باد؛ علت اصلی گسترش آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا


باد؛ علت اصلی گسترش آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا

یکی از افسران اداره آتش‌نشانی کالیفرنیا جزئیاتی را در خصوص علت گسترش سریع آتش‌سوزی اخیر این ایالت بیان کرد.

باد؛ علت اصلی گسترش آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یکی از افسران اداره آتش نشانی کالیفرنیا اعلام کرد یکی از عوامل اصلی دخیل در آتش‌سوزی های مهلک اخیر در کالیفرنیا ورزش بادهای شدید و درختان و درختچه های خشک بود که سبب شد آتش سوزی سریعا به جاده ها و بزرگراه ها و همچنین به مناطق مسکونی برسد.

وی گفت: "این آتش سوزی به سبب شرایط آب و هوایی و عدم وجود رطوبت سریعا گسترش یافت. و بادها هم سبب گسترش آتش سوزی و انتشار خاکسترهای داغ در راستای آزادراه ها شدند. وزش باد سبب شد خاکسترهای داغ به مایل ها دورتر از محل اولیه آتش سوزی برده شوند و آتش سوزی های جدیدی آغاز شود. از این رو، به سبب شرایط آب و هوایی به شدت خشک، احتمال اشتعال بیش از نود و پنج درصد است. نود و پنج درصد از خاکسترهای داغ می توانند سبب بروز آتش سوزی های جدید شوند. این موضوع سبب به شدت خطرناک شدن این آتش سوزی و گسترش سریع آن شده است."

در کالیفرنیا، شماز زیادی از درختان احتمالا به "برج های" آتش تبدیل خواهند شد. به سبب ورزش شدید باد خاکسترهای داغ می توانند سبب ایجاد آتش سوزی های مهیب و جدید شوند.

این افسر اداره آتش‌نشانی کالیفرنیا افزود: آتش سوزی در بوته زارهایی که در اطراف این منطقه قرار دارند سریعا گسترش یافت. در ارتباط با درختان باید گفت که آنها سبب ایجاد زغال های نیم‌سوز می شوند. ما با یک مشکل پیچیده مواجه هستیم که در حال گسترش است. مأموران آتش نشانی نخست باید مردم را از منطقه تخلیه کنند و سپس آتش را فرونشانند. مقابله با این آتش سوزی به شدت دشوار است زیرا این فرایند از طریق هوا در حال گسترش است و هر چه که باد بوزد این آتش سوزی هم به آنجا سرایت می کند.

در این آتش‌سوزی تاکنون 77 نفر کشته و بیش از 1000 نفر نیز مفقود شده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !