عبدالمهدی باید تعداد نیرو‌های آمریکایی در عراق را فاش کند


عبدالمهدی باید تعداد نیرو‌های آمریکایی در عراق را فاش کند

یکی از مسئولان «جنبش اسلامی» عراق از نخست‌وزیر این کشور خواست تا تعداد نیرو‌های آمریکایی موجود در عراق را فاش کند.

خبرگزاری فارس: «حسین الاسدی» یکی از مسئولان جنبش اسلامی عراق سه‌شنبه شب گفت که ا. مکان ندارد که نیرو‌های آمریکایی در هیچ نقطه‌ای از عراق با نیرو‌های الحشد الشعبی برخورد داشته باشند.

به گزارش المیادین، الاسدی ضمن انتقاد از حضور نیرو‌های آمریکایی از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق خواست تا فاش کند که چه تعداد از نیرو‌های آمریکایی در عراق مستقر هستند.

آمریکایی‌ها که در سال ۲۰۱۱ به دلیل شکست‌ها و ناکامی‌های مکرر مجبور به ترک خاک عراق شده بودند، در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف بار دیگر وارد این کشور شدند.

تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق نیز تاکنون بار‌ها خواستار اعلام آمار رسمی تعداد نیرو‌های آمریکایی حاضر در خاک این کشور و پایگاه‌هایی که در اختیار دارند، شده‌اند.

نائب رئیس اول پارلمان عراق اواسط اکتبر اعلام کرده بود که حضور آمریکا در عراق غیرقانونی است و انتظار می‌رود که پارلمان جدید مصوبه‌ای برای بیرون کردن نیرو‌های آمریکایی داشته باشد.

«حسن الکعبی» به روزنامه لبنانی «الاخبار» گفته بود که یک توافق قبلی در پارلمان عراق در مورد حضور نیرو‌های آمریکایی تصویب شد که بر اساس آن، این حضور باید محدود به آموزش و برخی امور تدارکاتی و نه حضور تعداد زیادی نیرو باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شش محرک قابل تغییر سلامتی کدامند ؟