با این روش بدون استفاده از حرارت موهای صاف و زیبایی خواهید داشت


داشتن موهای صاف مزایای زیادی دارد از جمله این که موهای شما درخشان و جذاب خواهند شد و شانه کردن و مرتب کردن آن‌ها هم بسیار ساده‌تر خواهد بود. اما صاف کردن موها با سشوار و اتومو و … عوارض زیادی برای موها دارد و انجام مکرر آن باعث می‌شود که موها کدر شوند و […] نوشته با این روش بدون استفاده از حرارت موهای صاف و زیبایی خواهید داشت اولین بار در مجله...

مهشید ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ۱۸:۰۰ 0
با این روش بدون استفاده از حرارت موهای صاف و زیبایی خواهید داشت
0
با این روش بدون استفاده از حرارت موهای صاف و زیبایی خواهید داشت

داشتن موهای صاف مزایای زیادی دارد از جمله این که موهای شما درخشان و جذاب خواهند شد و شانه کردن و مرتب کردن آن‌ها هم بسیار ساده‌تر خواهد بود. اما صاف کردن موها با سشوار و اتومو و … عوارض زیادی برای موها دارد و انجام مکرر آن باعث می‌شود که موها کدر شوند و آسیب ببینند. اما داشتن موهای صاف بدون استفاده از ابزارهای حرارتی هم امکان پذیر است. ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به ترفندهایی برای صاف کردن موها خواهیم پرداخت که شما با به کار بردن آن‌ها بدون نیاز به محصولات حرارتی، می‌توانید موهای صاف و زیبایی داشته باشید. در ادامه نیز ترفندها و نکاتی را بیان خواهیم کرد که برای رنگ کردن موهای صاف به آن‌ها نیاز دارید.

استفاده از محصولات نرم کننده و صاف کننده

محصولات مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانند موهای شما را صاف کنند. با استفاده کردن از این محصولات شما نیازی به ابزارهای حرارتی نخواهید داشت و در نتیجه هیچ آسیبی هم به موهای شما نخواهد رسید. البته این روش بیشتر روی موهایی جواب می‌دهد که فقط کمی موجدار هستند و موهای فر فشرده را نمی‌توان به این روش کاملا صاف کرد. این محصولات صاف کننده معمولا به صورت ژل‌ها و کرم‌های موضعی یافت می‌شوند و روش استفاده آن‌ها به این شکل است که شما آن‌ها را روی موهای خیس یا خشک (بسته به نوع محصول و روشی که روی آن توضیح داده شده است) بمالید و موها را شانه کنید. سپس اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند. پس از خشک شدن موها کمی اسپری براق کننده یا روغن روی آن‌ها بمالید و از صافی و زیبایی موهای خود لذت ببرید.

با این روش بدون استفاده از حرارت موهای صاف و زیبایی خواهید داشت

صاف کردن موها زمانی که خیس هستند

استفاده از بیگودی‌های بزرگ یا رولرهای سیلیکونی بهترین و موثرترین روش برای صاف کردن موها بدون استفاده از حرارت است. این فرآیند که تثبیت موهای خیس نام دارد پس از شستن موها انجام می‌شود. برای این کار ابتدا تا حد ممکن با حوله موها را خشک کنید سپس با یک موس با قدرت نگهدارندگی متوسط آن‌ها را پوشش دهید. در مرحله بعد موها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید تا راحت‌تر بتوانید از رولر روی آن استفاده کنید. با یک شانه معمولی گره موها را تا حد ممکن باز کنید و هر دسته را دور رولر بپیچید و با سنجاق محکم کنید. سپس باید صبر کنید، آن قدر که موها به طور کامل خشک شوند و هیچ رطوبتی روی آن‌ها باقی نماند. برای راحتی می‌توانید یک روسری روی موها ببندید و به کارهای روزمره بپردازید. پس از این که موها خشک شد رولرها را باز کنید و موها را برس کشیده و با اسپری حالت آن را تثبیت کنید.

با این روش بدون استفاده از حرارت موهای صاف و زیبایی خواهید داشت

پیچیدن موها برای داشتن موهای صاف

این تکنیک یکی از بی‌ضررترین روش‌ها برای صاف کردن مو است که هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌کند. برای این کار ابتدا باید موها را کاملا بشویید و زمانی که نمدار هستند آن‌ها را با یک برس بزرگ کاملا صاف کرده و دور سر خود بپیچید و با تعدادی سنجاق مویی، موها را در محل خود نگه دارید. وقتی موها به این حالت خشک می‌شوند کاملا صاف می‌شوند بدون آن که فشار یا حرارت اضافی به آن‌ها وارد شود یا از مواد حالت دهنده روی موها استفاده شود. پس از خشک شدن کامل موها، سنجاق‌ها را باز کنید و موها را برس بکشید و از موهای صاف و سالم خود لذت ببرید.

با این روش بدون استفاده از حرارت موهای صاف و زیبایی خواهید داشت

ترفندهایی برای رنگ کردن موهای صاف

رنگ کردن موهای صاف هم مثل هر جنس موی دیگری ترفندها و روش‌های خاص خود را دارد و اگر می‌خواهید موهای شما درخشان و زیبا باقی بماند و رنگ مو به بهترین شکل روی موها بنشیند بهتر است این بخش از مقاله را مطالعه کنید و این نکات و ترفندها را به خاطر بسپارید.

نکاتی که قبل از رنگ کردن موهای صاف باید در ذهن داشته باشید: اگر به طور کلی بخواهیم بیان کنیم موهای صاف بیشتر از هر جنس و بافت دیگری، عیوب رنگ مو را نشان می‌دهند چون موی صاف یک سطح صاف و دوبعدی است که هر چیزی را به طور کامل روی خود نشان می‌دهد. در حالی که موهای فر و حالت‌دار بیشتر عیوب و ناهماهنگی‌ها را در خود مخفی می‌کنند و ایرادهای آن کمتر به چشم می‌آید. مهم‌ترین نکته در رنگ کردن موهای صاف، انتخاب تکنیک مناسب است و در انتخاب این تکنیک باید بافت طبیعی مو و ترجیح شما را در این بافت در نظر بگیرید.

با این روش بدون استفاده از حرارت موهای صاف و زیبایی خواهید داشت

مثلا اگر موهای صاف دارید اما همیشه آن‌ها را فر می‌کنید باید تکنیک رنگ کردن برای موهای فر را در ذهن داشته باشید. علاوه بر این باید به تضاد رنگی در این دو نوع مو توجه داشته باشید مثلا اگر موهای حالت‌دار و فر دارید می‌توانید از تضاد رنگی بیشتری برای هایلایت و لولایت موها بهره ببرید اما اگر موهای صافی دارید باید هایلایت و لولایت را زودتر از روی موها بشویید تا بیش از حد آن‌ها را روشن نکنند و تضاد رنگی کمتری روی موها ایجاد شود. البته در بیشتر موارد برای اومبره کردن و بالیاژ کردن موها بهتر است به آرایشگر متخصص مراجعه شود چون او بهتر از هر کسی می‌داند که از چه ترکیب رنگی و به چه روشی باید روی موهای شما استفاده کند.

بهترین تکنیک برای رنگ کردن موهای صاف چیست؟ همان طور که گفتیم مهم‌ترین نکته در رنگ کردن موهای صاف انتخاب یک تکنیک مناسب برای بافت مو است. اگر بافت موهای شما صاف است بهتر است بین تکنیک فویل کردن موها و بالیاژ یکی را انتخاب کنید تا هایلایت حاصل شده، محوتر و سایه روشن‌تر باشد چون در روش‌های دیگر تضاد رنگی ایجاد شده بیشتر است و مرز مشخصی دارد که روی موهای صاف زیبا دیده نخواهد شد. البته دقت داشته باشید که بالیاژ را با اومبره اشتباه نگیرید، بالیاژ یک تکنیک است اما اومبره نتیجه‌ای است که از بالیاژ حاصل می‌شود در نتیجه موی اومبره یا موی بالیاژ شده همان چیزی است که مد نظر شما است.

این موی اومبره را می‌توان با تکنیک بالیاژ، فوبل کردن و یا شانه زدن به عقب و یا ترکیبی از این روش‌ها به دست آورد که بستگی به مهارت و تخصص آرایشگر شما دارد. اما اگر بافت طبیعی موهای شما صاف است اما آن‌ها را فر یا ویو می‌کنید می‌توانید از هایلایت‌هایی که مناسب موهای فر هستند نیز استفاده کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که تکنیک رنگ کردن مو و نتیجه حاصل از آن تا حد زیادی به استایل و روش درست کردن موهای شما نیز بستگی دارد پس بهتر است در این مورد با آرایشگر خود مشورت داشته باشید.

با این روش بدون استفاده از حرارت موهای صاف و زیبایی خواهید داشت

سوالاتی که قبل از رنگ کردن موهای صاف باید از آرایشگر خود بپرسید: سوالات متعددی وجود دارند که به شما در رسیدن به بهترین نتیجه در رنگ کردن مو کمک می‌کنند و مهم‌ترین این سوالات این موارد هستند:

آیا صفحه ایسنتاگرام دارید؟ یک آرایشگر متخصص، باتجربه و به روز نتایج کارهای خود را در معرض دید مشتریان قرار می‌دهد و وقتی این نتایج در دسترس شما باشند شما بهتر می‌توانید به مهارت و تخصص آرایشگر خود اعتماد کنید و نتیجه بهتری خواهید گرفت. برای نتیجه مد نظر شما چند جلسه مراجعه لازم است؟ اگر یکی از تصاویر موجود در آلبوم و صفحه اینستاگرام آرایشگر خود را پسندیدید و تصمیم گرفتید موهای خود را به این رنگ درآورید قبل از هرچیزی از آرایشگر بپرسید که برای رسیدن به این نتیجه چند جلسه باید به سالن بیایید و چند بار لازم است که موهای شما رنگ شوند و از تثبیت کننده‌ها و تغذیه کننده‌ها و … روی آن استفاده شود. کدام محصولات و درمان‌ها برای ترمیم و حفظ سلامت و زیبایی موهای رنگ شده شما لازم است؟ پس از رنگ کردن موها (به خصوص اگر ر چند جلسه متوالی انجام شوند) آسیب خواهند دید و نیاز به ترمیم و تغذیه خواهند داشت. پس در این مورد هم باید از آرایشگر خود سوال کنید و محصولاتی را که برای احیای موهای شما لازم هستند بشناسید. همچنین اگر استفاده از محصول یا ابزاری روی موهای شما مناسب نیست بهتر است از این مورد هم آگاه باشید.

کدام ابزارها و محصولات برای موهای صاف رنگ شده مناسب است؟ شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده حاوی ترکیباتی هستند که از شکنندگی موها جلوگیری می‌کنند و مهم‌تر از همه این که ماندگاری رنگ را روی موها بیشتر می‌کنند در نتیجه شما نیاز کمتری به مراجعه به سالن زیبایی و ترمیم رنگ موها خواهید داشت و در نتیجه موهای شما سالم‌تر باقی خواهند ماند. در این دوره بهتر است تا حد ممکن استفاده از ابزارهای حرارتی را کنار بگذارید و از فر کردن و سشوار کشیدن موها که باعث از بین رفتن لایه محافظ ساقه مو و شکنندگی و پاک شدن رنگ مو می‌شوند اجتناب کنید. استفاده از نرم کننده‌های حاوی روغن‌های طبیعی و تغذیه کننده مو نیز به خصوص پس از هر بار شستشو توصیه می‌شود.

با این روش بدون استفاده از حرارت موهای صاف و زیبایی خواهید داشت

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

کپی شد

دیدگاه ها 0
2000
2000
Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد