اعتماد شورا به مدیریت «کلایی»


اعتماد شورا به مدیریت «کلایی»

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - مشهد، دومین شهردارش را در دوره فعالیت شورای پنجم دیروز شناخت. اعضای شورای شهر که ٢روز پیش به سرپرستی محمدرضا کلایی در شهرداری مشهد رأی مثبت داده بودند، در جلسه علنی...


شهرآرا آنلاین - مشهد، دومین شهردارش را در دوره فعالیت شورای پنجم دیروز شناخت. اعضای شورای شهر که ٢روز پیش به سرپرستی محمدرضا کلایی در شهرداری مشهد رأی مثبت داده بودند، در جلسه علنی روز گذشته شورا، برای کلیدداری شهر امید و زندگی هم به او رأی اعتماد دادند. رئیس شورای شهر در ابتدای چهل‌و‌دومین جلسه علنی شورا، با اعلام وصول دستورکار انتخاب شهردار مشهد، از محمدرضا کلائی و رضا خواجه‌نائینی به عنوان ٢گزینه نهایی برای تصدی این سمت یاد کرد.

محمدرضا حیدری سپس از ١۴عضو حاضر در جلسه خواست با ذکر نام یکی از ٢نامزد در برگ‌های مخصوص رأی‌گیری، منتخب منتخبان مردم را برای مدیریت شهری مشخص کنند.

پس از اتمام فرایند رأی‌گیری، رئیس شورا بار دیگر پشت تریبون رفت و رسما اعلام کرد که محمدرضا کلائی سی‌و‌هشت‌ساله با ١١رأی از مجموع ١۵رأی اخذشده به‌عنوان شهردار مشهد انتخاب شد. کلائی با رأی وکلای مردم در پارلمان شهری، شهردار منتخب مشهد شد، اما برای آنکه رسما جایگزین قاسم تقی‌زاده‌خامسی در مدیریت شهری شود، باید تا زمان ابلاغ حکمش منتظر بماند. او پس‌از تعیین تکلیف مدیریت شهری با‌توجه‌به بازنشستگی تقی‌زاده‌خامسی، از پیگیری روند قانونی صدور حکم شهردار منتخب مشهد خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد حکم آقای کلائی هرچه زودتر ازسوی وزارت کشور صادر و ابلاغ شود.

حیدری به این نکته هم اشاره کرد که شهردار منتخب، از روز گذشته به‌عنوان سرپرست شهرداری مشهد کار خود را آغاز کرده است تا کوچک‌ترین خللی در روند فعالیت مدیریت شهری ایجاد نشود.

﷯ خداحافظی با تقی‌زاده، روز سخت شورا

رئیس شورا در ادامه اظهاراتش، به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که در نتیجه اجرای آن، شورای شهر مجبور به انتخاب شهردار جدید مشهد شد، اشاره کرد و گفت: یکشنبه هفته جاری، شورای شهر روز سختی را تجربه کرد؛ زیرا دچار رفتاری تعارضی بودیم؛ به این معنی که از یک سو ملزم به اجرای قانون و از سوی دیگر مجبور به ازدست‌دادن مدیری خلاق و کارآمد شدیم.

حیدری افزود: شورای شهر مشهد تا آخرین فرصت برای یافتن راهی به‌منظور تداوم حضور تقی‌زاده‌خامسی تلاش کرد، اما براساس دستورالعمل وزیر کشور که صبح روز یکشنبه صادر شد، ملزم به دنبال‌کردن فرایند انتخاب شهردار جدید شدیم.

رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: از زحمات خالصانه آقای تقی‌زاده‌خامسی تشکر و قدردانی می‌کنیم و در نشست مناسبی هم‌زمان با تأیید حکم شهردار جدید مشهد ازسوی وزارت کشور، با حضور نخبگان، از وی تجلیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دستاوردها و اقدامات تقی‌زاده برای مردم مشهد و بدنه شهرداری و اعضای شورا کاملا محسوس است، تصریح کرد: در این دوره چهارده‌ماهه، با حفظ شأن و جایگاه شورا کمک و همراهی خوبی شاهد بودیم و موفقیت‌های بسیاری نیز حاصل شد.

حیدری گفت: شورای شهر مشهد برمبنای شناخت و اشرافی که بر حوزه مدیریت شهری دارد و باتوجه‌به روح حاکم بر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و اینکه کوچک‌ترین خللی در تداوم راه طراحی‌شده ازسوی تقی‎زاده‌خامسی ایجاد نشود، به‌سمت انتخاب شهردار با رویکرد نگاه به درون شهرداری حرکت کرد.

وی با تأکید بر اینکه همه مراحل طی‌شده مطابق با آیین‌نامه داخلی شورای شهر مشهد بوده است، افزود: موضوع انتخاب سرپرست شهرداری در رویه‌ای کاملا قانونی دنبال و سپس برای گرفتن رأی اعتماد در جلسه علنی شورا مطرح شد.

﷯ درخواست برای همکاری

رئیس شورای شهر بیان کرد: امیدواریم این انتخاب با همراهی و همکاری اعضای شورای شهر، مدیران شهری و همه دستگاه‌های اجرایی و عناصر اثرگذار در شهر ادامه پیدا کند و بتوانیم برنامه‌های جامع در حوزه توسعه مشهد را دنبال کنیم.

به گفته او، تقی‌زاده‌خامسی به‌عنوان مشاوری دلسوز و امین در هر نقطه از ایران، همگام و همراه با مشهد خواهد بود.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی کودک گفت: شورای پنجم با همت کمیسیون حقوقی، اقدامات خوبی در حوزه مطالعات و ایجاد طرح‌هایی مبتنی‌بر «مشهد، شهر دوستدار کودک» انجام داده است.

وی همچنین با گرامیداشت نزدیک‌شدن به زادروز دکتر علی شریعتی، از وی به‌عنوان معلمی مبارز و آزاده و یکی از افتخارات استان یاد کرد.

حیدری به سانحه تصادف هفته گذشته در محور گرگان-‌ساری هم اشاره‌ کرد و گفت: در مشهد به‌ازای هر ١.۵‌روز، یک نفر قربانی سوانح می‌شود که آمار بسیار نگران‌کننده‌ای است. وی سرعت زیاد وسایل نقلیه در معابر شهری و خیابان‌های اصلی شهر را معضلی جدی برشمرد و افزود: امیدواریم کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورا با سیاست‌گذاری و تدوین برنامه‌های عملیاتی، زمینه تردد ایمن عابران پیاده را فراهم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد