سناتورهای آمریکایی: ترامپ نباید اجازه دهد یک روس رئیس جدید اینترپل شود


سناتورهای آمریکایی: ترامپ نباید اجازه دهد یک روس رئیس جدید اینترپل شود

گروهی از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده از دونالد ترامپ خواسته‌اند تا از نفوذ خود در اینترپل استفاده کرده و مانع از آن شود که الکساندر پروکوپچوک سرهنگ روس، رئیس جدید این سازمان شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»،گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، نامه سرگشاده خطاب به "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا را منتشر کردند که در آن از وی خواسته شده تا بر اعضای مجمع عمومی اینترپل تاثیر گذاشته و مانع از آن شود که "الکساندر پروکوپچوک" سرهنگ روس، رئیس جدید این سازمان شود.

متن این پیام در سایت سناتور "جین شاهین" سناتور دموکرات منتشر شده و "مارکو روبیو" و "راجر وایکر" از حزب جمهوری‌خواه وهمچنین سناتور دموکرات "کریس کونس" نیز زیر این نامه را امضا کرده‌اند.

سناتورهای آمریکایی معتقدند، انتخاب سرهنگ روس "الکساندر پروکوپچوک" به عنوان رئیس جدید اینترپل، به منزله قرار دادن مرغ در اختیار روباه است. آنها نوشته‌اند: «روسیه به طور دائم از اینترپل برای رسیدن به مقاصد خود و مقابله با مخالفان سیاسی و روزنامه نگاران سوء‌استفاده می‌کند و "پروکوپچوک" شخصا در اجرای راهکارهای ارعاب‌آمیز روسیه دخالت دارد که در نهایت در جهت تضعیف موسسات دموکراتیک در این کشور و تقویت رژیم خودکامه رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین اجرا می‌شود.»

سناتورهای آمریکایی تاکید کردند: «ما از دولت دونالد ترامپ می‌خواهیم تا از امکانات و نفوذ خود استفاده کند تا اینترپل بیش از این مورد سوءاستفاده پوتین و سایر دیکتاتورها برای اهداف غیرقانونی قرار نگیرد.»

لازم به یادآوری است، "منگ هونگوی" رئیس سابق اینترپل و معاون وزیر امنیت اجتماعی چین، پس از اتهامات وارده به وی درباره دریافت رشوه و نقض قانون از سمت خود برکنار شد.

مقامات مسکو امیدوارند "الکساندر پروکوپچوک" که اصلی‌ترین نامزد سمت ریاست جدید اینترپل است، در جریان انتخاباتی که روز چهارشنبه 21 نوامبر (30 آبان ماه) انجام می شود، برگزیده شود. این سرهنگ پلیس از سال 2006 تا 2011 نایب رئیس مرکز ملی دفتر اینترپل در وزارت کشور روسیه بود و بعد از این تاریخ نیز ریاست این دفتر را برعهده گرفت. وی در سال 2016به سمت معاون رئیس اینترپل منصوب شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس