تجهیز و به روز رسانی کتابخانه‌های مساجد


تجهیز و به روز رسانی کتابخانه‌های مساجد

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: طرح بیمه کتابداران و تجهیز و به روز رسانی کتابخانه‌های مساجد در دست اجراست.

تجهیز و به روز رسانی کتابخانه‌های مساجدبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی در نشست کتابداران مساجد افزود: با توجه به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی اصلی فعالیت کتابخانه‌ها در کشور هستند و با توجه به ظرفیت کتابخانه‌های مساجد درصدد اجرای طرح‌های حمایتی در این باره هستیم.

وی گفت: کتابخانه‌ها جزو کارکرد‌های اولیه مساجد بودند همچنان که پیامبر اسلام (ص) اهل مطالعه و علم آموزی بودند.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی افزود: ۱۴ هزار کتابخانه در مساجد کشور فعالیت دارند که حدود ۷ هزار باب آن‌ها دارای قفسه باز و حدود ۷ هزار باب دیگر نیز مخزن دار هستند.

وی گفت: کتابداران کتابخانه‌های مساجد کشور بدون دریافت دستمزد، مخلصانه و با عمق وجود در خدمت مساجد و مردم هستند.

دبیر ستاد کانون‌های مساجد در ادامه با بیان اینکه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرای طرح شنبه‌ها با کتاب را در ایام هفته کتاب و کتابخوانی در ۲۰۰ مسجد کشور آغاز کرده است، افزود: ارسال ۴۰ کامیون کتاب به نقاط مختلف کشور از اقدامات مهم دیگر این ستاد در هفته کتاب و کتابخوانی بوده است.

وی در ادامه درباره مجوز تأسیس و فعالیت کتابخانه ها، گفت: من این موضوع را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفته ام که نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی اصلی تأسیس و رسمیت بخشی به کتابخانه‌ها است و ما از همه کتابداران می‌خواهیم این موضوع را در کتابخانه‌های مساجد جدی بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی