اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران به مناطق 22گانه ابلاغ شد


صنعت بیمه -روابط عمومی اداره کل تشخیص و وصول درآمد: اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران از سوی معاونت مالی و اقتصاد شهری برای اجرا، به مناطق 22گانه ابلاغ شد. به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه...

صنعت بیمه -روابط عمومی اداره کل تشخیص و وصول درآمد: اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران از سوی معاونت مالی و اقتصاد شهری برای اجرا، به مناطق 22گانه ابلاغ شد.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه،بر این اساس و به نقل از وحید عرب مدیر کل تشخیص و وصول درآمد در راستای تسهیل وصول مطالبات شهرداری تهران و جهت اجرای تبصره ذیل ماده واحده مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تحت عنوان« اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران» از تاریخ 22 آبان ماه 1397 به مناطق 22گانه ابلاغ گردید.

وحید عرب گفت: بر اساس مصوبه مذکور شهرداری تهران موظف است حسب درخواست کلیه مؤدیان ذینفع اعم از حقیقی و حقوقی مطالبات ناشی از عوارض مرتبط با حوزه شهرسازی و صدور پروانه «زیربنا، مازاد تراکم (در حد مجاز)، تفکیک اراضی و ساختمانی، تغییر کاربری و کاربرد، پذیره، بالکن و پیش‌آمدگی، حق تشرف و ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه شهری» را مطابق جدول ذیل دریافت و بر اساس ضوابط قانونی موجود نسبت به صدور گواهی مربوطه اعم از پروانه ساختمانی، پایان کار، عدم خلاف اقدام نماید.

اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران به مناطق 22گانه ابلاغ شد
اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران به مناطق 22گانه ابلاغ شد

وحید عرب در ادامه یاد آور شد وگفت، در هر حال صدور مفاصاحساب، موکول به تأدیه کلیه بدهی‌های مؤدی خواهد بود.
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد در خصوص چگونگی پرداخت و بخشودگی های مقرر در خصوص عوارض ساختمانی گفت: در صورت پرداخت نقدی کل بدهی بصورت یکجا از تاریخ لازم الاجراء شدن مصوبه مذکور، کل بدهی مشمول پاداش و جایزه خوش حسابی به میزان نرخ سود سپرده یکساله مصوب شورای پول و اعتبار خواهد شد.(تبصره 3)

وی در خصوص تقسیط عوارض مربوطه نیز گفت: امکان تقسیط عوارض از طریق اخذ چک و با محاسبه نرخ کارمزد معادل 50% نرخ سود تسهیلات بانکی مصوب شورای پول و اعتبار برای مؤدیان مقدور می باشد(تبصره 8). همچنین آن دسته از مؤدیانی که بدهی آنها تقسیط گردیده و نسبت به پرداخت اقساط خود وفق ضوابط مصوبه اقدام نموده اند، در صورت پرداخت نقدی و یکجای اقساط باقیمانده، سود سالانه اقساط موضوع جدول ذیل ماده واحده مصوبه مذکور، به نسبت روز شمار سالیانه کسر خواهدشد(تبصره9)
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد در خصوص الحاقیه به مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران یادآور شد وگفت دو تبصره به مصوبه فوق الحاق شده است که بر اساس آن در صورتی که مودی بخشی از بدهی خود را بصورت نقد و یکجا و بخش دیگررا بصورت غیر نقد پرداخت نماید، پرداخت نقدی وی مشمول پاداش و جایزه خوش حسابی موضوع تبصره سوم(3) اصلاحی می گردد.
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد در پایان گفت بر اساس مصوبه مذکور، شهرداری تهران موظف است بررسی های لازم را جهت محاسبه عوارض حوزه شهرسازی بر اساس آخرین ضرایب دفترچه ارزش معاملاتی املاک انجام داده و طی لایحه ای ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش