شناسایی نخبگان کار همه نهادهای کشور است/ تلاش می کنیم به سطح جهانی برسیم


شناسایی نخبگان کار همه نهادهای کشور است/ تلاش می کنیم به سطح جهانی برسیم

محموداسعدی گفت: تلاش می کنیم به سطح جهانی برسیم و امروز در حد خودمان موفق عمل کرده ایم . برای اینکه جهانی شویم باید بومی باشیم و برای شخصیت های خودمان ارج قایل شویم بعد آنها را به دیگران بشناسانیم.شناسایی نخبگان در واقع وظیفه همه نهادهای کشور است.

«محمود اسعدی» در گفتگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری شبستان در خصوص اهمیت برگزاری همایش چهره های ماندگار و اینکه برگزاری آن متوقف شده است گفت: برگزاری همایش چهره های ماندگار در واقع یکی از نیازهای جامعه است تا نخبگان حوزه های مختلف را به جامعه معرفی کند. در واقع یکی از اهداف این طرح معرفی نخبگان به جامعه بوده است و بعد از توفقی که از سال ۸۹ بوده است انشاءالله مجددا راه اندازی می شود. در دنیای امروز مبحث ارتباطات بسیار تکنولوژی زده است و روابط انسانی باید در این حوزه بازتعریف شود، چون ممکن است ما آدم ها از فرط نزدیکی با یکدیگر همدیگر را نشناسیم.

دبیر ستاد چهره های ماندگار افزود: با توجه به این که در حوزه علوم انسانی کشوری هستیم که موفق نبوده و ازسایر کشورها عقب هستیم این ضرورت وجود دارد که باید جوایزهای اینچنینی را در همه عرصه ها تعریف کنیم و این کار همه نهادها و گروه هاست ، توجه به نخبگان مختص به یک نهاد به خصوص نیست و باید همه در این زمینه فعالیت و همکاری کنند، حتی دانشجویان استادهای برتر خود را باید معرفی کنند و باید تبدیل به رسانه ای شوند تا آنها را بقیه بشناسانند.

اسعدی بیان کرد: گوش دادن یا هنر توجه امروز بسیار مهم است، در دنیای امروز خیلی از مردم برای شنیدن حرف های دیگران وقت یا حوصله ندارند. باید حرف مهمی داشته باشید و بدانید آن را چطور بیان کنید تا مردم را وادار به گوش دادن کنید.

دبیر همایش چهره های ماندگار در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست مطالبه گری بسیار مهم است، گفت: اگر رسانه ای یا سازمانی مالیات گرفت، امکانات گرفت و از بودجه کشور استفاده کرد باید به مردم خدمات ارائه بدهد و اگر خدمت نکرد مردم باید مطالبه گر باشند وقتی صداها با یکدیگر هماهنگ باشند نتیجه بخش خواهد بود. مطالبه گری مردم بسیار مهم است اگر جریان سالم و درستی وجود داشته باشد شاهد رسانه های موفق، کارآ و شاخص هستیم.

اسعدی در پاسخ به این پرسش که آیا همایش چهره های ماندگار با جشنواره هایی که در سطح دنیا برای شناسایی و معرفی نخبگان آنها برگزار می شود برابری می کند، گفت: تلاش می کنیم به سطح جهانی برسیم و امروز در حد خودمان موفق عمل کرده ایم در حد و اندازه خودمان در این زمینه تلاش کرده ایم. برای اینکه جهانی شویم باید بومی باشیم و برای شخصیت های خودمان ارج قایل شویم، آنها را به دیگران شناسانده و به آنها توجه کرده و احترام بگذاریم. این طور نیست که شخصیت های ما فقط در سطح کشور مطرح باشند بسیاری از شخصیت های ما جهانی هستند و در سطح دنیا شاخص هستند ، در دنیا جوایز مختلفی از جمله جایزه نوبل وجود دارد که به شخصیت های برتردنیا می پردازد. اما شخصیت هایی که داریم باید ابتدا خود آنها را شناخته، آثارشان را مطالعه کنیم و بتوانیم آنها را بشناسانیم، بعد به دیگران بشناسانیم. می توانیم بسیاری از شخصیت ها و نخبه های کشور را در حد شخصیت های بین المللی معرفی کنیم. چنانکه در همایش چهره های ماندگار دیده اید خیلی از شخصیت هایی که معرفی می شوند در سطح و لول جهانی هستند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در این زمینه موفق بوده ایم، گفت: در جامعه ای در حال تحول و در حال گذار هستیم و باید از خودمان شروع کنیم یعنی باید ببیینم برای مثال شما به عنوان یک رسانه به وظیفه خودتان به خوبی عمل کرده اید آیا توانسته اید کسانی را معرفی و چهره بکنید چون چهره بودن باعث می شود دیگران به حرف شما گوش بدهند و نیاز یک رسانه این است. همه ما در این حوزه مسئولیم و هر کس در حد و ظرفیت خود باید برای شناسایی نخبگان جامعه تلاش کند.

پایان پیام/298

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!