تردد در برج پرنده نگری تالاب میقان اراک ممنوع شد


تردد در برج پرنده نگری تالاب میقان اراک ممنوع شد

به گزارش ایرنا، نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در این نشست گزارشی از جزئیات استقرار برج پرنده نگری تالاب میقان اراک ارایه کرد وطبق مستندات اعلام شد که سازه این برج غیراصولی و ناایمن است و استفاده از آن می تواند خطر آفرین...

به گزارش ایرنا، نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در این نشست گزارشی از جزئیات استقرار برج پرنده نگری تالاب میقان اراک ارایه کرد وطبق مستندات اعلام شد که سازه این برج غیراصولی و ناایمن است و استفاده از آن می تواند خطر آفرین باشد.
بر اساس مصوبه شورای فنی استان مرکزی مقرر شد نتیجه نهایی در خصوص ترمیم و بهسازی و با جایگزینی این برج با سازه دیگر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی تصمیم گیری شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در نشست شواری فنی استان مرکزی گفت: بر اساس مصوبه سال 95 هیات دولت دستگاه های دولتی مکلف هستند 20 درصد از مصارف انرژی خود را به انرژی های تجدید پذیر و نو اختصاص دهند.
«رقیه یادگاری» افزود: هدف از این مصوبه استفاده بیشتر از پنل های خورشیدی است تا دستگاه های اجرایی بخشی از انرژی خود را از طریق استقرار تاسیسات انرژی خورشیدی تامین کنند.
وی بیان کرد: شرکت توزیع برق استان باید 20 دستگاه پرمصرف برق را شناسایی کند و هزینه استقرار 20 درصد انرژی های تجدید پذیر با استفاده از پنل های خورشیدی را در این دستگاه ها بررسی کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: به زودی استقرار چند دستگاه پنل خورشیدی در استان مرکزی به صورت آزمایشی آغاز می شود.
یادگاری عنوان کرد: پیگیری های برای تامین اعتبار این مهم در بودجه 98 با جدیت صورت می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برج پرنده نگری تالاب میقان اراک مشکلات جدی دارد که این نواقص توسط نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی شناسایی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: استفاده از این برج بر اساس بررسی های صورت گرفته برای مردم خطر آفرین است و باید تابلوهای هشدار دهنده نیز به زودی در این مکان نصب شود.
یادگاری اظهار داشت: درصورت نبود امکان ترمیم و جابه جایی این برج باید جایگزینی آن با سازه ایمن دیگر دنبال شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تامین برق بیش از 710 هزار مشترک این استان از طریق حدود 20 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف زمینی و هوایی و 16 هزار دستگاه پست هوایی و زمینی تامین صورت می گیرد.
«محمد اله داد» افزود: استان مرکزی در حوزه انرژی های تجدید پذیر پنج مگاوات نیروگاه خورشیدی و برق آبی در اراک و دلیجان در دست اجرا دارد که به زودی به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: استفاده از انرژی های نو نقش موثری در حفظ محیط زیست، صرفه جویی و استفاده در زمان بحران ها دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: چشم انداز این شرکت برای سال 1404، تامین برق پایدار، با کیفیت، اقتصادی و به صورت هوشمند و غیرحضوری است.
اله داد تصریح کرد: حدود 12 هزار کنتور هوشمند فعال با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال تاکنون در این استان نصب شده است.
وی بیان کرد: 2 هزار کیلومتر از شبکه های سیمی این استان که در معرض خاموشی و مواجه با درختان بوده اند که از طریق کابل خودنگه دار جایگزین شده و بیش از 50 هزار کنتور فرسوده تعویض شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: 60 میلیارد ریال اعتبار مصوب در سال گذشته در حوزه این شرکت پیش بینی شد که 36 میلیارد ریال تخصیص یافت و امسال نیز از 42 میلیارد ریال اعتبار مصوب 24 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
اله داد بیان کرد: یکی از چالش های مهم در تامین اعتبار بحث ردیف 3 در خصوص طرح ساماندهی سیستم برق رسانی بازار تاریخی اراک است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: این طرح را نمی توان متوقف کرد و از سه میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده امسال تنها 190 میلیون ریال تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: 850 متر مسیر اصلی تردد در بازار اراک باید کانال کشی شود که تاکنون 150 متر با عرض 1 در 60 و ارتفاع 2 در 60 انجام شده و تکمیل این مسیر حدود 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
اله داد یادآور شد: شرکت توزیع برق استان مرکزی در انجام خدمات خود به دلیل افزایش قیمت ها، سختی در تامین کالاهای مورد نیاز و وصول مطالبات با چالش های جدی همراه است.
وی گفت: مطالبات شرکت توزیع برق استان مرکزی از یکهزار و 500 میلیارد ریال در سال گذشته به یکهزار و 700 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
در نشست شورای فنی استان مرکزی شرکت دانش بنیان انرژی های نوین گزارشی از احکام مصوب و قوانین تشویقی در حمایت از توسعه منابع انرژی های تجدید پذیر ارایه کرد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من