به حدود ۳۴۰ هزار تومان رسید.

یورو هم به زنجیره‌ ارزانی پیوست/قیمت یورو از کجا به کجا رسید؟

یورو هم به زنجیره‌ ارزانی پیوست/قیمت یورو از کجا به کجا رسید؟

دبیر اتحادیه طلا و جواهر درباره علت نزولی شدن قیمت سکه و ارز به تجارت‌نیوز گفت: نظارت دولت و مدیریت بانک مرکزی دو عاملی هستند که منجر به نزولی شدن قیمت دلار و سکه شده است. از سوی دیگر طی یک هفته گذشته تقاضا برای خرید سکه و ارز نیز به‌طور چشم‌گیری کاهش یافت.

همچنین مرتضی ایمانی‌راد، اقتصاددان درباره پیش‌بینی قیمت ارز، طلا، مسکن و بورس تا پایان امسال گفته است: « بعید می‌دانم شرایطی که چند روز گذشته بر بازارها حاکم بوده، بخواهد تا پایان سال ادامه داشته باشد. به نظر می‌رسد که مجددا سفته‌بازی نه در حد بسیار بالا اما در حد محدودی دوباره شروع خواهد شد. بنابراین این احتمال وجود دارد که بازار طلا و ارز دوباره تا حدودی دچار التهاب شوند و بازار مسکن نیز تحرکاتی را تجربه کند. بنابراین آرامشی که اکنون وجود دارد احتمالا چندان دوام نخواهد آورد.»


یورو هم به زنجیره‌ ارزانی پیوست/قیمت یورو از کجا به کجا رسید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...