عکس ؛ وقتی یک دستمال کاغذی تاریخ بارسا را عوض می کند!


عکس ؛ وقتی یک دستمال کاغذی تاریخ بارسا را عوض می کند!

قرارداد 18 سال پیش لیونل مسی با بارسلونا، روی دستمال کاغذی نوشته شده ولی حالا این قرارداد کجاست و متعلق به کیست؟ در سپتمابر 2000، در حالی که مسی تنها 13 سال داشت، به کمک فابین سولدینی و مارتین مونترو و همکار این دو در اسپانیا یعنی هوراسیو گاجیولی، مسی و خانواده اش راهی بارسلونا شدند. ستاره نوجوان با توانایی‌هایش همه را تحت تاثیر قرار داده بود و...

عکس ؛ وقتی یک دستمال کاغذی تاریخ بارسا را عوض می کند!

دستمال کاغذی که قرارداد مسی روی آن نوشته شد
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۱
عکس ؛ وقتی یک دستمال کاغذی تاریخ بارسا را عوض می کند!

روی کاغذ نازکی که برای تمیز کردن از آن استفاده می‌شود، یکی از مهم ترین قرارداد های تاریخ فوتبال نوشته شده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

قرارداد ۱۸ سال پیش لیونل مسی با بارسلونا، روی دستمال کاغذی نوشته شده ولی حالا این قرارداد کجاست و متعلق به کیست؟ در سپتمابر ۲۰۰۰، در حالی که مسی تنها ۱۳ سال داشت، به کمک فابین سولدینی و مارتین مونترو و همکار این دو در اسپانیا یعنی هوراسیو گاجیولی، مسی و خانواده اش راهی بارسلونا شدند.

ستاره نوجوان با توانایی‌هایش همه را تحت تاثیر قرار داده بود و خانواده مسی به روساریو بازگشتند و به آنها قول قرارداد رسمی داده شد.

خوان گاسپارت، رئیس باشگاه بارسلونا در آن زمان معتقد بود که این انتقال برای آنها ریسکی است ولی گاجیولی کاتالان ها را تهدید کرد که مسی ممکن است به تیم های دیگر از جمله رئال مادرید بپیوندد.

در روز ۱۴ دسامبر، سه ماه پس از توافقی که با بارسا انجام شده بود، گاجیولی در حال تنیس بازی کردن با کارس رکساچ، مدیر فنی سابق بارسلونا بود. پس از بازی آنها برای صرف ناهار با یکدیگر وقت گذراندند، جایی که جوزپ ماریا نینگوئلا، یک ایجنت فوتبال که بازیکنان زیادی را به بارسا آورده بود، نیز به آنها اضافه شد. گاجیولی و نیگوئلا به رکساچ فشار آوردند تا در مورد مسی تصمیم گیری کند، در مورد بازیکنی بسیار با استعداد.

آنجا بود که رکساچ، دستمالی خارج کرد و نوشت:

” در بارسلونا، در روز ۱۴ دسامبر ۲۰۰۰، آقایان دور هم جمع شده اند. مینگوئلا، کارلوس رکساچ و هوراسیو که مدیر فنی باشگاه بارسلونا است و با مسئولیت او و با وجود مخالفت هایی در مورد جذب مسی، به توافقی در این رابطه دست پیدا کردیم.”

این دستمال توسط رکساچ، مینگوئلا و گاجیولی به امضا رسید. یک هفته بعد، گاجیولی و رکساچ، به این دستمال فرم رسمی دادند و داستان مسی در بارسلونا آغاز شد.

عکس ؛ وقتی یک دستمال کاغذی تاریخ بارسا را عوض می کند!

چه اتفاقی برای دستمال رخ داد؟

برخی می‌گویند که این دستمال هنوز در اختیار گاجیولی است و او در شهر آندورا در صندوق امانات بانک از آن مراقبت می‌کند. او هنوز هم به معرفی بازیکنان جوان ادامه می‌دهد و پیشتر مارکو آسنسیو را به بارسا پیشنهاد کرده بود. او میلیون ها دلار برای این دستمال پیشنهاد داشته ولی در این رابطه گفت:

” فکر می‌کنم این دستمال باید در موزه بارسلونا باشد. این تکه کاغذ، تاریخ مدرن باشگاه را تغییر داد.”

او قصد فروش این کاغذ را ندارد بلکه می‌خواهد آن را به باشگاه بارسلونا قرض بدهد. او در این رابطه گفت:

” فکر می‌کنم این کاغذ باید در باشگاه باشد و کنار توپ طلا بعدی لیونل مسی قرار بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان