برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی


برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

در بخش نهایی نوآورانه‌ترین محصولات سال 2018، نگاهی به تلویزیون جدید سامسونگ، محصولی به‌ نام نینتندو لبو برای گیمرها، لباسی پرنده شبیه به مرد آهنی و موارد بیشتری خواهیم انداخت.

مجله‌ی Time همه‌ساله با نزدیک شدن به اواخر ماه نوامبر، برترین محصولات نوآورانه‌ی همان سال را در دسته‌های مختلف نظیر گجت‌ها، پزشکی، حمل‌و‌نقل و... انتخاب می‌کند؛ محصولاتی که می‌توانند دنیا را به جایی بهتر، هوشمندتر و اندکی سرگرم‌کننده‌تر تبدیل کنند.

پیشتر در قسمت نخست برترین نوآوری‌های ۲۰۱۸ از نگاه مجله‌ی تایم، با محصولاتی نظیر سمعک Eargo Max، کاناپه‌ای با طراحی ماژولار، چاپگری سه‌بعدی برای ساخت خانه، نوعی بازوی ر,باتیک به‌ نام Panda و موارد دیگر آشنا شدیم.

در ادامه نگاهی به بقیه‌ی محصولات نوآورانه سال ۲۰۱۸ می‌اندازیم؛ دبیران و اعضای تحریریه‌ی مجله‌ی تایم برای انتخاب هر یک از این موارد، برخی عناصر کلیدی را (شامل اصالت، خلاقانه‌بودن، میزان تاثیرگذاری و اهداف این محصولات) در نظر گرفته‌اند.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Fundamental Surgery

شبیه‌سازی دقیق و ارزان‌قیمت برای تمرین کردن جراحان

همه‌ی افراد می‌خواهند که عمل‌شان توسط متخصصانی حرفه‌ای و کارکشته انجام گیرد، اما این را نباید فراموش کرد که رزیدنت‌ها برای تمرین جراحی، تنها چند راه مقرون‌به‌صرفه را در مقابل خود می‌بینند که شامل ریسک تمرین روی انسان‌های زنده نمی‌شود. شبیه‌سازهای واقعیت مجازی کمک زیادی به رزیدنت‌ها برای دستیابی به مهارت‌های جراحی می‌کنند، اما این شبیه‌سازها حداقل یک محدودیت بزرگ دارند؛ اینکه رزیدنت به‌ هنگام تمرین با آن‌ها، نمی‌تواند به‌شکلی واقع‌گرایانه، بدن بیمار را لمس کند.

FundamentalVR به‌تازگی در این زمینه قدم مهمی برداشته است؛ این شرکت موفق به ساخت شبیه‌ساز جراحی در دنیای VR شده که دارای بازخورد لمسی است (چیزی شبیه به ویبره‌ی گوشی‌های هوشمند) و نسبت به درست یا غلط انجام دادن جراحی، حس‌های مختلفی را به دکتر منتقل می‌کند.

این شبیه‌ساز از سیستمی سخت‌افزاری استفاده می‌کند و تنها ۸ هزار دلار قیمت دارد؛ شاید این مبلغ برای شما زیاد به‌نظر بیاید، اما بهتر است بدانید که هزینه‌ی تمرین به روش‌های دیگر، بسیار بیشتر از ۸ هزار دلار است. حدودا ۵۰ بیمارستان مدتی است که از این سیستم شبیه‌ساز استفاده می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به بیمارستان بزرگی نظیر Mayo Clinic اشاره کرد.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Keen

دستبندی برای ترک عادت‌های بد

آنیلا ایدنانی فردی بود که به مدت ۲۰ سال، به انجام برخی عادت‌های بد ناشی از استرس می‌پرداخت تا اینکه به همراه همسرش شروع به جستجوی دستگاهی برای ترک این عادت‌ها کرد. وی پس از مدت‌ها جستجو نتوانست دستگاهی کاربرپسند را پیدا کند، پس خودش دست به کار شد و پس از تاسیس شرکت HabitAware، محصولی را به نام Keen به منظور ترک عادت‌های بد تولید کرد.

Keen در حقیقت یک دستبند هوشمند ۱۴۹ دلاری است که کاربر می‌تواند به‌سادگی آن را برنامه‌ریزی کند تا به هنگام انجام عادت‌های بد نظیر کشیدن موی سر، زخمی کردن پوست صورت یا ناخن جویدن، به ویبره در بیاید و کاربر از انجام آن کار سر باز زند.

پیش‌بینی می‌شود که تعداد فروش Keen تا پایان ۲۰۱۸، به یک میلیون دستگاه برسد.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Nanobébé

شیشه‌ شیر خلاقانه

برای دهه‌ها، شیشه شیرها همواره شکلی استوانه‌ای داشته‌اند؛ نوعی طراحی که در عین کاربردی بودن، می‌تواند برای نوزادان تبدیل به یک شیء گیج‌کننده بشود؛ چنین شیشه شیرهایی همچنین برای والدینی که قصد دارند شیر را به‌سرعت داغ کنند، مشکل‌ساز می‌شود.

این قضایا باعث شد آیال لانترنالی و اسف کهات به‌عنوان دو دوست قدیمی، با هم برای ساخت محصولی جدید همکاری کنند. آنان در نهایت موفق به ساخت شیشه شیری به نام Nanobébé شدند که بدون لوازم جانبی اضافی نظیر گرم‌کننده، ۱۱ دلار قیمت دارد. Nanobébé با داشتن سطح بیشتر نسبت به شیشه شیرهای سنتی بازار، باعث می‌شود که شیر موجود در آن، دو برابر سریع‌تر از قبل گرم یا سرد شود، عملی که در نهایت باعث می‌شود مواد مغذی مفید آن حفظ شوند.

این شیشه شیر به لطف داشتن یک لبه‌ی سیلیکونی نازک، هرگز سروته نمی‌شود و می‌تواند از جنبه‌های زیادی، کمک‌یار والدین باشد.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Mirror

یک مربی تناسب اندامِ تعاملی

برای سال‌های سال، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تناسب اندام همواره وعده‌ی فراهم کردن تجربه‌ی رفتن به یک باشگاه ورزشی حرفه‌ای را در خانه به کاربرانشان داده‌اند و توانسته‌اند برای عملی کردن وعده‌هایشان، محصولات متنوعی را راهی بازار کنند.

یکی از محصولات ورزشی جدید، Mirror با قیمت ۱٬۴۹۵ دلار است؛ نمایشگری طویل که روی دیوار قرار می‌گیرد و می‌توان از آن به‌عنوان مربی تناسب اندام تعاملی استفاده کرد. این نمایشگر به کاربران امکان می‌دهد که ورزش کردن خود را به‌صورت زنده استریم کنند و از سوی بینندگان، به‌صورت آنی، بازخورد دریافت کنند (شرکت Tonal محصولی را برای رقابت با Mirror ساخته است که البته از طراحی قطوری بهره می‌برد).

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Solar Charged Jacket

ژاکتی که در تاریکی، می‌درخشد

Vollebak که استارتاپی بریتانیایی است و در زمینه‌ی محصولات ورزشی فعالیت می‌کند، به‌تازگی موفق به ساخت ژاکتی جالب به نام Solar Charged Jacket شده که ۳۵۰ دلار قیمت دارد و در تاریکی می‌درخشد.

این ژاکت همان‌طور که از نامش پیدا است، دارای پوششی فسفرسنت (شب‌رنگ) بوده که در طول روز نور خورشید را جذب می‌کند و شب‌هنگام، آنچه را که استیو تیدبال، مدیرعامل Vollebak از آن به‌عنوان «انرژی سبز کریپتونی» یاد می‌کند، آزاد می‌نماید.

یکی از جالب‌ترین نکات مربوط به Solar Charged Jacket این است که می‌تواند از هر منبعی، نور را جذب کند و این ماجرا تنها به نور خورشید محدود نمی‌شود؛ برای مثال کاربر می‌تواند با استفاده از نور فلاش گوشی خود، الگوهای موجود روی این ژاکت را ببیند. از طرف دیگر، این ژاکت جنبه‌ی امنیتی نیز دارد؛ چرا که افرادی که دوست دارند شب‌هنگام به دوچرخه‌سواری بپردازند، خیالشان از بابت تصادف نکردن با ماشین‌ها تا حد زیادی راحت می‌شود.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

3M™ Smog-Reducing Granules

ماده‌ای مخصوص برای کاهش آلودگی ناشی از دود

دود یکی از کشنده‌ترین قاتلان در سراسر دنیا است. این آلودگی که منبع اصلی‌اش به اگزوز خودروها و فعالیت کارخانه‌ها بر می‌گردد، سالانه باعث بروز بیماری‌هایی تنفسی هزاران نفر می‌شود و آنان را به کام مرگ می‌کشاند.

شرکت کالیفرنیایی 3M موفق به ساخت ماده‌ای ویژه شده است که به‌صورت پوشش در دودکش‌ها از آن استفاده می‌شود. این ماده وقتی که در معرض اشعه‌ی ماورای بنفش خورشید قرار می‌گیرد، ذرات دود را در هم می‌شکند تا بارش باران بتواند به‌راحتی آن‌ها را بشوید، عملی که در نهایت کاهش آلودگی را به دنبال دارد.

پس از عرضه‌ی رسمی این ماده به بازار، چندین شرکت از آن در محصولات خود استفاده کردند. شرکت 3M مدعی است که میزان استفاده از این ماده در محصولات شرکت Malarkey می‌تواند آلودگی هوا را به اندازه‌ی ۱۰۰ هزار درخت کاهش دهد. این شرکت همچنین از پیش‌بینی‌هایش برای رساندن این رقم به ۲۰۰ و ۴۰۰ هزار درخت در سال‌های آتی خبر داده است.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

MODEL 3 Smart Water Heater

آب‌گرم‌کنی هوشمند و کارآمد

اکثر آبگرمکن‌های امروزی انرژی زیادی مصرف می‌کنند که این کار در نهایت، باعث بالا رفتن مبلغ قبوض برق خانواده‌ها می‌شود. طراحان شرکت Heatworks پس از ماه‌ها تلاش موفق به ساخت آبگرمکنی به نام MODEL 3 Smart Water Heater شده‌اند که ظاهرا قرار است این مشکل مهم را برطرف کند.

MODEL 3 برخلاف دیگر آبگرمکن‌ها (که به‌طور معمول با بهره‌گیری از قطعاتی فلزی، آب را در داخل مخزن خود گرم می‌کنند) جریان الکتریکی را به درون آب می‌فرستد و در مدت‌زمانی کوتاه آن را گرم می‌کند؛ در ضمن، این پروسه در آن زمانی که فرد به آب گرم نیاز داشته باشد، در بازه‌ای کوتاه صورت می‌پذیرد.

دارندگان MODEL 3 می‌توانند با استفاده از یک اپلیکیشن مخصوص، از میزان آب مصرف‌شده مطلع شوند و حتی حداکثر دما را برای آن تعیین کنند. این افراد همچنین می‌توانند تعداد دفعات دوش گرفتن را نیز محدود کنند، تمامی این کارها سرانجام به کم شدن هزینه‌ها ماهانه‌ی مربوط به قبوض منتهی خواهد شد. این آبگرمکن با قیمت ۷۹۹ دلار از اکثر آبگرمکن‌های معمولی بازار گران‌قیمت‌تر است، اما ویژگی‌هایی که برای کنترل مصرف انرژی ارائه می‌دهد، می‌تواند در بلندمدت هزینه‌ی زیادش را جبران کند. سازنده‌ی این آبگرمکن مدعی است که MODEL 3 می‌تواند در طول یک سال، هزینه‌های یک خانواده‌ی معمولی چهارنفره را به میزان ۲۴۰ دلار کاهش دهد.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Zipline نسل دوم

نسل جدید پهپادهای شرکت زیپ‌لاین

Zipline در سال ۲۰۱۶ با عرضه‌ی نخستین پهپادهای کمک‌کننده در شرق آفریقا، توانست توجهات را به سمت خود جلب کند. این پهپاد روند خون‌رسانی و تجهیزات پزشکی حیاتی را به برخی از دورافتاده‌ترین جوامع بشری، تسریع کرد.

شرکت کالیفرنیایی زیپ‌لاین امسال اقدام به ساخت نسل دوم این پهپادها کرد که می‌تواند اشیایی به وزن ۱.۷ کیلوگرم را با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت تا مسافت ۱۶۰ کیلومتر حمل کند. این ارقام، Zipline نسل دوم را به سریع‌ترین و کاربردی‌ترین پهپاد تجاری کمک‌رسان در دنیا تبدیل می‌کند. این پهپاد می‌تواند به‌صورت روزانه، ۵۰۰ بار عمل تحویل بار را انجام دهد که این میزان نسبت به نسل قبل، ۵۰ بار بیشتر شده است.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Harry Potter Coding Kit

گجتی که به کودکان، نحوه‌ی کدنویسی را آموزش می‌دهد

دنیای هری پاتر تاکنون بارها و بارها برای جلب کردن نظر کودکان به مطالعه، مورداستفاده قرار گرفته است. حال Kano (سازنده‌ی کیت کامپیوتری مخصوصی که مورد استقبال بسیاری از کودکان قرار گرفت) با معرفی محصولی جدید، اعلام کرده است که قصد دارد کودکان را به کدنویسی علاقه‌مند کند.

Harry Potter Coding Kit نام این گجت به فرم چوب‌دستی است که ۱۰۰ دلار قیمت دارد و کاربرانش را برای انجام مسابقاتی در یک دنیای مجازی جادویی ترغیب می‌کند و آن‌ها را برای کدنویسی وِردها به چالش می‌کشد.

سازنده‌ی این گجت برای ساخت آن با جی.کی رولینگ و شرکت برادران وارنر همکاری کرده است.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

LG CineBeam Laser 4K Projector

پروژکتوری بزرگ برای تماشای فیلم و سریال با کیفیت بالا در خانه

هرچه قیمت بلیت فیلم‌ها بیشتر می‌شود،‌ برخی از طرفداران سینما کم‌کم به تماشای فیلم‌ها در خانه‌ی خود روی می‌آورند. هم‌اکنون پروژکتورهای زیادی در بازار موجودند که شاید هیچ‌یک نتوانند تجربه‌ی غنی حضور در سینما را به کاربر هدیه دهند؛ اما ال‌جی با محصولی جدید در نظر دارد تا تجربه‌ی فیلم‌دیدن در خانه را به کاری هیجان‌انگیز تبدیل کند.

LG CineBeam Laser 4K در حقیقت پروژکتوری ۲٬۹۹۹ دلاری است که از لیزر برای تاباندن پرتورها روی صفحه‌ یا دیواری ۱۵۰ اینچی بهره می‌گیرد و می‌تواند تجربه‌ی تماشای محتوای 4K را به کاربر ارائه دهد.

یانگ کیم، سرپرست توسعه‌ی پروژکتور در شرکت ال‌جی الکترونیکس، در این زمینه می‌گوید: «ما برای ساخت این پروژکتور هدفی عمده را دنبال می‌کردیم؛ اینکه بتوانیم تجربه‌ی مشاهده‌ی محتوای 4K را در محصولی کاربردی و قابل‌حمل ارائه دهیم».

کاربران می‌توانند محتوای ویدئویی را از سرویس‌های استریم بزرگ و محبوبی نظیر Netflix و Hulu روی پروژکتور خود پخش کنند. این پروژکتور همچنین با کنسول‌های مخصوص بازی‌های ویدئویی نیز همگام‌سازی می‌شود و می‌تواند تجربه‌ای تکرارنشدنی از بازی کردن را به گیمر هدیه دهد. LG CineBeam Laser 4K با دارا بودن ۶.۸ کیلوگرم وزن به‌راحتی قابل‌حمل است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای سینما رفتن باشد، گرچه خیلی‌ها هنوز هم تجربه‌ی حضور در سینما و خوردن پاپ‌کورن را با هیچ‌چیز دیگری عوض نمی‌کنند.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Lovevery Play Kits

نوعی اسباب‌بازی مخصوص که به همراه کودک، تکامل پیدا می‌کند

برای یک کودک، اسباب‌بازی‌ بیشتر از صرفا یک وسیله‌ی مخصوص بازی است و تا زمانی که این وسایل دارای طراحی هدفمند و درستی باشند، می‌توانند به‌عنوان ابزاری برای آغاز نخستین مراحل تکامل ذهن کودک،‌ مورداستفاده قرار گیرند. دقیقا به همین دلیل، کیت‌های مخصوص بازی Lovevery ساخته شده‌اند که به کودکان در هر مرحله از رشدشان، کمک می‌کنند و کودک می‌تواند به‌خوبی با آن‌ها تعامل برقرار کند.

دسته‌ای از این کیت‌ها که مخصوص نوزادان تازه‌متولد‌شده تا هشت‌هفته‌ای ساخته شده‌اند، دارای موارد مختلفی از جمله کارت‌هایی شامل تصاویر سیاه و سفید با کنتراست بالا هستند تا بینایی کودک را تحریک کنند. کیت دیگری که مخصوص کودکان هفت تا هشت‌ماهه است، از یک پازل ساده بهره می‌برد تا از این طریق، مهارت‌های حرکتی و حل مسئله‌ی کودک را تقویت کند. والدین می‌توانند با پرداخت ۸۰ دلار، پک دوماهه‌ی این اسباب‌بازی را خریداری کنند، آنان همچنین می‌توانند با پرداخت ماهانه ۳۶ دلار، ماه به ماه به تمامی کیت‌ها دسترسی پیدا کنند.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Monopoly: Cheaters Edition

بهشتی برای قانون‌شکنان

وقتی که همه‌ی افراد شرکت‌کننده در بازی مونوپولی، آن را مطابق قوانین انجام دهند، تجربه‌ی بازی سخت می‌شود؛ اما تقلب کردن در این بازی به‌طرز عجیبی رایج شده است. بازیکنان از بانک دزدی می‌کنند، از برخی موانع بی‌دلیل می‌گذرند و... . از همین‌رو شرکت Hasbro درصدد ساخت بازی جدیدی برآمد؛ بازی‌ای ۲۰ دلاری به نام Monopoly: Cheaters Edition که بهترین جا برای قانون‌شکنان است.

در این بازی چند کارت مخصوص به نام «کارت تقلب» وجود دارد که بازیکنان را تشویق می‌کنند تا در ازای مقدار مشخصی پول، دیگران را گول بزنند. اما افرادی که در حین انجام تقلب گیر بیافتند، با برخی عواقب ناگوار مواجه می‌شوند.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Nintendo Labo

جایی که گیمرها می‌توانند تعامل بیشتری با کنسول خود داشته باشند

به‌طور معمول، تمامی لذت ناشی از تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی، از طریق نمایشگر به گیمر منتقل می‌شود. اما شرکت نینتندو مدتی پیش گجتی جدید را به نام Nintendo Labo با قیمت ۶۰ دلار تولید کرد که به گیمرها امکان می‌دهد خودشان کنترلرهای کنسول Switch را با استفاده از مقوا بسازند.

کنترلرهای Labo که از آن‌ها به‌عنوان Toy-Con یاد می‌شود، شامل موارد مختلفی از جمله یک پیانو با ۱۳ کلید و البته یک فرمان می‌شوند و می‌توانند لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برای دارندگان کنسول سوئیچ رقم بزنند. وقتی که Toy-Conها ساخته و به کنترلر استاندارد کنسول متصل شدند، می‌توان از آن‌ها در مینی‌گیم‌های زیادی از جمله ماهی‌گیری یا ماشین‌سواری استفاده کرد.

نینتندو می‌گوید که هدفش از ساخت این ابزار، ترکیب گیم‌پلی فیزیکی و دیجیتالی بوده است. گرچه اسباب‌بازی‌های این‌چنینی که به وسایل الکترونیکی متصل می‌شوند، ابزار جدیدی به‌حساب نمی‌آیند؛ اما Labo در دنیای بازی‌های ویدئویی محصولی منحصربه‌فرد است. شرکت نینتندو توانسته است از زمان عرضه‌ی Labo به بازار در آوریل ۲۰۱۸، ۱.۳۹ میلیون واحد را از آن به فروش برساند.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Samsung 2018 QLED TV

تلویزیونی که با دیوار، ادغام می‌شود

تلویزیون‌های رده‌بالای امروزی، تجربه‌‌ای غنی را از تماشای محتوای ویدئویی با کیفیت بالا ارائه می‌دهند و کاربر می‌تواند از تماشای سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌ها و حتی انجام بازی‌ها، حسابی لذت ببرد. اما چنین تلویزیون‌هایی وقتی خاموش شوند، تنها جعبه‌های سیاه‌رنگ بی‌جانی هستند که روی دیوار دیده می‌شوند.

به‌لطف جدیدترین محصول از رده‌ی تلویزیون‌های 4K QLED سامسونگ که قیمت پایه‌ی آن به ۱٬۰۹۹ دلار می‌رسد، این جعبه‌های سیاه‌رنگ جلوه‌ی جذابی به‌خود می‌گیرند. با فعال‌سازی حالتی جدید به نام Ambient Mode، نمایشگر این تلویزیون، برخی آثار هنری، گزارش‌های آب‌و‌هوایی یا تصاویر شخصی کاربر را به‌نمایش می‌گذارد.

کاربر می‌تواند کاری کند که این تلویزیون، حالتی مانند دیوار پشت سرش را به خود بگیرد و به‌نوعی با آن ادغام شود. این تلویزیون در کنار موارد یادشده، دارای تنوع بالایی از درگاه‌ها است و کاربر نباید از این حیث، نگران باشد.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Sonos Beam

اسپیکری که می‌تواند جایگزین کنترل تلویزیون شود

کسانی که علاقه‌ی زیادی به تماشای تلویزیون دارند، همواره با مشکل مربوط به کنترل دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و از آنجایی که امروزه اکثر دستگاه‌ها دارای کنترل مخصوص به خود هستند، این موضوع برای افراد بسیاری آزاردهنده است. ساندبار ۳۹۹ دلاری Sonos Beam در نظر دارد تا با بهره‌گیری از راه‌حلی ساده، جایگزین تمامی این کنترل‌ها شود: صدای کاربر.

به‌جای فشار دادن یک دکمه برای خاموش کردن تلویزیون یا کم و زیاد کردن میزان صدا، کاربران می‌توانند به‌سادگی و با فرمان صوتی از Sonos Beam بخواهند که کار موردنظرشان را انجام دهد. این ساندبار با بسیاری از تلویزیون‌های امروزی همگام‌سازی می‌شود و از دستیارهای هوشمندی نظیر الکسا و سیری هم پشتیبانی می‌کند.

Beam همچون بسیاری دیگر از محصولات شرکت Sonos، کیفیت صدای تحسین‌برانگیزی را ارائه می‌دهد. طراح این ساندبار می‌گوید که هدف آن‌ها این بوده است تا کیفیت صدای بالا را به اتاق نشیمن بیاورند؛ جایی که اعضای خانه، بیشتر وقت‌شان را در آنجا می‌گذرانند.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Boosted Mini

اسکیت‌بوردی برقی با قابلیت حمل آسان

اسکیت‌بوردها بیشتر از هرچیز دیگری به‌خاطر مفرح بودن شناخته شده‌‌اند و مدل‌های برقی آن‌ها تفاوت محسوسی با مدل‌های سنتی دارند؛ اسکیت‌بورد‌های برقی مجهز به باتری و موتور هستند و کاربران را قادر می‌سازند تا مسیر‌های کوتاه را در مدت‌زمانی کمتر، طی کنند.

جدیدترین مدل از اسکیت‌بوردهای شرکت Boosted با نام Mini، یکی از بهترین اسکیت‌بوردهای برقی به‌شمار می‌آید، ۶.۸ کیلوگرم وزن و ۷۵ سانتی‌متر طول دارد و کاربران برای خرید آن باید ۷۵۰ دلار بپردازند. این اسکیت‌بورد نسبت به رقبایش کوچک‌تر و سبک‌تر است و همین موضوع، حمل کردن آن را ساده می‌کند.

در کنار همه‌ی این‌ها، Boosted Mini می‌تواند به سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت برسد. با این‌همه نباید فراموش کرد که سفر با اسکیت‌بورد‌های برقی، مناسب هرکسی نیست؛ جاده‌های پرترافیک می‌توانند برای اسکیت‌بورد‌سواران خطرآفرین باشند و باتری‌های پرظرفیتی که Boosted در محصولش استفاده کرده است، قبلا با مشکلات مربوط به داغ کردن بیش از حد مواجه بوده‌اند و این موضوع می‌تواند خطرناک باشد. مدیرعامل Boosted از Mini به‌عنوان «یک تسلا که می‌توانید داخل کوله‌پشتی خود بگذارید» یاد می‌کند.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Carry-on Closet

محصولی فراتر از یک چمدان ساده

دسته‌کردن لباس‌ها در داخل چمدان و خارج کردن دوباره‌ی آن‌ها برای افراد بسیاری خصوصا کسانی که سفرهای کاری زیادی دارند، امری عذاب‌آور است. اما چه می‌شد اگر می‌توانستید در سفر خود، یک کمد لباس را با خود ببرید؟ این موضوع، درواقع ایده‌ی اصلی ساخت چمدانی ۱۹۹ دلاری به نام Carry-on Closet است که کار ساخت آن را Solgaard Design انجام داده و هدف‌های جالبی برای آن در سر دارد.

در حالت عادی این محصول شبیه به یک چمدان معمولی به‌نظر می‌رسد، اما با نگاهی به داخل آن متوجه حضور مجموعه‌ای قفسه‌های انعطاف‌پذیر خواهید شد که در طول سفر، لباس‌ها را به‌صورت دسته‌دسته و کاملا مرتب، حفظ می‌کنند و وقتی مسافر به مقصدش رسید، می‌تواند چمدان را به‌راحتی باز کند.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Gravity Jet Suit

لباس مرد آهنی در دنیای واقعی

اگر پرندگان می‌توانستند همچون انسان‌ها به اتفاقات عجیب خیره شوند، پس از دیدن این محصول، قطعا چنین کاری را انجام می‌دادند. Gravity Industries که استارتاپی بریتانیایی به‌شمار می‌آید لباسی پرنده را تولید کرده است که ما را به یاد مرد آهنی می‌اندازد.

این لباس دارای سیستمی با قدرت ۱٬۰۵۰ اسب بخار متکی به پنج موتور مینی‌جت است که چهارتای آن‌ها به دست فرد متصل می‌شوند و یک موتور باقی‌مانده نیز در کوله‌پشتی لباس قرار می‌گیرد. با این لباس پرنده می‌توان با سرعتی بالغ بر ۸۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کرد و کسانی که از توانایی بدنی بالایی برخودار باشند، می‌توانند به‌راحتی نحوه‌ی کار با آن را یاد بگیرند.

این لباس پرنده در حال حاضر قیمتی بسیار بالا دارد (۴۴۰ هزار دلار) و صدای بسیار زیادی نیز تولید می‌کند. سازندگان امیدوارند تا با جذب سرمایه‌، بتوانند تعداد بیشتری از آن را با قیمت کمتر تولید کنند.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Lumos Kickstart Helmet

کلاه مخصوص دوچرخه‌سواری مجهز به چراغ‌های LED

دوچرخه‌سواری در تاریکی می‌تواند کار خطرناکی باشد و به‌همراه نداشتن چراغ، می‌تواند به قیمت تصادف با ماشین‌ها برای فرد تمام شود. یو-ون دینگ فردی است که همواره با چنین مشکلی مواجه بوده و نتوانسته در بازار، راه‌حلی منطقی برای آن پیدا کند؛ پس خودش شروع به فکر کردن برای ساخت محصولی جدید کرد؛ وی در اظهاراتش می‌گوید که: «هدفم تنها این بود که با سلامت کامل، از نقطه‌ی A به B برسم».

در نهایت وی موفق به ساخت کلاهی ۱۸۰ دلاری به نام Lumos Kickstart Helmet شد که به چراغ‌های LED مجهز شده است و نه‌تنها میزان دیده‌شدن دوچرخه‌سواران را در جاده‌ها برای راننده، بیشتر می‌کند؛ بلکه می‌تواند به‌هنگام پیچیدن دوچرخه‌سوار به سمت راست یا چپ، شروع به چشمک زدن کند.

دوچرخه‌سواران می‌توانند با استفاده از یک دکمه‌ی بی‌سیم که روی فرمان دوچرخه‌شان قرار می‌گیرد سیگنال چرخیدن به راست یا چپ را برای کلاه مخابره کنند؛ کاربران همچنین می‌توانند این کلاه را با اپل واچ خود همگام‌سازی کنند تا به هنگام چرخاندن دست یه سمت راست یا چپ، سیگنال مربوط به برای کلاه ارسال و کلاه شروع به چشمک زدن کند.

این کلاه در ابتدا توانست در کیک‌استارتر ۸۰۰ هزار دلار سرمایه جذب کند و بعدها به نخستین کلاه مجهز به چراغ LED تبدیل شد که از طریق فروشگاه اپل به فروش می‌رسید.

برترین نوآوری‌های سال 2018 از نگاه مجله Time - قسمت دوم و پایانی

Thor ET-One

کامیونتی برقی برای رقابت با تسلا

۳ میلیون کامیونت حاضر در جاده‌های آمریکا نقش مهمی را در اقتصاد ملی این کشور ایفا می‌کنند. اما نباید فراموش کنیم که این خودروها برای محیط زیست مضر هستند، چراکه میلیون‌ها تن آلودگی کربنی را وارد هوا می‌کنند. یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌ها برای این مشکل، کامیونتی جدید به نام ET-One است که توسط استارتاپ کالیفرنیایی Thor ساخته شده و بیش از ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارد.

این کامیونت که هنوز تنها نمونه‌ی اولیه‌ی آن ساخته شده است، بیش از ۳۶ تن وزن دارد و با یک بار شارژ، می‌تواند مسیری ۴۸۲ کیلومتری را طی کند. البته نباید فراموش کرد که Thor در بازار کامیونت‌های برقی تنها نیست و این شرکت باید با رقبای قدری نظیر تسلا به رقابت بپردازد.

تایم در کنار این موارد، از محصولات دیگری نیز به‌عنوان برندگان افتخاری رقابت امسال نام برده است. از میان آن‌ها می‌توان به قفل هوشمند ۲۷۹ دلاری August Smart Lock Pro اشاره کرد که به اینترنت متصل می‌شود و از طریق یک اپلیکیشن موبایلی قابل‌کنترل است؛ کاربر می‌تواند با بهره‌گیری از گوشی خود، قفل درهای خانه را باز و بسته کند. محصول دیگر، دوربین EOS R کانن است که برچسب قیمت ۲٬۲۹۹ دلاری دارد و می‌تواند با بهره‌گیری از ویژگی‌های متنوع، تصاویر باکیفیتی را ثبت کند.

Embr Wave یکی دیگر از برندگان افتخاری امسال است؛ این محصول در حقیقت یک دستبند هوشمند ۲۹۹ دلاری است که به تغییر دمای بدن کمک می‌کند؛ کاربر آن را به اطراف مچ خود می‌پیچد و این دستبند می‌تواند آن قسمت از مچ را که از لحاظ دمایی، یکی از حساس‌ترین جاهای بدن است، سرد یا گرم کند. در نتیجه حس گرما یا سرما به مغز القا می‌شود و فرد تغییردما را حس می‌کند.

از میان دیگر محصولات افتخاری، می‌توان به تخت‌خوابی برای خواب بهتر، یک پای مصنوعی با ویژگی‌های متنوع، یک چاپگر سه‌بعدی ساخت اچ‌پی با توانایی تولید انبوه اشیای فلزی، نوعی صندلی مخصوص برای آرام‌گرفتن کودکان و نوعی شارژر USB جالب اشاره کرد.

نظر شما در مورد برترین محصولات نوآورانه‌ی سال ۲۰۱۸ چیست؟ شما بیشتر از همه، به کدام‌یک از این محصولات علاقه‌مندید؟ دیدگاه‌های خود را با زومیت در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم