گفتمان‌سازی یکی از نقش‌های مهم رسانه است


گفتمان‌سازی یکی از نقش‌های مهم رسانه است

حسینی پور با بیان اینکه تغییر نگرش افراد جامعه یکی از نقش های مهم رسانه است، گفت: کتاب رسانه ای با تنوع مخاطبان و اثرگذاری زیاد است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نیکنام حسینی پور، عصر امروز یکشنبه 27 آبان در اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه که در موسسه خانه کتاب برگزار شد ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) گفت: دعا کنیم که همه ما مهربانانه با یکدیگر برخورد کنیم و پیامبر اکرم (ص) را سرمشق خود قرار دهیم. از جناب دکتر جوادی به دلیل منش و رفتاری که دارند و برای ما درس بوده است، تقدیر و تشکر می کنم. در این چند ماه که بنده در خانه کتاب بودم ایشان همدم و همراه ما بودند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب ضمن تشکر از علیرضا بهرامی دبیر هفدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه با داوران جشنواره بیان کرد: نهال کتاب و رسانه در حال تبدیل شدن به درخت تنومند است. خبرنگاران باید توجه ویژه به این نهال داشته باشند و آن را به یک درخت تنومند تبدیل کنند. آنچه ما را در این مکان دور هم جمع کرده است کتاب و رسانه است. کتاب نه تنها کالبد علم و دانش بلکه یک رسانه با مخاطبانی با تنوع زیاد، تکثر پیام و اثرگذاری زیاد است.

حسینی پور با بیان اینکه رسانه های گروهی یکی از ابزارهای اساسی برای اطلاع رسانی، آموزش و شکل گیری ارزش های فرهنگی هستند، تصریح کرد: رسانه های گروهی به دلیل وسعت و اثر زیاد امروز در شکل نوینی جوامع را تحت الشعاع قرار دادند. فرهنگ کتابخوانی یکی از مسایل اجتماعی و فرهنگی است که در سال های اخیر سیاستگذاری های کلان فرهنگی را تحت تاثیر قرار داده است. نگرش های افراد جامعه در مسایل فرهنگی تحت تاثیر رسانه ها قرار گرفته. یکی از راه های حمایت از مطالعه رویکرد و تاثیر رسانه های جمعی است. رسانه های جمعی در ترویج مطالعه، فرهنگسازی و نهادینه کردن آن نقش ویژه دارند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب یکی از نقش های مهم رسانه را تغییر نگرش افراد جامعه دانست و افزود: وسایل ارتباط جمعی می توانند با انتشار به موقع اخبار کتاب نقش مهمی در ایجاد اندیشه های نو در مخاطب نسبت به کتاب ایفا کنند. گفتمان سازی دومین نقش مهم رسانه ها در امر کتابخوانی است. گفتمان سازی در زمینه قاچاق کتاب و کتاب سازی، نقش کتاب در ارتباطات اجتماعی رسانه ها می توانند به تعمیق بخشی اثرات کتاب، فراگیری مطالعه و اقتصاد نشر کمک کنند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...