نمای سرامیک خشک


نمای سرامیک  خشک

نمای سرامیک خشک از آن دسته نماهای نوینی است که به دلیل وجود تولید مصالح سرامیک با جذب رطوبت پایین در کشور ایران دارای قیمت مناسبی می باشد سرامیک هایی با جذب آب پایین تر از یک درصد که به عنوان سرامیک های فول بادی شناخته می شوند. سرامیک هایی...

نمای سرامیک خشک از آن دسته نماهای نوینی است که به دلیل وجود تولید مصالح سرامیک با جذب رطوبت پایین در کشور ایران دارای قیمت مناسبی می باشد سرامیک هایی با جذب آب پایین تر از یک درصد که به عنوان سرامیک های فول بادی شناخته می شوند. سرامیک هایی با ضخامت ۱۱ میلیمتر که در صورت خش برداشتن سطح رویه آن ها به دلیل همرنگ بودن هسته مرکزی ظاهر کلی نمای پانل سرامیکی وضعیت بصری خود را حفظ می نماید. حال آن که اگر بیسکویت مرکزی سرامیک همرنگ با سطح رویه نباشد اصطلاحا فول بادی نباشد در صورت وارد شدن آسیب به سطح رویه سرامیک یک هسته مشکی رنگ دیده می شود که ظاهر کلی نما را به شدت بر هم می زند تعداد کارخانه هایی که در کشور توان تولید این نوع سرامیک را دارند تعداد معدودی می باشد.

نمای سرامیک  خشک

ابعاد استاندارد این نوع سرامیک پرسلانی ۱۲۰×۶۰ سانتی متر است که با روش های مختلفی قابل نصب می باشد. در نحوه نصب و اجرای زیرسازی های اختصاصی این نوع سرامیک باید دقت شود جزییات و مصالح مورد استفاده دقیقا بر اساس استانداردهای تایید شده رعایت شود چرا که هرگونه دخل و تصرف در عوامل نگهدارنده نتایج خطرناکی به بار خواهد آورد. دلیل این موضوع بیشتر آن است که در پروژه های با متراژ بالا برخی از مجریان به جهت ورود به پروژه در مناقصات با حذف برخی از جزییات و مصالح الزامی در زیرسازی نمای سرامیک قیمت های بسیار پایینی را اعلام می نمایند و خطر سقوط سرامیک های با وزن ۳۰ کیلوگرم در ارتفاع را برای استفاده کنندگان و مالکان در مقابل اولین فشار باد برای ساختمان ها ایجاد می نمایند. چه برسد به وقوع زلزله که آثار جبران ناپذیری را برای ساختمان ایجاد خواهد نمود.

نمای سرامیک  خشک

یکی از مواردی که در نمای سرامیک پرسلانی ۱۲۰×۶۰ باید به آن دقت شود آن است که این نوع نما برای لبه های کار و دور پنجره ها پیشنهاد مناسبی ندارد و راهی جز بریده شدن و پرت مقدار زیادی سرامیک در این نوع نمای سرامیک وجود ندارد. در صورتی که پیشنهاد شرکت اکوآرک با سابقه طولانی در اجرای نماهای خشک استفاده از سرامیک های دوجداره مخصوص نما می باشد چرا که در نماهای سرامیک دوجداره (یا نمای سفالی تراکوتا) به دلیل تکنولوژی تولید آن ها به وسیله اکستروژن می باشد قابلیت تولید مقاطع خاص و یا مقاطع بحرانی نما از قیبل لبه ها، کنج ها و کف پنجره ها و فلاشینگ ها از جنس سرامیک وجود دارد. سرامیک های پرسلانی که با ضخامت یازده میلیمتر تولید می شوند با تکنولوژی پرسی از ترکیب مواد مختلف به همراه خاک در دمای بالا و در مدت زمان کمی تولید می شوند که کمی خاصیت ترد شدگی در آن ها ایجاد می شود و در صورتی که مورد اصابت ضربه خاصی در نمای ساختمان قرار گیرند ممکن است دچار شکستگی شوند که جهت بالا بردن کلی ایمنی نمای سرامیک پیشنهاد می شود از توری فایبرگلاس و چسب مخصوص جهت مسلح کردن پانل های سرامیک به صورت تمام سطح استفاده گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا