کوه سپیدار


طول رشته کوه سپیدار میمند 77کیلومتر و عرض 7تا10کیلومتر است. کوه سپیدار میمند چند قله دارد که ارتفاع بزرگترین ان به 3167متر میرسد و در 30کیلومتری جنوب شرق میمند واقع شده .این کوه که دنباله کوه سبزپوشان شیراز است پوشیده شده از جنگل و مراتع طبیعی فراوان است شمامیتواند گونه های مختلفی از گیاهان خاصه […] نوشته کوه سپیدار اولین بار در جاهای دیدنی...

طول رشته کوه سپیدار میمند ۷۷کیلومتر و عرض ۷تا۱۰کیلومتر است. کوه سپیدار میمند چند قله دارد که ارتفاع بزرگترین ان به ۳۱۶۷متر میرسد و در ۳۰کیلومتری جنوب شرق میمند واقع شده .این کوه که دنباله کوه سبزپوشان شیراز است پوشیده شده از جنگل و مراتع طبیعی فراوان است شمامیتواند گونه های مختلفی از گیاهان خاصه گیاهانی که خواص داروی دارند را در این کوه مشاهده کنید.زمستانها این کوه پوشیده از برف هستند و اب ناشی از ذوب شدن برف تامین کننده سفره های ابی میمند هستند.یک چشمه یسیار زیبا در ارتفاع ۳۰۰۰متری ان را میتوانید مشاهده کنید و به راحتی با ماشین خود به کنار این چشمه با صفا برویدولذت ببرید.
این رشته کوه از شمال روستای زنجیران از توابع کوار به طرف جنوب شرق تا شمال روستای گنگ از توابع میمند کشیده شده و از آنجا به سوی غرب تا روستای تادوان از توابع خفر ادامه می‌یابد. رشته کوه سپیدار از قلل بسیاری که ارتفاع اکثر آنها بیشتر از ۲۳۰۰ متر است تشکیل شده است. بلندترین قله آن به ارتفاع ۳۱۶۵ متر در ۸۱ کیلومتری شمال غربی جهرم قرار دارد. قله سپیدار که بلندترین ارتفاع جنوب استان فارس است، پس از قله بل در شهرستان اقلید، رونج در شهرستان سپیدان ارتفاعات موسی خان (۳۳۳۸ متر) در شهرستان مرودشت و ارتفاعات ساری خانی (۳۲۸۲ متر ) در شهرستان آباده پنجمین قله مرتفع استان فارس است. این رشته کوه کمتر شناخته شده، با طبیعتی بکر و مسیرهای متعدد صعود یکی از زیباترین مناطق مستعد کوهنوردی در فصول مختلف سال است.کوه سپیدار از اواسط پاییز تا اواخر بهار پوشیده از برف است تنوع جنگلی در کوه سپیدار آنقدر زیاد است که آن را به عروس کوه‌های فارس مشهور کرده‌ است.

کوه سپیدار

کوه سپیدار

پربازدیدترین ها:

کوه سپیدار

کوه سپیدار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج