مصوبه کمک 5 میلیاردی به مسجد جامع تعارض قانونی دارد


مصوبه کمک 5 میلیاردی به مسجد جامع تعارض قانونی دارد

عضو شورای شهر بندرعباس در رابطه با مصوبه کمک 5 میلیاردی به مسجد جامع شهر بندرعباس گفت: مخالف کمک به مصلی نیستم اما معتقدم که این حمایت باید در چهارچوب قانون صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، کیانوش جهانبخش در نشست خبری با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه استانداری، شهرداری و شورای شهر در ارتباط با کمک به مسجد جامع(مصلی قدس) و تیم آذرخش، عنوان کرد: بر اساس این تفاهم نامه 13 میلیارد تومان باید از محل دریافت عوارض آلایندگی به مسجد جامع، تیم آذرخش، مساجد اهل سنت و ... پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه هم سال گذشته و هم امسال به این تفاهم نامه رای منفی دادم، افزود: برخی از دوستان پارسال مخالف بودند اما امسال موافق شدند.

جهانبخش با ذکر این نکته که پرداخت عوارض آلایندگی به مساجد و تیم های ورزشی که در تفاهم نامه سه جانبه آمده است تعارض قانونی دارد، بیان کرد: براساس بخشنامه و بودجه سالانه ای که وزارت کشور به شهرداری ها و دهیاری ها اعلام می کند، عوارض آلایندگی ها باید به صورت 100 در صد در سرفصل های فضای سبز و حمل و نقل شهری هزینه شود.

وی با بیان اینکه برخی می گویند که جهانبخش جلو این مصوبه را گرفته در حالی که قانون جلو اجرای آن را گرفته است، اضافه کرد: دوستان باید به قوانین اشراف داشته باشند و مبنای گفتگوها باید براساس قانون باشد نه خوشایند این و آن.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: اجازه می دهم که بگویند فلانی مخالف ورزش بود، تیر و ترکش ها را قبول می کنم اما مسیر قانون را فراموش نخواهم کرد.

وی افزود: معتقدم که نباید در فضای گروکشی، مسجد جامع وجه المصالحه قرار می گرفت.

جهانبخش در ادامه با بیان اینکه بحث کلان شهر شدن بندرعباس مراحل پایانی خود را می گذراند، گفت: مستنداتی پیدا کرده ایم که بندرعباس به لحاظ شاخص ها، قابلیت کلانشهر شدن را دارد.

وی افزود: شهردار فردا مکاتبه رسمی کلان شهر شدن بندرعباس را انجام می دهد و امیدوارم که وزارت کشور و مسئولان کشوری با آن موافقت کنند.

این عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: تحقق این مهم نقشی اساسی در راستای جذب سرمایه گذار و اجرای برنامه های کلان توسعه ای دارد.

وی ضمن انتقاد از عملکرد پیمانکاران ساخت ورودی شهرها، تصریح کرد: حق نداریم چوپان را پیمانکار کنیم برخی از پروژه ها این قدر بد اجرا شده اند که باید گفت رحمت به چوپان، خود گوسفند اینها را اجرا کرده است و باید از شرکت های توانمند و کاردان استفاده شود.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد