تلاش علوم پزشکی شیراز برای کنترل آلودگی شپش


تلاش علوم پزشکی شیراز برای کنترل آلودگی شپش

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارائه خط مشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه پیشگیری و کنترل آلودگی به شپش با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی استان فارس خبر داد.

‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی گفت: تعیین خط مشی پیشگیری، تشخیص و کنترل به هنگام آلودگی به شپش و ارائه به سازمان های همکار مستقیم از جمله اداره کل آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی استان در راستای هم اندیشی و همکاری در توسعه آموزش و ارتقای توانمندی مدیران، مربیان و دانش آموزان در زمینه پیشگیری و کنترل آلودگی به شپش به صورت منسجم ادامه می‌یابد.

او افزود: توانمندسازی خانواده ها در زمینه مدیریت و کنترل آلودگی به شپش از جمله موارد مهم اجرای این خط‌مشی است‌.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: در مواردی که دانش آموز یا کودک مهد دچار آلودگی به شپش باشد، نیاز به غیبت از مدرسه یا مهد و یا کوتاه کردن موی سر وجود ندارد؛ در این موارد آموزش کودک و نوجوان به زبان ساده و خانواده او از نظر چگونگی انجام مراحل درمان آلودگی شپش و بررسی سایر افراد خانواده برای شناسایی و درمان موارد آلوده احتمالی ضروری است‌.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه نیز با توضیح پیرامون خط مشی دانشگاه افزود: با همکاری مشترک دستگاه ها و تلاش مدیریت سلامت جمعیت خانواده و مدارس و گروه مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت، برگزاری دوره های آموزشی و بازآموزی ویژه تیم سلامت شامل پزشکان و مراقبان سلامت در زمینه پیشگیری و کنترل پدیکلوزیس همانند سال های قبل در دستور کار معاونت قرار دارد‌.

محمدرضا کریمی ادامه داد: با انتشار محتوای آموزشی و نماهنگ های تایید شده معاونت بهداشت دانشگاه در سیستم های پیام رسان معتبر می بایست از انتشار اطلاعات غلط جلوگیری کنیم‌.

مدیرگروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه نیز با بیان اهمیت ضرورت انتقال آموزش مدیران و مربیان بهداشت مدارس و مهدها به کودکان، دانش آموزان و خانواده ها گفت: آگاه سازی و توانمندی خانواده ها در زمینه شناسایی، پیگیری و درمان شپش کمک شایانی به کنترل آن در جامعه می کند‌.

معصومه صفاری افزود: با همکاری مدیران و اعضای هیات مدیره انجمن اولیا و مربیان نسبت به آموزش تمامی والدین مدارس مقاطع ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و اداره کل آموزش و پرورش اقدام می شود‌.

او افزود: در طی دوره های آموزشی، پدر و مادرها با نحوه معاینه دقیق سر کودک برای شناسایی آلودگی به شپش و ضرورت انجام بررسی هفتگی معاینه سر کودک خود آشنا می شوند‌.

صفاری ادامه داد: پس از همکاری پدر و مادرها برای مراقبت و معاینه کودکان و نوجوانان خود در زمینه شناسایی موارد آلودگی به شپش نسبت به ضرورت مراجعه آنان به همراه کودک به پایگاه های پزشک خانواده، پایگاه های سلامت در مناطق شهری و خانه های بهداشت در مناطق روستایی برای درمان به موقع فرد آلوده به همراه تمامی اعضای خانواده یادآوری و پیگیری لازم انجام می شود.

مدیرگروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه یادآور شد: در صورت ارسال گزارش شناسایی موارد آلودگی دانش آموزان از سوی مدیر به مرکز خدمات جامع خدمات سلامت منطقه استقرار مدرسه، نسبت به انجام غربالگری تمامی دانش آموزان با حضور تیم سلامت در مدرسه اقدام می شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر