دانشگاه قم؛ میزبان کنفرانس بین‌المللی محاسبات و سامانه‌های توزیعی


دانشگاه قم؛ میزبان کنفرانس بین‌المللی محاسبات و سامانه‌های توزیعی

اولین کنفرانس بین‌المللی محاسبات و سامانه‌های توزیع شده (DCS) از چهارم تا ششم آذرماه امسال در دانشگاه قم برگزار می شود.

‌به گزارش ایسنا، دکتر عسکر دیرباز، رییس دانشگاه قم با اعلام این خبر اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی محاسبات و سامانه‌های توزیع شده (DCHPC۲۰۱۸) با هدف آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین متدهای پژوهشی انجام یافته در حوزه علوم کامپیوتر برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و ضرورت‌های علمی کشور، دانشگاه‌ها باید بحث پژوهش بر مبنای دستاوردهای جدید علمی را در دستور کار خود قرار دهند، به همین دلیل دانشگاه قم به عنوان دانشگاه جامع استان قم بنا بر رسالت علمی و پژوهشی خود اولین کنفرانس بین‌المللی محاسبات و سامانه‌های توزیع شده را به منظور فراهم کردن فرصتی برای طرح ایده‌های نوآورانه پژوهشگران در فضای بین‌المللی ساماندهی کرده است.

رییس دانشگاه قم عنوان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این کنفرانس گستردگی جغرافیایی و بین‌المللی آن است، به عبارتی در این کنفرانس محققان مرتبط با این رشته از حداقل ۱۷ کشور شامل ایران، مالزی، قزاقستان، عراق، پاکستان، کانادا، فرانسه، لهستان، آلمان، استرالیا، هندوستان، چین و تونس شرکت کرده‌اند و یا مشارکت داشته‌اند؛ این محققان با عناوین کمیته علمی، سخنران کلیدی، داور و یا نویسنده با این کنفرانس همکاری داشته‌اند.

وی اظهار کرد: این کنفرانس یکی از بزرگترین رویدادهای بین‌المللی در حوزه فنی و مهندسی است که سعی داریم بطور دوسالانه در دانشگاه قم و با همکاری نهادها و انجمن‌های علمی مرتبط تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام دکتر فراهانی فرد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم نیز افزود: برگزاری همایش های بین‌المللی، در راستای ایجاد نشاط علمی و ارتقای رتبه علمی دانشگاه از اهداف مهم معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه قم است.

وی افزود: دانشگاه قم با این هدف و با هدف افزایش آگاهی در زمینه علوم کامپیوتر، اقدام به برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی محاسبات و سامانه‌های توزیع شده کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه از دیگر اهداف این همایش، ارتقای سطح علمی شرکت کنندگان از طریق برگزاری کارگاه‌های علمی و پژوهشی است، افزود: از ویژگی‌های این همایش حضور دانشمندان بین‌المللی و برجسته حوزه محاسبات توزیع است؛ همچنین در این همایش اساتید بزرگی همچون دکتر عیسی‌زاده حضور دارند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان