«سامان قدوس» و مشکلی به‌نام خدمت سربازی!


«سامان قدوس» و مشکلی به‌نام خدمت سربازی!

آرمان (/fa/component/roojanews/frame.html?href=http://www.armandaily.ir)- سامان قدوس که می‌توانست برای بازی در رده ملی یکی از تیم‌های ایران یا سوئد را انتخاب کند به تیم‌ملی کشورمان...

آرمان- سامان قدوس که می‌توانست برای بازی در رده ملی یکی از تیم‌های ایران یا سوئد را انتخاب کند به تیم‌ملی کشورمان پیوست اما حالا وی جهت حضور در تمرینات و دیدارهای تیم‌ملی با مشکلاتی مواجه شده است.

انتخاب ایران

سامان قدوس پس از دیدار مقابل پاری‌‌سن‌ژرمن، در مصاحبه‌ای با سایت سوئد sport bladet سوئد گفت: برای من افتخار بزرگی بود که یکی از دو کشور،سوئد و ایران کشور خودم را انتخاب کنم و درحال حاضر بسیار خوشحال هستم و مطمئنم که هرگز از این انتخاب پشیمان نخواهم شد. اکنون تمام فکر و ذکرم معطوف به کشور ایران و موفقیت با این تیم در جام ملت‌های آسیا است. قدوس در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: زمان زیادی از پیوستن من به تیم‌ملی ایران نمی‌گذرد و من تازه در اول راه قرار دارم و امیدوارم هرچه زودتر در تیم‌ملی جا بیفتم. در آینده قصد دارم ازتمام فرصت‌هایی که درفیفا دی به‌دست می‌آید برای آشنایی و هماهنگی بین هم بازی هایم درتیم‌ملی استفاده کنم و نمی‌خواهم هیچ فرصتی را از دست بدهم و خوشبختانه تا اینجا همه چیز خوب پیش‌رفته است.

شایعه؟!

سامان قدوس مهاجم دو رگه تیم‌ملی ایران که پیش از جام‌جهانی ٢٠١٨ بازی برای ایران را به سوئد ترجیح داد، روز پنجشنبه گذشته در کنار دیگر ملی پوشان برای دیدار دوستانه مقابل ترینیداد و توباگو حضور نداشت. در واقع سامان در حال حاضر اصلا ایران نیست و در خصوص نبودش شایعه عجیبی به‌گوش می‌رسد؛ اینکه او به‌دلیل خدمت سربازی و مشمول بودن فعلا برای حضور در کشور دچار مشکل شده است.

واکنش سردار کمالی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به شایعات اخیر در مورد سربازی «سامان قدوس» واکنش نشان داد. سردار موسی کمالی درباره اخبار منتشر شده در خصوص غیبت سامان قدوس در بازی دوستانه تیم‌ملی با ترینیداد و توباگو و اعلام مساله سربازی برای این غیبت اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد و اگر نگرانی هم در این زمینه برای این بازیکن وجود داشته باشد،قابل حل است. کمالی اضافه کرد: بر اساس تسهیلات جدیدی که ستاد کل نیروهای مسلح از مردادماه امسال برای یکسری از ورزشکاران فعال در تیم‌های لیگ برتری و تیم‌های ملی اتخاذ کرده است، سن سربازی برای این افراد افزایش داشته است. کمالی افزود: مشمولان فعال در تیم‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال اگر چنانچه در تیم‌های لیگ برتری فعالیت کنند تا ۲۸ سالگی و اگر چنانچه در تیم‌ملی فعالیت داشته باشند تا ۳۰ سالگی می‌توانند اعزام خود به سربازی را به تاخیر انداخته و وارد غیبت نشوند.وی اضافه کرد: بنابراین با توجه به عضویت سامان قدوس در تیم‌ملی فوتبال، این فرد تا ۳۰ سالگی معافیت موقت از سربازی داشته و مساله سربازی نمی‌تواند مانع ورود خروج وی به کشور شود.

قانون یا...؟

با وجود اظهارات سردار کمالی پیرامون این موضوع اما به‌نظر می‌رسد قدوس تا پایان سال نمی‌تواند وارد ایران شود زیرا موضوعی که رئیس اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به آن اشاره کرده تبدیل به قانون نشده و تنها با رایزنی شفاهی صورت می‌گیرد. قدوس بر خلاف سایر افراد مشمول که خارج از ایران زندگی می‌کنند و تنها ۲ بار می‌توانند وارد کشور شوند 3 بار به تهران سفر کرده که البته بار سوم با رایزنی فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه مجوز حضور در ایران را گرفته است. از سوی دیگر اگر قدوس این بار به تهران سفر می‌کرد نمی‌توانست از کشور خارج شود زیرا وزارت امور خارجه بعد از بازی ایران و بولیوی به این بازیکن اعلام کرد که برای وارد شدن به کشور از دفعات بعد نیاز به رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح است. به این ترتیب سامان قدوس تا پایان سال 97 باید منتظر بماند تا وارد ایران شود. از سوی دیگر این سوال به‌وجود می‌آید که نفراتی چون دژاگه، بیت آشور و... چگونه بدون فیلتر می‌توانستند در اردوهای تیم‌ملی حاضر شوند که البته شرایط قدوس با آنها فرقی دارد.بازیکنان ذکر شده بلافاصله بعد از حضور در ایران درخواست خرید کارت پایان خدمت خود را ارائه کردند اما قدوس باید یکسال دیگر صبر کند و سپس درخواست خرید خدمت را از طریق قانون به سازمان نظام وظیفه ارائه کند. قرار است قدوس در اردوی تیم‌ملی ایران در قطر حاضر شده و مقابل ونزوئلا به میدان برود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟