کشته شدن 145 کودک در افغانستان بر اثر جنگ در 6 ماه گذشته


کشته شدن 145 کودک در افغانستان بر اثر جنگ در 6 ماه گذشته

کمیسیون حقوق بشر افغانستان اعلام کرد که بر اثر درگیری‌ها در افغانستان در 6 ماه گذشته بیش از 145 کودک افغان جان خود را از دست داده و 1147 کودک دیگر را زخمی کرده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کمیسیون حقوق بشر افغانستان به طرف های جنگ در این کشور نسبت به حقوق کودکان هشدار داد و خواستار مصونیت آنها در این کشور شد.

«نجیب‌الله زدران ببرک‌زی» مسئول بخش کودکان در کمیسیون حقوق بشر افغانستان تصریح کرد که در 6 ماه گذشته تلفات کودکان در این کشور بر اثر درگیری‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: طی 6 ماه گذشته بر اثر درگیری‌ها در این کشور 145 کودک افغان کشته و 1147 کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان در حالی از افزایش آمار تلفات کودکان در این کشور خبر می‌دهد که عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی در این کشور نیز تشدید شده است.


اگر چه در گزارش این کمیسیون به عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی و بمباران هوایی اشاره نشده است اما ده‌ها غیر نظامی افغان در چند ماه اخیر قربانی این حملات شدند.

در عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی در ولایت‌های ننگرهار، کنر، پکتیکا و وردک بارها غیرنظامیان افغان از جمله زنان و کودکان هدف قرار گرفته است.

پیش از این سنای افغانستان نیز کشتار زنان و کودکان در عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی در این کشور را محکوم کرده بود و خواستار رسیدگی دولت به این موضوع شد.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی