15 کودک کار در قشم ساماندهی شدند


15 کودک کار در قشم ساماندهی شدند

قشم - ایرنا - رییس اداره بهزیستی قشم گفت: 15 کودک کار با تابعیت ایرانی در جزیره قشم شناسایی و برابر مجوزهای قانونی ساماندهی شدند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل کیانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 85 کودک کار اتباع بیگانه نیز شناسایی شدند که با توجه نبود مجوز قانونی امکان ساماندهی و خدمات‌ رسانی به این افراد از سوی اداره تامین اجتماعی وجود ندارد.
کیانی در ادامه تصریح کرد: یکی از آسیب های اجتماعی قشم کارگران فصلی معتاد است که ورود اینگونه افراد به جزیره امار اعتیاد را افزایش می دهد و بر محیط اطراف نیز تاثیر منفی دارد.
رییس اداره بهزیستی قشم ادامه داد: 2 هزار و 600 معلول در جزیره قشم از طریق بررسی خانه به خانه شناسایی شدند که حدود 1.5 درصد از جمعیت این جزیره را تشکیل می دهند و از خدمات حمایتی این اداره بهره‌مند هستند.
وی اظهار داشت: علت 55 درصد از معلولیت های قشم، ژنتیکی است که ازدواج فامیلی و بی توجهی به مشاوره های پیش از ازدواج باعث ایجاد شده است. که با اقدامات انجام شده روند آن رو به کاهش است.
کیانی افزود: امید است با همکاری سازمان منطقه آزاد و فرمانداری قشم، مشکل مسکن معلولان در آینده ای نزدیک برطرف شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمودار جمعیتی قشم گفت: با توجه به افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری، سالمندی از بحران‌های قطعی است که آینده قشم و کشور را تهدید می‌کند.
رییس اداره بهزیستی قشم خاطرنشان کرد: جزیره قشم با جود سه سمن فعال در حوزه پیشگیری، رتبه دوم استان هرمزگان در مباحث آموزشی و آگاه‌سازی به خود اختصاص داده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت دارد.
7500

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند