رشد 90 درصدی زائران خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین امسال


رشد 90 درصدی زائران خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین امسال

مدیر هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه خراسان رضوی در پیاده روی اربعین رشدی 90 درصدی داشته است، گفت: در سال گذشته 80 هزار نفر از خراسان رضوی در پیاده روی اربعین شرکت کردند که این امار امسال به حدود 149 هزار و 950 نفر رسیده است که از رشدی 90 درصدی حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، مهدی فروزان، در مراسم تجلیل از خادمین حسینی و رضوی با عنوان" شکرانه" که در مهدیه امام خامنه ای برگزار شده بود، اظهار کرد: خدمات خوبی در اربعین و دهه پایانی صفر به برکت وجود شما خادمین حسینی و رضوی به زائران ارائه شد.

وی با بیان اینکه اربعین و دهه پایانی صفر دو رویداد بسیار بزرگ و مهم در ایران اسلامی و در ایام ماه محرم و صفر است، ادامه داد: این دو اتفاق که با رویکرد جهانی صورت می گیرد لازمه نگاه دقیق، علمی و عملی برای هرچه بهتر برگزار شدن آنها است.

فروزان با بیان اینکه استان خراسان رضوی در دهه پایانی صفر برنامه های خاصی به دلیل شهادت امام رضا(ع)، رحلت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) دارد، گفت: وجود این برنامه های گسترده برای دهه پایانی صفر نباید ما را از خدمت رسانی به زائران در اربعین حسینی غافل کند لذا ما برنامه ریزی های خاصی نیز برای ارائه خدمت در اربعین حسینی نیز انجام دادیم و برخلاف آنچه که در ستاد مرکزی کشور مذاکره شد که برنامه ریزی ها متمرکز در مشهد شود ولی می بینیم که خادمین حسینی و رضوی در هر دو رویداد بهترین عملکرد خود را نشان دادند.

مدیر هماهنگی امور زائران استانداری خراساک رضوی با اشاره به اینکه امسال سومین سالی بود که در اربعین حسینی به زائران ارائه خدمت می کردیم، عنوان کرد: با توکل بر خدا و همکاری همه ارگان ها و مسولان خدمات بسیار ویژه و بدون نقصی را به زائران ارائه دادیم.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی حدود ۵۷ موکب در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا داشت، افزود: تعدادی موکب نیز در مسیر نجف به کربلا به صورت مشترک با برادران عراقی داشتیم.

فروزان با بیان اینکه اگر نگاه دقیق تری به حوزه اربعین داشته باشیم متوجه دستاوردهای آن خواهیم شد، ابراز کرد: قبل از ماه محرم با پدیده ای در فضای مجازی در خصوص برادران عراقی مواجه شدیم که از همان اول رد شده بود لذا امسال هم ایرانی ها و هم عراقی ها نشان دادند که دوستی و اخوت در میان این دو ملت موج می زند که با این وجود نقشه های دشمنان نقش بر آب شد.

مدیر هماهنگی امور زائران خراسان رضوی با بیان اینکه سه میلیون و۱۰۰ هزار نفر در موکب های خراسان رضوی پذیرای شدند، ادامه داد: سهمیه مشخص شده ستاد اربعین حدو ۶۵ هزار نفر بود اما اهالی خراسان رضوی هر شب حدود ۱۰۰ هزار نفر را در ایستگاه هایی که مزین به نام امام رضا(ع) بود پذیرایی و اسکان دادند.

وی با اشاره به اینکه چهار و نیم میلیون صبحانه و میان وعده در این ایام توزیع شده بود، افزود: این ها همه برگ زرینی در خاطره خراسان رضوی جای خواهد گرفت.

فروزان با تاکید بر اینکه خراسان رضوی در پیاده روی اربعین رشدی ۹۰ درصدی داشته است، گفت: در سال گذشته ۸۰ هزار نفر از خراسان رضوی در پیاده روی اربعین شرکت کردند که این امار امسال به حدود ۱۴۹ هزار و ۹۵۰ نفر رسیده است که از رشدی ۹۰ درصدی حکایت دارد.

مدیر هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: کنسولگری عراق در خراسان رضوی به دلیل حجم بالای تقاضا پاسخگوی مردم خراسان رضوی نبود و مردم برای گرفتن ویزا به شهرهای دیگر رفتند.

فروزان با بیان اینکه ۳۰۰ کاروان از خراسان رضوی به پیاده روی اربعین عازم شدند، اظهار کرد: این ها همه نشان از ارادت خراسانی ها به امام حسین(ع) است.

مدیر هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) که می فرمایند: " خدایا عمر مرا تا زمانی که در مسیر طاعت و بندگی توست زیاد کن"، ابراز کرد: بعد از اربعین زائران پیاده امام رضا(ع) از استان های مختلف به مشهد راهی شدند و این جمعیت نظم و برنامه خاص می طلبید که در استانداری خراسان رضوی تهمیدات لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از فروردین امسال برنامه ریزی ها صورت گرفت و کارها در کمیته ها پیگیری می شد، افزود: ورود زائران به مشهد نسبت به پارسال رشدی حدودا ۱۰ درصدی داشته است.

فروزان با تاکید براینکه در دهه پایانی صفر حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر خود را به مشهدالرضا رسانیده اند، ادامه داد: از این تعداد حدود ۴۳۵ هزار نفر به صورت پیاده به زیارت امام مهربانی ها آمده بودند.

مدیر هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه از حد فاصل مرزها تا مشهد حدود ۸۰۰ کیلومتر، ۳۲۰ ایستگاه صلواتی زده شده بود، گفت: حدود ۶۵ ایستگاه را شما عزیزان بنا کرده تا در امورات فرهنگی، اسکان، تغذیه و... کمک حال زائران امام رئوف باشید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ کاروان با جمعیتی حدود ۴۰۱ هزار نفر به صورت پیاده به مشهد الرضا مشرف شدند، گفت: امسال این تعداد افزایش داشته و حدود چهار هزار و ۹۰۰ کاروان با جمعیتی بالغ بر ۴۳۵ هزار نفر به صورت پیاده به مشهد مشرف شده بودند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی با بیان اینکه امسال شاهد حصور تاثیرگذار طلبه ها و مبلغان چه در اربعین و چه در ایستگاه های دهه پایانی صفر بودیم، اظهار کرد: حدود ۲۵۰ مبلغ و مبلغه در اربعین و دهه پایانی صفر به فعالیت های تبلیغی خود در بین زائران پرداختند.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده مردمی بوده است، ادامه داد: مردم به خدمتگزاران خود در اوقاف اعتماد کردند و اداره امور را به مدیران و مسولان این ادراه کل واگذار کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تاکید بر اینکه حدود ۳۰۰ هزار تفر به برکت حمایت های نردمی و نذورات در دهه پایانی صفر در ایستگاه ها پذیرایی شدند، گفت: ۳۰ هزار آلبوم صوتی که شامل ۱۲۵ گزیده معرفتی از سخنرانی ها در باب توحید، ولایت و...بوده است به خودروهایی که به مشهد عازم شده بودند اهدا شد همچنین بیش از ۸۰ هزار بسته فرهنگی در بین زائران امام رضا(ع) توزیع شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد