جلسه مشترک علمای شیعه و اهل سنت در رضوانشهر برگزار شد


جلسه مشترک علمای شیعه و اهل سنت در رضوانشهر برگزار شد

رشت - ایرنا - در آستانه هفته وحدت، جلسه مشترک علمای شیعه و اهل سنت رضوانشهر و تالش با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و اعضای شورای تأمین رضوانشهر در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارشخبرنگار ایرنا علی اوسط اکبری مقدم دوشنبه شب در این جلسه ضمن ابلاغ پیام تبریک استاندار گیلان بمناسبت آغاز هفته وحدت به جمع حاضر گفت: وحدت ریشه در قرآن دارد و خداوند متعال در قرآن کریم مومنان را به وحدت و پرهیز از تفرقه دعوت کرده است.
وی اظهار داشت: در این برهه زمانی اتحاد، همدلی و انسجام بین مسلمانان بهترین راه تسلط و پیروزی بر دشمنان اسلام و استکبار جهانی است.
همچنین در این نشست امام جمعه رضوانشهر در سخنانی، وحدت را از مهترین آثار دین مبین اسلام برشمرد و گفت: حضور وحدت بخش و اتحاد بین شیعه و اهل سنت در دین مبین اسلام در واقع از الطاف الهی است که امام خمینی پایه گذار اصلی آن می باشد.
حجت الاسلام لطف الله عبدالهی در ادامه به توطئه ها و دسیسه های دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده اند که تنها راه رسیدن به اهدافشان تفرقه افکنی و جدایی میان مسلمانان است که امت های اسلامی و بخصوص مسلمانان شیعه و سنی باید با هوشیاری لازم، وحدت خود را حفظ و این توطئه دشمنان را نیز خنثی کنند.
همچنین امام جمعه اهل سنت تالش در این نشست پیرامون اهمیت این موضوع سخن گفت و خواستار آسیب شناسی در این راستا شد.
حجت الاسلام حسین خانی پور افزود: امروز شاهد موانع و مشکلاتی در در جوامع اسلامی هستیم که نیاز به آسیب شناسی جدی دارد.
این روحانی اهل سنت بیان کرد: پایبند نبودن به اصول انقلاب اسلامی و اعتقادات و عدم شناخت کافی از اعتقادات دینی دو طرف از جمله مشکلاتی است که به وحدت آسیب می رساند.
وی ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و موفقیت خدمت گذاران کشور، خواستار ایجاد وحدت بیشتر بین مردم شد و گفت: امروز اگر شاهد وحدت و یکپارچگی مردم در کشور هستیم به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب اسلامی است.
در ادامه این نشست، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت گیلان نیز گفت: وحدت ضرورت اجتناب ‌ناپذیر جامعه اسلامی است و باید برای تقویت و گسترش آن تلاش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسین پور افزود: خوشبتانه منطقه رضوانشهر، تالش و آستارا در غرب استان گیلان در زمینه وحدت بین شیعه و اهل سنت، حرف اول را در کشور و دنیا می زنند.
وی با اشاره به اینکه هفته وحدت یک سنت ماندگار از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: میراث گرانبهای امام راحل با هدف ایجاد اتحاد و برقراری وحدت بین مسلمانان جهان اسلام باید هر سال محکم ‌تر شود.
همچنین حجت الاسلام عزت شیخی رئیس حوزه علمیه اهل سنت تالش در این نشست ضمن بیان سخنانی پیرامون هفته وحدت گفت: هفته وحدت بهانه ای برای مرور اعتقادات دینی و تقویت پایه های اعتقادی مسلمانان است.
وی با مردود دانستن هرگونه جدایی و تفرقه بین مسلمانان بیان کرد: در دین مبین اسلام و مذهب شافعی جایی برای اهانت و بی حرمتی به سایر فرق و مذاهب وجود ندارد و نگاه ما به برادران شیعی، نگاه اعتقادی است.
ملا عزت شیخی ضمن بیان موضوعاتی پیرامون اختلاف و درگیری در بعضی از جوامع اسلامی گفت: متأسفانه امروز شاهد درگیری و خونریزی در بعضی از ممالک اسلامی هستیم که ناشی از عدم درک صحیح از مفاهیم اسلام می باشد.
وی متذکر شد: باید به خواسته های مردمی پاسخگو باشیم و ماهم در کنار مسئولان در امر خدمت به مردم و جامعه خودمان را ملزم به همکاری می دانیم و جامعه اهل سنت این منطقه نیز خودشان را مدافع انقلاب اسلامی و ارزش های حاکم در کشور می داند.
در خاتمه سرپرست فرمانداری رضوانشهر نیز در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از زحمات همه دست اندر کاران خواستار حفظ این وحدت و انسجام شد.
محمدمهدی مظفری گفت: خوشحالم که در جمع طلایه داران وحدت هستم و هفته وحدت یک نماد و سمبل نیست، بلکه یک حقیقت آشکار می باشد که بر اساس واقعیات شکل گرفته و حفظ این مهم از وظایف ماست.
سرپرست فرمانداری رضوانشهر، وحدت را ضرورت اجتناب‌ ناپذیر در جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: به واسطه وحدت و اتحادی که از صدها سال پیش از پدران ما به ارث رسیده و مورد تأکید بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است، ایران اسلامی در امنیت و آرامش کامل بسر می‌برد.
فاصله میان 12 ربیع الاول سالگرد ولادت پیامبر اکرم(ص) بنا بر روایات اهل سنت تا 17 ربیع الاول تاریخ ولادت رسول خدا حضرت محمد (ص) بنا بر روایت های موجود در شیعه، هفته وحدت نامگذاری شده است.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است و حدود نیمی از جمعیت این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.
7293 / 2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس