آب شرب سنندج از لحاظ کیفیت مشکلی ندارد


آب شرب سنندج از لحاظ کیفیت مشکلی ندارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین محمدی روز چهارشنبه در بازدید از سد قشلاق و تصفیه خانه آب سنندج (واقع در روستای ننله) با حضور خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله به دلیل تغییرات هوا در فصل های بهار و پاییز، لایه بندی آب سد قشلاق...

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین محمدی روز چهارشنبه در بازدید از سد قشلاق و تصفیه خانه آب سنندج (واقع در روستای ننله) با حضور خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله به دلیل تغییرات هوا در فصل های بهار و پاییز، لایه بندی آب سد قشلاق دچار تحولاتی شده که همین عامل در تغییر طعم آب شرب سنندج تاثیرگذار است.
وی با تاکید بر اینکه تغییر در طعم و بوی آب، هیچگونه تاثیری در کیفیت آن ندارد، افزود: اکنون این مرحله پایان یافته و آب شرب سنندج از لحاظ طعم به حالت عادی خود برگشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان، سطح حوزه آبریز سد قشلاق را یک هزار و 50 کیلومتر مربع اعلام کرد و یادآور شد: پوشش گیاهی و کودهای حیوانی اطراف سد، مواد آلی را وارد آب سد می کند که در تغییر طعم آب آن موثر است.
محمدی خواستار بی توجهی مردم به شایعات موجود در فضای مجازی شد و تاکید کرد: تصفیه خانه آب سنندج دارای بهترین تجهیزات آزمایشگاهی است، بنابراین مردم تحت تاثیر این شایعات قرار نگیرند.
وی مقدار آب ذخیره شده سد قشلاق را در سال گذشته در همین مدت، 165 میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: امسال این رقم به 172 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
بازدید از تصفیه خانه آب سنندج در روستای ننله از دیگر برنامه های امروز مدیرعامل شرکت آبفا به همراه خبرنگاران بود.
تصفیه خانه شماره 1 و 2 سنندج در روستای ننله و در فاصله 10 کیلومتری سد قشلاق قرار دارد. این تصفیه خانه ها روزانه به طور متوسط 150 هزار مترمکعب آب تصفیه می کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در حاشیه بازدید از این تصفیه خانه ها اظهار داشت: ظرفیت تصفیه آب در سنندج بیش از نیاز شهروندان بوده و روزانه 70 درصد آب تصفیه شده به مصرف شهروندان می رسد.
محمدی یادآور شد: آب وارد شده به این تصفیه خانه ها از مراحل زباله زدایی، پایش مواد نفتی، تولید و تزریق ازن، گند زدایی، لکه گیری و تزریق کلر عبور کرده تا آب سالم و بهداشتی به مصرف مشترکان برسد.
وی در بازدید از مرکز کنترل و بهداشت آب و فاضلاب سنندج(آزمایشگاه مرکزی) تاکید کرد: این آزمایشگاه یکی از بهترین مراکز آزمایشگاهی آب در کشور است و بر اساس استانداردهای روز دنیا تصفیه آب صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا، استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، دارای 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
100 درصد جمعیت شهری و 350 هزار مشترک از آب شرب سالم و خدمات شرکت آبفا کردستان بهره ‌مند هستند و سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت، دارای 2 تصفیه خانه آب و یک تصفیه خانه فاضلاب است.
7355/6108
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...