دوره آموزشی حقوق سلامت و بهداشت جهانی برگزار می شود


دوره آموزشی حقوق سلامت و بهداشت جهانی برگزار می شود

نخستین دوره آموزشی مشترک حقوق سلامت و بهداشت جهانی توسط دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران برگزار می شود.

دوره آموزشی حقوق سلامت و بهداشت جهانی برگزار می شود
به گزارش فانوس، دکتر علی اکبری ساری، رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر عباسعلی کدخدایی، رئیس موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران، تفاهم نامه همکاری این دو نهاد علمی را برای گسترش آموزش و پژوهش های میان رشته ای امضا کردند.

این اولین دوره آموزشی حقوق سلامت عمومی و بهداشت جهانی همکاری دانشکده بهداشت (قطب علمی آموزش علوم بهداشتی کشور) و موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران (اولین مرکز مطالعات میان رشته ای حقوقی کشور) است که با حضور استادان علوم پزشکی و حقوق کشور برگزار می شود.

در این نشست ابتدا دکتر اکبری ساری بر نیاز و ضرورت انجام دادن پژوهش های میان رشته ای در حوزه های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: این همکاری ادامه سیاست دانشکده بهداشت برای بهره بردن از پژوهش ها برای ارتقای آموزش های علوم پزشکی و پاسخ مناسب تر دادن به چالش های نظام سلامت کشور است.

در ادامه، دکتر کدخدایی، با اشاره به تاکید قانون اساسی بر تضمین بهداشت و سلامت عمومی، از همت همکاران وزارت بهداشت در این حوزه قدردانی کرد و افزود: اکنون، نیازمند بررسی جنبه های حقوقی مربوط به سلامت در کشور هستیم. ترکیب حقوق و گرایش های مختلف می تواند به حل کردن بخشی از مشکلات جامعه کمک کند.

در ادامه جلسه، دکتر امیرحسین تکیان، معاون بین الملل دانشکده بهداشت و مدیر گروه سلامت جهانی و سیاستگذاری عمومی، مدل های مختلف نظام های سلامت، نظام سلامت ایران و نقش بی بدیل حاکمیت در ایجاد کردن نظام سلامت کارآمد را بررسی کرد.

وی افزود سلامت لازمه صلح و توسعه پایدار است و نگاه حاکمیت به نظام سلامت در جهان باید تغییر کند. به همین دلیل و برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار و جامعه ای پایدار باید به «سلامت در تمامی سیاست ها» به معنای واقعی کلمه جامه عمل پوشاند. دولت های جهان بدون داشتن نظام سلامت کارآمد توسعه اقتصادی نیز دست یافتنی نخواهد بود.

این دوره در آذر و دی ماه سال ۹۷ با شرکت دانشجویان و علاقه مندان از گرایش های مختلف علوم پزشکی و حقوق برگزار می شود و در انتهای دوره، گواهی مشترک دانشکده بهداشت و موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران اعطا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط