حکم شرعی استمنا چیست و چطور این گناه را ترک کنیم؟


آیا استمنا گناه کبیره است؟ چطور این گناه کبیره را ترک کنیم؟ حکم شرعی اسمتنا ( خود ارضایی یا جلق ) من هر روز استمنا می کنیم و گرفتار خود ارضایی شده ام. آیا جلق گناه کبیره است؟ راه حلی برای اسمتنا وجود دارد؟ یکی از دوستانم به من گفته : رابطه جنسی با دختری … نوشته حکم شرعی استمنا چیست و چطور این گناه را ترک کنیم؟ اولین بار در مجله تاپ‌ناز‌ پدیدار شد.

حکم شرعی استمنا چیست و چطور این گناه را ترک کنیم؟حکم شرعی استمنا چیست و چطور این گناه را ترک کنیم؟

آیا استمنا گناه کبیره است؟ چطور این گناه کبیره را ترک کنیم؟

حکم شرعی اسمتنا ( خود ارضایی یا جلق )

من هر روز استمنا می کنیم و گرفتار خود ارضایی شده ام. آیا جلق گناه کبیره است؟ راه حلی برای اسمتنا وجود دارد؟ یکی از دوستانم به من گفته : رابطه جنسی با دختری که نامحرم است و نسبتی با انسان ندارد از استمنا کردن بهتر است، آیا این حرف درست است؟ لطفا پاسخ مرا بدهید و من را از این مشکل نجات دهید.

پاسخ اجمالی

خود ارضایی که به آن استمنا هم گفته می شود جزو گناهان کبیره است و حرام است و در آخرت مجازات سنگینی دارد.

بهترین روش برای رهایی از خود ارضایی، ازدواج شرعی دائم و یا موق است و با شرایط خای آن که در رساله های علمیه بیان شده است. اگر ازدواج ممکن نیست می توانید با ورزش کردن، روزه گرفتن و پر کردن اوقات فراغت با استمنا مبارزه کنید تا افراد و جامعه از ضررهای جسمی و روحی آن در امان باشند.

داشتن رابطه جنسی با غیر همسر ( همسر دائم و یا موقت ) به هر شکلی که باشد هم حرام است اگر چه خود این گناه به جهت مصادیق مختلفی که دارد، دارای درجات و مجازات متفاوتی می باشد، اما این که در بین گناهان یکی زشت و دیگری زشت تر سات، مجوز نمی شود که انسان بتواند گناه درجه پایین تری را مرتکب شود.

بخوانید : دلیل خودارضایی مردان متاهل چیست؟

پاسخ تفصیلی

جلق یا خود ارضایی که از آن در متون دینی به استمنا تعبیر می آورند، عبارت است از: این که انسان با خودش کاری کند که از او منی خارج شود (جنب شود) این کار ممکن است با لمس کردن بدن خود، نگاه کردن به منظره های شهوت آلود (عکس، فیلم و …)، یا مطالعه ی کتاب ها و مطالب شهوت انگیز (داستان، رمان و …)، یا گوش دادن به مطالب شهوت انگیز (نوار، تلفن و …) و یا فکر و خیال در امور شهوانی به قصد بیرون آمدن منی، صورت گیرد که در هر صورت حرام است و از گناهان کبیره محسوب می شود.بهترین راه برای خلاصی کامل از استمنا و خود ارضایی، ازدواج شرعی (دائم یا موقت) با شرایط خاص آن که در رساله های عملیه بیان شده است، می باشد. در صورتی که ازدواج ممکن نباشد، می توان از نکاتی که در ذیل می آید با توکل بر خدا بهره جست:

1. برای ترک خود ارضایی تصمیم جدی داشته باشید.

2. از مشاهده ی انواع عکس و فیلم های شهوت انگیز به شدت پرهیز کنید.

3. در انتخاب دوست دقت نمایید و افرادی را برگزینید که مشوق شما در این کار نباشند. همچنین از دوستی های نا مشروع با جنس مخالف جدا خودداری کنید.

4. از خیال پردازی دوری کنید و سعی کنید همیشه مشغول به کارهای مفید باشید ( مطالعه ی کتاب های غیر شهوت انگیز- ورزش سنگین و…) و به یاد داشته باشید بی کاری مسئله ای است که اگر از آن دوری نکنید ممکن است شما را به هر چیزی وادارد.

5. در صورت امکان سعی کنید در جایی تنها نباشید.

6. روزه گرفتن برای کنترل خواسته های نفسانی و تقویت اراده ی شما بسیار مفید است.
اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، سعی کنید پرخوری نکنید و یا حداقل به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.

7. از خوردن غذاهایی که باعث تحریکات جنسی می شود، نظیر موز، شکلات، انجیر، خرما،پیاز، فلفل، تخم مرغ، گوشت قرمز، غذاهای پرچرب و… پرهیز کنید.

8. همیشه مثانه ی خود را خالی نگه دارید.

9. شب و قبل از خوابیندن کمی مطالعه کنید و هرگز به رو نخوابید.

داشتن رابطه جنسی با کسی که همسر شما نیست به هر شکلی که باشد حرام است، اگر چه خود این گناه به جهت مصادیق مختلفی که دارد، دارای درجات و همچنین مجازات متفاوتی می باشد. مثلا گناه زنا شدیدتر از گناه بوسیدن فرد نامحرم است. اما این که در میان این گناهان یکی زشت و دیگری شت است مجوز نمی شود که انسان بخواهد گناه درجه پایین تر را انجام دهد.

بیشتر : “جلق” چیست و جلق زدن چه عوارض دارد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران