قرص تیزانیدین | عوارض مصرف تیزانیدین و اطلاعات دارویی آن


در این مطلب تاپ ناز اطلاعات دارویی، عوارض و موارد مصرف قرص تیزانیدین را برا شما آماده کرده ایم و با کاربردهای این داروی اشنا می شوید. قرص تیزانیدین که نام علمی آن تیزانیدین-Tizanidine می باشد و جزو داروهای شل کننده عضلات است و برای افرادی که بیمار ام اس رنج می برند تجویز می شود و … نوشته قرص تیزانیدین | عوارض مصرف تیزانیدین و اطلاعات دارویی آن...

در این مطلب تاپ ناز اطلاعات دارویی، عوارض و موارد مصرف قرص تیزانیدین را برا شما آماده کرده ایم و با کاربردهای این داروی اشنا می شوید.

قرص تیزانیدین که نام علمی آن تیزانیدین-Tizanidine می باشد و جزو داروهای شل کننده عضلات است و برای افرادی که بیمار ام اس رنج می برند تجویز می شود و همچنین افرادی که آسیب نخاعی دارند این قرص را مصرف می کنند، در این مطلب اطلاعات بیشتری در مورد این دارو می خوانید.

قرص تیزانیدین | عوارض مصرف تیزانیدین و اطلاعات دارویی آنقرص تیزانیدین | عوارض مصرف تیزانیدین و اطلاعات دارویی آن

کاربردهای قرص تیزانیدین

قرص تیزانیدین برای درمان اسپاستیستی عضلانی یا سفتی عضلات در بیماران آسیب نخاعی و ام اس می باشد و مصرف داروی تیزانیدین برای این بیماران، باعث شل شدن عضلات، تسکین درد ناشی از گرفتگی و انقباض عیر ارادی عضلانی یا اسپاسم می شود.

عوارض جانبی تیزانیدین :

خشکی دهان، سرگیجه، افت فشار خون، ضعف، خستگی، اضطراب، بی خواب شدن، استفراغ و تهوع، توهم، سردرد، ضعف عضلانی، افزایش آنزیم های B کبدی و برادیکاردی از عوارض مصرف این قرص هستند که در صورت مشاهده هر کدام از آنها باید با پزشک مشورت کنید.

موارد منع مصرف تیزانیدین :

مصرف تیزانیدین برای افرادی که نارسایی کبد دارند و یا سابقه حساسیت نسبت به دارو (اجزا فرمالاسیون) دارند، توصیه نمی شود. مصرف این دارو برای سالمندان باید به تجویز پزشک باشد. خانم ها در هنگام بارداری و دوره شیردهی طبق دستور پزشک این دارو را مصرف کنند.

توصیه های پزشکی برای تیزانیدین:

هنگام مصرف این دارو از انجام کارهای خطرناکی که نیاز به هوشیاری کامل است (تا هنگام مشخص شدن تاثیرات دارو) خودداری کنید.

برای مصرف این دارو شخص بیمار باید از لحاظ عملکرد کبدی طی ماه های 1، 3 و 6 تحت نظارت باشد.

در صورتی که یک داروی دیگر مصرف می کنید برای پیشگیری از تداخل داروییبا تجویز پزشک این قرص را مصرف کنید.

بعضی از عوارض جانبی این دارو به میزان دوز دارو بستگی دارد که با قطع کردن دارو و یا کاهش میزان دوز تیزانیدین این عوارض رفع می شوند.

این دارو را نباید خودسرانه مصزف کنید و برای طریقه میزان مصرف تیزانیدین با پزشک خود مشورت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان